تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

نقش مخفی ناتو برای استخدام مزدوران خارجی در اوکراین

مقام وزارت خارجه روسیه گفت، چند عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقش مخفیانه‌ای را  در حمایت از تلاش های کی‌یف برای استخدام مزدوران خارجی در درگیری با مسکو، ایفا می‌کنند.

 

به گزارش ایرنا، تارنمای راشاتودی روز دوشنبه نوشت: «ولادیمیرتارابرین» (Vladimir Tarabrin) رئیس اداره چالش ها و تهدیدهای نوظهور در وزارت خارجه روسیه به این رسانه گفته است که مسکو، به دقت استخدام شهروندان خارجی از سوی مقام های اوکراین را با حمایت مخفیانه برخی از اعضای ناتو برای کمک به جنگ اوکراین تحت نظر دارد.

 

وی اظهار داشت که سازمان های مردم نهاد و هیات های دیپلماتیک اوکراین در خارج از این کشور در عملیات استخدام مزدوران خارجی نقش دارند و چنین اقداماتی از سوی کی یف، توافق های بین المللی از جمله کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در رابطه با روابط دیپلماتیک را نقض می‌کند.

 

راشاتودی نوشت: از  زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، هزاران جنگجوی خارجی به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پاسخ داده و به این کشور هجوم آورده‌اند.

 

به گفته مقام های  مسکو، تقریباً ۷ هزار  «مزدور» از زمان شروع درگیری وارد اوکراین شده اند که بیشترین تعداد آنها از کشورهای لهستان (۱۸۳۱ نفر)، کانادا (۶۰۱)، آمریکا (۵۳۰)، رومانی (۵۰۴) و بریتانیا (۴۲۲) نفر بوده است.

 

وزارت دفاع روسیه، ماه گذشته اعلام کرد که تنها دو هزار و ۷۴۱  نفر از این افراد خارجی هنوز در حال جنگ هستند و بسیاری از آنها کشته شده یا به کشورشان بازگشته اند.

 

ایگور کوناشنکوف (Igor Konashenkov)، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تازگی هشدار داد که مزدوران، طبق قوانین بین‌المللی سرباز محسوب نمی‌شوند و «بهترین چیزی که در صورت زنده دستگیر شدن در انتظار آنها است، محاکمه و حداکثر مجازات زندان است»

 

ژوئیه گذشته، سخنگوی «لژیون بین‌المللی» اوکراین به عنوان مجموعه‌ای از داوطلبان خارجی که از نظر نظامی در اوکراین ادغام شده‌اند، از «کاهش تدریجی تعداد ورودی‌ها در طول چند ماه گذشته» شکایت کرد و علت این کاهش را «اطلاعات نادرست از سوی روسیه» دانست.

 

گفتنی است که لژیون بین‌المللی دفاع از خاک اوکراین یک واحد نظامی داوطلب است که توسط دولت اوکراین و به درخواست زلنسکی  برای مبارزه در حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده‌است. این یکی از چندین گردان داوطلب اوکراینی است که از سال ۲۰۱۴ تشکیل شده‌است.

در بحبوحه تنش‌ها در تنگه تایوان؛ چین «قاتل ناو هواپیمابر» را پرتاب کرد + فیلم

در حالی که تنش‌ها در تنگه تایوان در پی خبر سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره بالا گرفته، چین برای اولین بار ویدئویی را به نمایش گذاشت که به نظر پرتاب موشک مافوق صوت DF-۱۷ را نشان می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

اسپکتیتور: ضعف بایدن در گفت‌و‌گو با همتای چینی درباره تایوان تاکید بر پایان جهان تک‌قطبی است

نشریه اسپکتیتور در مقاله‌ای رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گو با همتای چینی خود درباره تایوان را ضعیف توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

ناتو در نزدیکی مرز روسیه رزمایش برگزار می‌کند

علی‌رغم هشدارهای پی در پی روسیه، ناتو قصد دارد در نزدیکی مرز روسیه با حضور نیروهای هوایی سلطنتی و ارتش انگلیس رزمایش برگزار کند.

ادامه

استونی, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, ناتو