اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

واشنگتن استقرار هزاران سرباز در شرق اروپا را اعلام کرد/ مسکو این اقدام را ویرانگر و در جهت تنش نظامی خواند

جان کربی، سخنگوی پنتاگون امروز، چهارشنبه اعزام نیروهای آمریکایی به شرق اروپا را اعلام کرد  مسکو استقرار نیروهای آمریکا در اروپا گامی را ویرانگر در جهت تنش نظامی نامید..

 

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در اظهاراتی گفت: تصمیم گرفتیم نیروهای آمریکایی را به لهستان، آلمان و رومانی منتقل کنیم. این نیروها چند روز آینده راهی این کشورها خواهند شد.

 

او افزود: ما از اعلامیه فرانسه مبنی بر قصدش درخصوص اعزام نیروی تحت رهبری ناتو استقبال می‌کنیم. ما از طریق ناتو همکاری خواهیم کرد تا اعزام این نیروها به صورت دفاعی باشد و منجر به تشدید تنش‌ها نشود.

 

وی همچنین بیان کرد: این نیروهای اعزامی دفاع قدرتمند متحدان ناتو را تضمین خواهند کرد و در اوکراین نخواهند جنگید.

 

کربی افزود: ما به فعالیت زیر چتر ناتو ادامه خواهیم داد تا نیروهای دفاعی غیرجنگی را در شرق اروپا مستقر کنیم. ما طی روزهای آتی ۲۰۰۰ نیرو از ایالات متحده آمریکا به اروپا منتقل خواهیم کرد.

 

وی اظهار کرد که نمی‌داند آیا روسیه درخصوص حمله به اوکراین تصمیمی گرفته است یا نه.

 

این مقام پنتاگون تاکید کرد: استقرار نیروهای بیشتر در شرق اروپا اشاره بدون ابهام به این است که آمریکا آماده دفاع در برابر هر تجاوزی است.

 

کربی عنوان کرد که اعزام نیروهای آمریکایی بدین معناست که واشنگتن برای دفاع در برابر هرگونه تهاجمی آماده است؛ اما در به روی «دیپلماسی سازنده جدی» باز است.

 

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: روسیه با افزایش نیروهایش در مرز اوکراین و بلاروس درحال تنش‌زایی است. رئیس‌جمهوری روسیه گزینه‌های متعدد و توانایی‌های دیگری برای رسیدن به اهداف خاصش برای خود مهیا می‌کند که اکنون از آن‌ها اطلاعی نداریم. اگر پوتین به اوکراین حمله کند، با تبعاتش مواجه خواهد شد.

 

همچنین یک مقام کاخ سفید اظهار کرد: هزار سرباز آمریکا از آلمان به رومانی منتقل می‌شوند و این نیروها به درخواست دولت این کشور به آنجا می‌روند. ۲۰۰۰ سرباز دیگر نیز از پایگاه فورت پراگ به آلمان و لهستان می‌روند.

 

در این باره خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام که خواسته نامش فاش نشود، اعلام کرد که مطابق با موافقت بایدن با اعزام نیرو به منطقه، پنتاگون امروز (چهارشنبه) موضوع اعزام نیروهای آمریکایی به شرق اروپا را اعلام کند.

 

سی ان ان نیز به نقل از یک مقام دیگر گزارش داده که اعزام نیروهای آمریکایی نشان‌دهنده حمایت این کشور از حس تهدید متحدان ناتو از اقدامات نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین است.

 

این شبکه به نقل از همین مقام مطلع اعلام کرد که واشنگتن ۸۵۰۰ سرباز در ایالات متحده را در حالت آماده‌باش قرار داده تا درصورت لزوم به ناتو کمک کنند.

 

طبق این گزارش، جو بایدن رسما با استقرار نیروهای بیشتر آمریکا در شرق اروپا موافقت کرده تا حمایت از هم‌پیمانان در ناتو را که در معرض تهدید تحرکات روسیه در نزدیکی اوکراین هستند، اظهار کند.

 

این گزارش می‌افزاید: بایدن تصمیم گرفته ۳۰۰۰ نیرو به آلمان، لهستان و رومانی بفرستد، منابع به سی ان ان گفتند، ۲۰۰۰ نیرو د لهستان و چند هزار تن دیگر به کشورهای جنوب شرق ناتو از جمله رومانی اعزام می‌شوند.

 

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است. دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

 

مسکو: استقرار نیروهای آمریکا در اروپا گامی ویرانگر در جهت تنش نظامی است

 

معاون وزیر خارجه روسیه امروز، چهارشنبه تاکید کرد: تصمیم آمریکا درباره استقرار ارتش خود در اروپا گامی نابودکننده است که به تنش‌های نظامی می‌افزاید.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از آرتی، الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: این گام تنها باعث خوشحالی مقامات کی‌یف می‌شود که می‌تواند به تخریب توافقات مینسک بدون مجازاتی ادامه دهد.

 

همچنین شورای فدراسیون روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد: اعزام نیروهای بیشتر آمریکا به اروپا تلاشی برای محک زدن صلابت و ثبات موضع روسیه است.

 

این نهاد افزود: واشنگتن به سمت تحریک و تنش برای ایجاد درگیری بین مسکو و اروپایی‌ها پیش می‌رود.

 

شورای فدراسیون روسیه اضافه کرد: مذاکره با غرب درباره تضمین‌های امنیتی به رغم اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا باید ادامه یابد.

وحشت از جنگ با روسیه به توافق جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها انجامید

مجله “آتلانتیک” در گزارشی عنوان کرد که یک اجماع‌ نظر نادر میان دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در حوزه سیاست‌ خارجی آمریکا شکل گرفته و آن اینکه آمریکا به دنبال جنگ با روسیه نیست.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, عراق, گزارش

روسیه جنایات آمریکا در عراق و سوریه را به مقامات کی‌یف یادآوری کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سیاستمداران اوکراینی خواست از سرنوشت عراق، سوریه، لیبی و کشور‌های مورد تهاجم واشنگتن درس عبرت بگیرند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایران, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سودان, سوریه, سومالی, لبنان, لیبی