مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

لاوروف به غرب: امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس!

وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که امنیت قابل تجریه و تقسیم شدن نیست، امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس.

 

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نامه خود تاکید کرد که غرب می‌خواهد این اصل بنیادی که امنیت در اروپا تقسیم ناشدنی است و همچنین اسنادی اجازه تقویت امنیت غرب به ضرر دیگر کشورها را نمی‌دهد، نادیده بگیرد.

 

لاوروف در نامه به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری در اروپا نوشت: آن‌ها تنها به اصل آزادی انتخاب برای متحدانشان اولویت می‌دهند و کاملا تنها شرط مورد توافق در بالاترین سطح یعنی جایز نبودن تعدی به امنیت دیگر کشورها را نادیده می‌گیرند.

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: مسائل نباید بدین شکل رخ دهند چراکه توافقات مربوطه با تقسیم نشدن امنیت به این معنا هستند که یا امنیت برای همه است و یا برای هیچ‌کس.

 

وی افزود: روسیه نگران است که کشورهای ناتو از جمله فرانسه بر پایه منشور استانبول ۱۹۹۹ و بیانیه آستانه ۲۰۱۰ خواهان تضمین‌های امنیتی شوند.

 

لاوروف در ادامه بیان کرد: به عبارت دیگر، همتایان غربی ما در تلاش هستند تا اصول بنیادین قوانین بین‌الملل که در فضای یوروآتلانتیک بر سر آن‌ها توافق شده را نادیده بگیرند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: آمریکا منتظر پاسخ روسیه درباره پیشنهادات امنیتی‌شان در زمینه تضمین‌های امنیتی است. مسکو به بررسی و آنالیز پیشنهادات امنیتی آمریکا در سیستم‌های امنیتی مربوطه روسیه ادامه می‌دهد.

 

لاوروف درباره عملکرد ناتو گفت: ناتو هرگز تلاش‌هایش در زمینه تمایل خود به برتری نظامی و استفاده از قدرت برای دور زدن اختیارات شورای امنیت را متوقف نخواهد کرد. چنین تدابیری مغایر با تعهدات اساسی اروپا از جمله تعهدات وارده در اسناد مذکور در زمینه حفظ توانمندی‌های نظامی متناسب با نیازهای امنیتی فردی و جمعی مشروع است.

واشنگتن استقرار هزاران سرباز در شرق اروپا را اعلام کرد/ مسکو این اقدام را ویرانگر و در جهت تنش نظامی خواند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون امروز، چهارشنبه اعزام نیروهای آمریکایی به شرق اروپا را اعلام کرد  مسکو استقرار نیروهای آمریکا در اروپا گامی را ویرانگر در جهت تنش نظامی نامید..

ادامه

اروپا, المان, امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, لهستان, ناتو

وحشت از جنگ با روسیه به توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها انجامید

مجله “آتلانتیک” در گزارشی عنوان کرد که یک اجماع‌ نظر نادر میان دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حوزه سیاست‌ خارجی آمریکا شکل گرفته و آن اینکه آمریکا به دنبال جنگ با روسیه نیست.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, عراق, گزارش