حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

در انفجار گاز در پالایشگاه سوم گاز پارس جنوبی ۴ کارگر کشته و مصدوم شدند

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه سوم گاز پارس جنوبی عسلویه گفت: بعد از ایمنی باید امداد درست و سریعی به کارگرِ حادثه دیده برسانند. باید همه چیز طوری فراهم باشد که بعد از حادثه عکس العمل‌ها سریع باشد تا امکان بیشتری برای حفظ جان کارگر وجود داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز چهارشنبه (۲۲ تیرماه) پالایشگاه سوم فاز ۴ و ۵ مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه در واحد ۱۱۰ به علت نشت گاز دچار انفجار شد. در این حادثه یک کارگر به نام محمد صادقی ۳۵ ساله، به دلیل شدتِ جراحت و سوختگی فوت کرد و سه کارگر دیگر مصدوم شدند.

 

بهرام رسولی (رئیس انجمن صنفی پالایشگاه سوم گاز پارس جنوبی عسلویه) در خصوص جزئیات این حادثه به «ایلنا» می‌گوید: از ساعت ده و نیم صبح کارگرها کار خود را شروع کردند و ظهر برای صرف ناهار به محل استراحت برگشتند. امضای ایمنی و اپراتور واحد در آن روز گرفته شده بود و چک کرده بودند که فشار و گاز نباشد. کارگرها بعد از بازگشت به محل کار، شروع به کار خود را به اپراتورِ واحد اعلام کردند و او برای بررسی، یکی از اپراتورها را فرستاد و کارگرها شروع به کار کردند.

 

وی ادامه داد: زمانی که پمپ را از داخل درام خارج می‌کنند، گاز نشت می‌کند و منطقه را گاز می‌گیرد. این گاز از هواکش جرثقیل داخل می‌رود و وقتی از اگزوز این جرثقیل خارج می‌شود صدای مهیبی می‌آید. کارگرها فکر می‌کنند مشکل برای ماشین ایجاد شده اما در فاصله‌ی سه چهار ثانیه صدای دوم می‌آید که این انفجار همراه با شعله بوده. شعله وارد درام می‌شود و در نهایت انفجار رخ می‌دهد.

 

رسولی ادامه داد: در این حادثه ۴ نفر از کارگرها دچار حادثه شدند که از بین این کارگرها آقای محمد صادقی، ۷۵درصد دچار سوختگی شد و بعد از ۴ روز بستری در بیمارستان متاسفانه فوت کرد.

 

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه سوم گاز پارس جنوبی ادامه می‌دهد: کارگری که دچار سوختگیِ شدید شد را ابتدا به بیمارستان عسلویه منتقل کردند اما چون شرایط بیمار سخت بود و بیمارستان عسلویه تجهیزات لازم را نداشت مجبور شدند او را به بیمارستان شیراز منتقل کنند.

 

به گفته‌ی رسولی؛ برای انتقال کارگر به جای هلیکوپتر از آمبولانس استفاده کردند و بیمار با آن شدتِ جراحت حدود سه تا چهار ساعت در راه بود.

 

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه سوم گاز پارس جنوبی می‌گوید: اگر همین اتفاق برای کارگر رسمی می‌افتاد او را با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل می‌کردند.

 

او می‌گوید: قبل از حادثه باید تمهیدات لازم برای ایمنیِ محیط دیده شود در حالیکه متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. مسئولی که مجوز کار صادر می‌کند باید بیاید و پای کار بایستد نه اینکه چون هوا گرم است به اتاق خود برود تا زیر باد کولر بنشیند.

 

رسولی می‌گوید: بعد از ایمنی باید امداد درست و سریعی به کارگرِ حادثه دیده برسانند. باید همه چیز طوری فراهم باشد که بعد از حادثه عکس العمل‌ها سریع باشد تا امکان بیشتری برای حفظ جان کارگر وجود داشته باشد.

مسکو: ایران و روسیه معامله با دلار را کنار می‌گذارند

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت که این کشور به همراه ایران به مرور معامله با ارز دلار را کنار خواهند گذاشت.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, اوکراین, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, صلح, گزارش

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

ادامه

افریقای جنوبی, برزیل, بریکس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, محیط زیست, هندوستان

پس از آزاد سازی قیمت‌ها آزاد سازی مزد اولویت دولت رئیسی است

رژیم ولایی در بیش از یک دهه اخیر با هدف آزادسازی مزد کارگران و ارزان‌سازی بیشتر نیروی کار،  یورشی گسترده‌ به مزد و معیشت کارگران را سازمان داده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, مقاله

رژیم ضدکارگری و معضل سرنوشتِ نامعلومِ ۱۳۰۰ کارگرِ بیکار شده‌ی معدنِ کرومیتِ آسمینون

کارگران می‌گویند: غیراقتصادی بودنِ فعالیتِ معدن بهانه است و اگر کارفرما نمی‌تواند معدن را اداره کند او را خلع ید کنند تا ۱۳۰۰ کارگرِ بعد از سال‌ها کار در بدترین و سخترین شرایط یک شبه بیکار نشوند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری