بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

در کوبا، جوانان پیشگامند / تظاهرات روز جهانی کارگر در کوبا

تظاهرات روز جهانی کارگر در کوبا، بزرگداشت فیدل کاسترو و همبستگی با ونزوئلا

 

در اولین تظاهرات روز جهانی کارگر پس از درگذشت فرمانده فیدل کاسترو، میلیونها کوبائی یاد خدمات رئیس جمهور سابق خود بزرگ داشتند.

 

تصاویر فیدل و چگوارا رفیق و همرزم مبارزش که در نهم اکتبر ۱۹۶۷ بدستور سیا در بولیوی به قتل رسید همه جا دیده میشد. تظاهر کنندگان خواستار پایان دادن به محاصره و تحریمهای آمریکا علیه کوبا و بازپس دادن منطقه گوانتانامو شدند که همچنان در اشغال نظامیان آمریکائی قرار دارد.

 

موضوعات دیگر مطرح شده در راهپیمائی ، شامل همبستگی بین المللی علیه جنگها و جنگ افروزی های امپریالیستی و حمایت از خلقهای آمریکای لاتین در مقابل تهاجم نئولیبرالیسم میشد.

 

در مرکز تمامی اعتراضات حمایت و همبستگی با ونزوئلا قرار داشت چراکه کارگران این کشور در برابر کودتای دست راستی ها مقاومت میکنند.

 

بنابر گزارش «اولیسس گیلارته د ناچی مینتو » Ulises Guilarte De Nacimiento رئیس اتحادیه سراسری «سی تی سی» ۱۶۳۰ مهمان و ۳۴۹ فعال سندیکائی و اجتمائی از ۸۶ کشور در این تظاهرات شرکت کردند.

 

حدود ساعت ۷ صبح در هاوانا صدها هزار نفر در یک صف چندین کیلومتری تحت لوای شعار «قدرت ما در اتحاد ماست» به حرکت درآمدند.

 

بیشتر از پنجاه هزار تن از جوانان در پیشاپیش صف تظاهر کنندگان بسوی میدان انقلاب در مرکز حرکت کرده و «سوسآ مورفا گونزالس» ریاست جنبش جوانان کوبا Unión de Jóvenes Comunistas« (UJC) اعلام کرد« ما از دستاوردهای انقلابمان دفاع خواهیم کرد» .

 

پس از صف جوانان صفوف کارمندان و مستخدمین آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت و دیگر گروه های شغلی گام برمیداشتند، و در پس آنها ودر انتهای صف، پنجاه هزار تن از شاغلان غیر نظامی بخش دفاعی قرار داشتند. در دیگر شهرها جوانان صفوق اصلی تظاهر کنندگان روز جهانی کارگر را تشکیل میدادند. در « سانسیناتس اسپیرتوس» ۵۰۰۰ تن از جوانان عضو UJC آغاز کننده تظاهرات بودند. در شهر مرکزی کوبا «سانتا کلارآ» تظاهرات اول ماه مه پنجاه سال پس از مرگ فرمانده چگوارا و بیست سال پس از آنکه جسد وی در آرامگاهی که در بزرگداشت وی بنا شده بود با نام او گره خورده بود.

 

امسال هم باردیگر فعالین کارگری و سندیکائی و مهمانان آنها با رفقا و همکاران خود روز جهانی کارگر را در کوبا پاس داشتند. بزرگترین دسته شرکت کنندگان خارجی را مانند سال گذشته مهمانان آمریکائی تشکیل میدادند.

 

فیدل کاسترو در اول ماه ۲۰۰۹ روز جهانی کارگر را بعنوان «روز فقرای این کره خاکی» نام نهاد.و اعلام کرد که«ما امیدواریم هزاران نفر از زنان و مردان از هر گوشه جهان اول ماه مه با ما و در کنار ما به تظاهرات و مبارزه مشترک دست بزند»

 

امروز سه شنبه هیئت ها و نمایندگانی از سراسر دنیا در سالن کنفرانس در مرکز هاوانا در «کنفرانس همبستکی بین المللی»گرد هم می آیند تا در در این فوروم به بررسی و بحث و گفتگو درباره تاثیرات سیاستهای نئولیبرالی در جهان پرداخته و راه حلهای مقابله باین تهاجم را بررسی کنند.

یونگه ولت

مجله هفته

مادورو دستمزدها در ونزوئلا را ۶۰درصد بالا می‌برد

رئیس‌جمهور ونزوئلا به مناسبت روز جهانی کارگر، اعلام کرد حداقل دستمزدها را ۶۰درصد افزایش خواهد داد.   به گزارش دویچه‌وله، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، که کشورش با بحران عظیم کمبود کالاهای ضروری روبروست، وعده داد باز هم دستمزدها را بالا ببرد. تصمیم مادورو یک روز پیش از اول ماه مه و تظاهرات وسیع مخالفان اعلام ... مادورو دستمزدها در ونزوئلا را ۶۰درصد بالا می‌برد

ادامه

جهان, خبر, ونزوئلا

مورالس: سازمان کشورهای قاره آمریکا علیه ونزوئلا “کودتا” کرده است

رئیس‌جمهور بولیوی، دبیرکل سازمان کشورهای قاره آمریکا را متهم به تلاش برای اجرای یک “کودتا” علیه دولت ونزوئلا کرد.   به گزارش خبرگزاری رویترز، اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی در اظهاراتی اقدامات “مداخله جویانه و غیر دموکراتیک” دبیرکل سازمان کشورهای قاره آمریکا و همچنین همکاری او با دولت‌های راست گرا و آمریکا در منطقه برای سرنگون ... مورالس: سازمان کشورهای قاره آمریکا علیه ونزوئلا “کودتا” کرده است

ادامه

بولیوی, جهان, خبر

سازمان کشورهای آمریکایی به توطئه علیه دولت ونزوئلا می‌‌پردازد

«اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی روز شنبه گفت:سازمان کشورهای آمریکایی به ترویج یک نبرد برنامه ریزی شده ایدئولوژیکی و توطئه علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا می‌ پردازد.   به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مورالس افزود: متاسفم که بسیاری از کشورهای سازمان کشورهای آمریکا از طریق «لوئیس آلماگرو» دبیر کل این سازمان به توطئه ... سازمان کشورهای آمریکایی به توطئه علیه دولت ونزوئلا می‌‌پردازد

ادامه

امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر

اعتصاب و اعتراض سراسری در برزیل علیه تدابیر ریاضتی!

چندین شهر برزیل همزمان با اولین اعتصاب سراسری در این کشور که طی دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده، فلج شد. مردم به تدابیر ریاضتی پیشنهادی از سوی دولت میشل تامر معترض هستند.   به نقل از خبرگزاری یوپی‌آی، اعتصاب سراسری با درخواست اتحادیه‌های برزیلی از صبح جمعه آغاز شد و حمل و نقل، مدارس و ... اعتصاب و اعتراض سراسری در برزیل علیه تدابیر ریاضتی!

ادامه

اعتراضات اجتماعی, برزیل, جهان, خبر