روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

در بحبوحه تنش‌ها در تنگه تایوان؛ چین «قاتل ناو هواپیمابر» را پرتاب کرد + فیلم

در حالی که تنش‌ها در تنگه تایوان در پی خبر سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره بالا گرفته، چین برای اولین بار ویدئویی را به نمایش گذاشت که به نظر پرتاب موشک مافوق صوت DF-۱۷ را نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، اندکی پیش از نود و پنجمین سالگرد تأسیس ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) در روز دوشنبه (اول اوت)، چین برای اولین بار ویدئویی را به نمایش گذاشت که به نظر پرتاب موشک DF-۱۷ را نشان می‌دهد؛ اقدامی که کارشناسان معتقدند نشان‌دهنده انعطاف پذیری این سلاح مافوق صوت «قاتل ناو هواپیمابر» است که رهگیری آن تقریبا غیرممکن است.

 

این اقدام همچنین در زمانی انجام شده که تنش در تنگه تایوان به دلیل سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان افزایش یافته است.

 

به گزارش روزنامه چینی «گلوبال تایمز»، تلویزیون مرکزی چین روز شنبه ویدیویی را با عنوان «نمایش توانایی‌های سربازان چینی در ۸۱ ثانیه» منتشر کرد و روز ارتش چین را که در اول اوت است جشن گرفت.

 

طبق این گزارش، صحنه‌ای در این ویدئو که پرتاب زنده موشک از یک پرتابگر در بزرگراهی در یک بیابان را نشان می‌دهد، توجه ویژه علاقه‌مندان نظامی را به خود جلب کرد و گفتند این موشک شبیه موشک مافوق صوت DF-۱۷ است که به طور عمومی در رژه نظامی روز ملی در اول اکتبر ۲۰۱۹ در پکن به نمایش گذاشته شد.

 

به گفته ناظران، اگر موشک نشان داده شده در ویدئو واقعاً از نوع DF-۱۷ باشد، اولین باری است که چین به صورت علنی فیلمی از پرتاب آن به صورت زنده را به نمایش می‌گذارد. «سونگ ژونگ‌پینگ» کارشناس نظامی چینی و مفسر تلویزیونی به گلوبال تایمز گفت که توانایی پرتاب در بزرگراهی در بیابان نشان داد که موشک نوع جدید برای پرتاب نیازی به موقعیت پرتاب از پیش تعیین شده ندارد.

 

وی افزود: این موشک می‌تواند به طور مستقل در هر زمان و هر مکان پرتاب شود و آن را بسیار چابک و انعطاف‌پذیر می‌کند.

 

به گفته تحلیلگران، این همچنین بدان معناست که دشمنان برای یافتن این موشک متحرک جاده‌ای و زدن آن قبل از پرتاب مشکل خواهند داشت. آن‌ها همچنین گفتند که پس از پرتاب، از آنجایی که DF-۱۷ از یک گلایدر مافوق صوت به عنوان سرجنگی خود استفاده می‌کند که سریعتر از پنج ماخ در یک مسیر غیرقابل پیش‌بینی حرکت می‌کند، رهگیری آن برای سیستم‌های دفاع موشکی حال حاضر تقریبا غیرممکن است.

 

«یانگ چنگ‌جوون» کارشناس موشکی چینی به گلوبال تایمز گفت که DF-۱۷ نقشی حیاتی در حفاظت از تمامیت ارضی چین ایفا خواهد کرد، زیرا مناطقی از جمله دریای چین جنوبی، تنگه تایوان و شمال شرق آسیا همگی در محدوده هدف قرار دارند.

 

سونگ با اشاره به ناوهای هواپیمابر گفت، علاوه بر اهداف ثابت، این موشک احتمالاً می‌تواند اهدافی را که به آرامی در حال حرکت هستند نیز مورد اصابت قرار دهد. با نزدیک شدن سفر احتمالی پلوسی به جزیره تایوان، تنش در تنگه تایوان افزایش یافته است. این کارشناس افزود ارتش چین در نشان دادن توانایی‌های خود به ایالات متحده این پیام را می‌دهد که اگر بر تحریک اصرار داشته باشد، هر گونه اقدام متقابل را انجام خواهد داد. وی تاکید کرد تایوان بخشی‌جدایی ناپذیر از چین است و ارتش در این مورد صریح است که توانایی جنگیدن و پیروز شدن را دارد.

 

وبگاه خبری «ایژیا نیکی» گزارش داده پیش از سفر پیش‌بینی شده اما تایید نشده نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ارتش ایالات متحده در حال نزدیک کردن ناوهای هواپیمابر و هواپیماهای بزرگ خود به این جزیره است.

 

طبق این گزارش، ارتش آمریکا در ابتدا با سفر پلوسی مخالف بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که در حال ایجاد یک منطقه حائل برای هواپیمای پلوسی است. به نوشته این رسانه ژاپنی، با تهدید چین به انجام اقداماتی برای مقابله با این سفر، تنش‌ها در شرق آسیا تشدید شده است.

 

اسپکتیتور: ضعف بایدن در گفت‌و‌گو با همتای چینی درباره تایوان تاکید بر پایان جهان تک‌قطبی است

نشریه اسپکتیتور در مقاله‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گو با همتای چینی خود درباره تایوان را ضعیف توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

نقش مخفی ناتو برای استخدام مزدوران خارجی در اوکراین

مقام وزارت خارجه روسیه گفت، چند عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقش مخفیانه‌ای را  در حمایت از تلاش های کی‌یف برای استخدام مزدوران خارجی در درگیری با مسکو، ایفا می‌کنند.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, کانادا, لهستان, ناتو

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می‌کند

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناتو قصد دارد در نزدیکی مرز روسیه با حضور نیروهای هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس رزمایش برگزار کند.

ادامه

استونی, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو