گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

فجایع ناشی از نبود بهداشت و ایمنی در محیط‌های کار در عرصه‌های گوناگون تولید، معدن‌ها، پالایش و استخراج نفت و گاز، و فعالیت‌های خدماتی و درمانی را می‌توان هر روز در اخبار ناگوار سوانح کار مشاهده کرد. مصدوم شدن و جان باختن هر روزهٔ کارگران در حین رفت و آمد به محل کار، در محل ... نبودِ شرایط ایمنی و افزایش سوانح کار نتیجهٔ سیاست‌های ضد کارگری مقررات‌زدایی و خصوصی‌سازی است!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, استبداد, استثمار, ایران, ایمنی, بانک جهانی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, محیط زیست, هندوستان

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

جلسه امروز اتحادیه اروپا در بروکسل تحت الشعاع کشاورزان معترضی قرار گرفت که برای اعتراض به شرایط خود مقابل پارلمان اروپا تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اگر ببینید که با چه تعداد امروز در این‌جا حضور داریم و اگر ببینید که (اعتراضات) سراسر اروپا را فراگرفته، پس باید امیدوار باشیم. شما به ما نیاز ... بحران کشاورزان اروپایی به پارلمان اروپا کشیده شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, بلژیک, پرتغال, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, فرانسه, کشاورزی, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رژیمِ ناتوان از حلِ مشکلات اساسی مردم ادامۀ گرانی مواد اساسی غذائی خصوصاً نان، اجارۀ مسکن، و نیز افزایش تعرفه اینترنت به‌میزان ۳۴ درصد در هفته‌های گذشته، فشار بیشتری بر گردۀ زحمتکشان وارد آورده‌ است. خالی شدن صندوق توسعه ملی به‌دلیل برداشت‌های پی در پی دولت از این صندوق، عدم پرداخت حقوق کارگران و نیز ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, محیط زیست, وکلا

ناپایداری جوی و رگبارهای شدید تا ۳ روز آینده ادامه دارد/ افزایش ۲۱.۶ درصدی بارش‌ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده سامانه موسمی مانسون در نیمه جنوبی کشور کماکان موجب ناپایداری‌های جوی خواهد بود، همچنین در نوار شمالی کشور این ناپایداری جوی را داریم.

 

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده سامانه موسمی مانسون در نیمه جنوبی کشور کماکان موجب ناپایداری‌های جوی خواهد بود، همچنین در نوار شمالی کشور این ناپایداری جوی را داریم.

 

وی افزود: روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، زنجان، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و مازندران رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، جنوب و غرب اصفهان، جنوب یزد، قم،‌ همدان، شرق لرستان و استان مرکزی بارش به شکل رگبار و رعدوبرق ادامه داد که شدت بارش‌ها در برخی مناطق غرب و جنوب اصفهان، جنوب کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی، فارس و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

 

ضیائیان بیان داشت: روز دوشنبه ۱۰ مرداد بارش رگباری باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت در  برخی مناطق کشور داریم که این شرایط جوی در جنوب کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و برخی نقاط فارس شدت بیشتری دارد. همچنین در این روز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، شرق خوزستان، برخی نقاط اصفهان و لرستان این شرایط جوی حاکم است و بارش در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در نوار شمالی کشور ادامه دارد.

 

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد بارندگی در مناطق مذکور کاهش می‌یابد، چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده داریم و پنج‌شنبه ۱۳ مرداد در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده با تداوم بادهای ۱۲۰ روزه در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، خیز گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین از فردا تا سه‌شنبه ۱۱ مرداد در غرب و شمال غرب کشور گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

 

ضیائیان اظهار کرد: امروز در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران همچنین استان‌های فارس، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، شرق و جنوب شرق خوزستان، بوشهر و جنوب اصفهان بارش‌ها شدت دارد.

 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امشب نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، فردا نیز آسمان تهران نیمه‌ابری گاهی رگبار رعدوبرق با وزش باد شدید خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۱ و ۱۹ درجه است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفرگرم‌ترین مرکز استان، و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر، همچنین اردبیل با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

 

ضیائیان در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری اظهار کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا هفتم مرداد امسال ۱۷۲.۴ میلی‌‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۴۱.۸ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۱.۶ درصد بیشتر از سال گذشته است.

نماینده خاش: حجم بارش در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و خسارات زیادی وارد کرده

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در بخش هایی از سطح استان شاهد حجم بارشی بودیم که در طول ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و خسارات زیادی به زمین‌های کشاورزی، منازل، راه های روستایی و محورهای ترانزیتی وارد شده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر, محیط زیست

هشدار قرمز هواشناسی برای ۹ استان + فیلم

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ۹ استان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل، مسدود شدن جاده‌ها و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, فیلم, محیط زیست

خیمه سنگین “مونسون” بر۴۰ درصد ایران / تا اوایل هفته بعد فعالیت سامانه ادامه دارد + فیلم

ورود توده بارشی مونسونی به ایران از اوایل روز یکشنبه گذشته تا امروز باعث افزایش قابل توجه حجم بارندگی‌ها در اغلب نقاط جنوب شرق ایران شده و سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت غیرنرمال این توده در ایران در برخی از نقاط ایران هشدار صادر کرد.

ادامه

ایران, خبر, فیلم, محیط زیست