هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

دیلی تلگراف: بیانیه پوتین و شی جین‌پینگ نشانگر عصر جدید روابط ژئوپلتیک است

روزنامه دیلی تلگراف نوشت، بیانیه مشترک چین و روسیه که در نتیجه سفر رئیس جمهوری روسیه به پکن به امضا رسید، نمایانگر گذاری به روابط بین‌الملل با ساختاری متفاوت است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، روزنامه تلگراف خاطرنشان کرد که ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با همتای چینی خود (شی جین‌پینگ) در پکن که “در لحظه تنش شدید بین‌المللی” صورت پذیرفت، آغازگر یک عصر جدید ژئوپلتیک است و “از حالا، دیگر سلطه غرب به رهبری آمریکا، تضمین شده نیست.

 

این مقاله می‌گوید: پس از چندین دهه حقارت، قدرت‌های اتوکرات جهان از جا برخاسته و به نظم جهانی پس از جنگ سرد پایان می‌بخشند.

 

این روزنامه رئیس جمهوری روسیه را “برنده فوری” دانسته و حضور چین در کنار روسیه را تقویت کننده موضع مسکو در عرصه سیاسی جهانی معرفی کرد.

 

این روزنامه همچنین اتحاد چین و روسیه را در تلطیف تحریم‌های احتمالی علیه مسکو در صورت حمله فرضی به اوکراین، موثر دانست. پوتین با قرار دادن چین به عنوان حامی دعوی خود در تضمین‌های درخواستی‌اش از غرب، قدرت بیشتری برای خود به ارمغان آورده است.

 

دیلی تلگراف همچنین تاکید کرد که رابطه نزدیک مسکو و پکن مانع تغییر تمرکز به روی وضعیت منطقه اقیانوسیه می‌شود که واشنگتن آن را اولویت مسیر سیاست خارجی می‌داند.

 

به نوشته این روزنامه، گرچه روسیه زرادخانه هسته‌ای عظیم و ارتش قدرتمند و موثری دارد؛ اما حضور چین با جمعیت و قدرت بیشتر در کنار مسکو، باعث می‌شود چین در روابط مسکو-پکن دست بالا را داشته باشد؛ اما در حال حاضر، دو کشور هدف مشترکی دارند: پایان بخشیدن به “پکس امریکانا”

زاخارووا؛ اوکراینی‌ها متوجه شده‌اند که غرب صرفا از کشور آنها برای منافع ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نخست‌وزیر انگلیس خواست انتشار و بازگو کردن ایده‌های ساختگی درباره تهدید ادعاشده حمله روسیه به اوکراین را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا

بیانیه مشترک پوتین و شی: با گسترش ناتو و ذهنیت جنگ سرد مخالف هستیم

سخنگوی کرملین می‌گوید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» همتای چینی او طی بیانیه‌ای مشترک ضمن مخالفت با گسترش ناتو، از رویکرد مشابه جنگ سرد در بین کشورهای غربی به امور بین‌المللی انتقاد کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

فشارهای توطئه‌گرانه ضد روسی امریکا صدای متحدان برزیلی این کشور را هم در آورد

رئیس‌جمهور برزیل به گزارش‌ها در خصوص فشار واشنگتن به وی از بابت برنامه‌اش برای سفر به مسکو در اواسط فوریه واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

لاوروف به غرب: امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس!

وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که امنیت قابل تجریه و تقسیم شدن نیست، امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس.

ادامه

اروپا, امریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه