کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

دیفنس نیوز؛ جنگ غرب با روسیه و سیل کمک‌های نظامی به اوکراین

در حالی که جنگ بین نظامیان روسیه و نیروهای دفاعی اوکراین وارد ششمین ماه خود شده است، کشورهای سراسر جهان میلیاردها دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف برای یاری رساندن به اوکراینی ها ارائه داده‌اند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای دیفنس نیوز، از اوایل ماه مارس، گروهی از نظامیان آمریکا به همراه خدمه شرکای چند ملیتی مرکزی در مقر فرماندهی اروپایی آمریکا در شهر اشتوتگارت دایر کرده اند تا اطمینان یابند تجهیزات از کشور اهدا کننده به اوکراین می‌رسد.

 

این تیم علاوه بر نظارت بر روند انتقال محموله ها، ضامن این مساله هستند که اوکراینی ها از آموزش های لازم برای استفاده از تجهیزات دریافت شده برخوردار می‌شوند.

 

مقام های مربوطه گفتند که این بخش لجستیکی از دو تیم مجزا به رهبری نظامیان آمریکا و انگلیس تشکیل شده است.

 

اکنون این دو کشور، هسته مشترکی را رهبری می‌کنند که شامل متحدان و شرکا از سراسر جهان می‌شود.

 

دریاسالار دوک هاینز مدیر تدارکات در فرماندهای اروپایی آمریکا گفت: هدف ما حمایت از اوکراینی‌ها برای دفاع از حاکمیت شان است.

 

اندکی پس از حمله روسیه به اوکراین، ارتش آمریکا تمایل متحدان و شرکا برای تامین کمک‌های امنیتی به اوکراین را مشاهده کرد.

 

شمار زیادی از نظامیان از ۲۶ کشور عضو ناتو و کشورهای غیر عضو این ائتلاف به بخش‌هایی تقسیم شده‌اند که روی طرح ها، پشتیبانی و ارتباطات، تحرکات و عملیات ها کار می‌کنند.

 

شماری از افسران رابط خارجی از کشورهای مختلف نیز مشارکت دارند. یک نماینده نظامی اوکراینی نیز در کنار این تیم قرار دارد و درخواست‌ها از کی‌یف را شناسایی می‌کند.

 

مقام های مربوطه این فرآیند را شبیه به ثبت نام توصیف می‌کنند که در قالب آن اوکراین درخواست برای تجهیزات خاص را ارائه می‌دهد و کشورهای شرکت کننده بررسی می‌کنند که  کدام نیازها را می‌توانند تامین کنند و تا چه اندازه‌ای می‌توانند از پس آن برآیند.

 

به گفته مقام های غربی، این تیم چند ملیتی، ائتلافی از مشتاقان است که کمک ها، منابع آموزشی و اعتبارات مالی را فراهم می‌کنند.

 

از زمانی که گروه‌های آمریکایی و انگلیسی در هم ادغام شدند، عملکرد این شبکه تکامل یافته است.

 

ژنرال کریس کینگ مقام ارشد ارتش انگلیس گفت که در آغاز جنگ اوکراین، مرکز هماهنگی لجستیکی تا حد زیادی انتقال مهمات سلاح سبک و تجهیزات ضد تانک را حمایت می‌کرد.

 

وی افزود: سپس انتقال تجهیزات دوره شوروی آغاز شد که انتقال آن پیچیده تر بود، اما نیروهای اوکراینی با آن آشنا بودند.

 

با ورود تجهیزات پیشرفته تامین شده از سوی ناتو و سایر متحدان، این شبکه اکنون در مرحله‌ای است که نه تنها تحویل تجهیزات از سراسر جهان به آستانه اوکراین را رصد و هماهنگ می کند، بلکه همچنین سازمان دهی آموزش نیروهای مسلح اوکراینی برای راه اندازی و نگهداری تجهیزات ارسال شده را برعهده دارد.

 

به گفته هاینز، مساله این است که برنامه آموزشی با تحویل تجهیزات هماهنگ و منطبق شود.

 

این فرآیند همچنین چند ملیتی است. کینگ موقعیتی را تشریح کرد که در قالب آن انگلیس هویتزرهای ۱۰۵ میلی متری را به کی‌یف اهدا کرد.

 

از آنجا که نیوزیلند اوپراتور هویتزر است، اوکلند حمایت آموزشی به عمل آورد و قطعات لازم را تامین کرد در حالی که عملیات آموزش توسط انگلیس انجام شد.

 

ارتش آمزیکا نیز مهمات و وسایل نقلیه تاکتیکی برای یدک کش کردن هویتزرها را فراهم کرد.

 

آمریکا تا به امروز تقریبا یک هزار و ۵۰۰ نیروی مسلح اوکراینی را آموزش داده است.

 

در همین حال، سخنگوی لندن اعلام کرد که انگلیس متعهد شده است عملیات آموزشی بزرگ برای نیروهای اوکراین با پتانسیل آموزش به ۱۰ هزار نظامی در هر ۱۲۰ روز را ارائه دهد.

 

به گفته کینگ، این شبکه یاد شده تاکنون متحمل حمله سایبری یا شکل دیگری از اخلال گری از سوی روس‌ها نشده است.

 

هاینز نیز گفت که تیم وی هیچ گونه مانع تحرکی را در انتقال تجهیزات به مرزهای اوکراین تجربه نکرده است.

 

زمانی که یک کشور پیشنهاد ارائه کمک نظامی را مطرح می‌کند، شبکه فوق اقدامات پشتیبانی برای حفظ محموله ارائه شده از کشور اهدا کننده تا مرز اوکراین را هماهنگ می‌کند.

 

سه متحد هم مرز با اوکراین اجازه می‌دهند کمک‌های نظامی در مرزهایشان جای گیرند. دو کشور از این سه کشور هم مرز به اوکراینی ها اجازه می‌دهند به داخل کشور بیایند و تجهیزات را تحویل بگیرند.

 

تیم مزبور هماهنگی و نظارت بر انتقال ۷۸ هزار تن کمک نظامی، بیش از ۱.۴ میلیون کیلومتر حریم هوایی و ۴۵۰ هزار کیلومتر مسافت زمینی را عهده دار بوده است.

 

بیش از ۸۰۰ پرواز تجهیزات را به مرز اوکراین منتقل کرده‌اند. با این حال، مقام‌های مربوطه تاکید دارند اگرچه سرعت تحویل تجهیزات به اوکراین در ماه های گذشته ثابت مانده است، روش‌های انتقال تغییر کرده است.

 

هاینز گفت که در ماه مارس و آوریل (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱)، پرواز با سلاح‌های سبکه و تجهیزات ضد تانک و ضد زرهی که کشورها در ابتدا تامین می‌کردند، آسان بود. اکنون، با گنجانده شدن تجهیزاتی چون تانک و هویتزر، روش‌های آبی و ریلی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی افزود: اما این جریان بی وقفه بوده است. حتی با وجودی که پارلمان های اروپایی تعطیلات تابستانی را آغاز می‌کنند و آمریکا برای انتخابات میان دوره‌ای در ماه های پیش رو آماده می‌شود، هیچ ترسی از کاهش محموله‌های ارسال در تابستان وجود ندارد.

 

مقام مزبور یادآور شد که جریان انتقال تجهیزات دوره شوروی رفته رفته شروع به کم شدن کرد، اما کشورهایی که این نوع تجهیزات را اهدا می‌کردند، اکنون مایلند آن سیستم‌های قدیمی را با تجهیزات نظامی خاص ناتو جایگزین کنند.

 

با رشد و تکامل ثبت کمک‌های نظامی کی‌یف در طول جنگ، هاینز تاکید کرد که این مساله را منتفی نمی‌داند که آمریکا دیگر انواع تجهیزات با کارایی بالا را ارائه دهد.

 

وی افزود: درگیری نسبت به سه ماه و نیم گذشته بسیار متفاوت است. اگر آن زمان از ما می‌پرسیدید، آیا هیمارس را به اوکراینی‌ها تحویل می‌دهید، احتمالا پاسخ من منفی بود.

فارن افرز: عصر سلطه آمریکا بر خاورمیانه به پایان رسیده است

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه تلاش‌های آمریکا برای یک جبهه متحد علیه ایران غیرسازنده است، تأکید کرد عصر سلطه آمریکا بر منطقه غرب آسیا به پایان رسیده است.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, اوکراین, ایران, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, مصر, مقاله, یمن

شورش علیه طرح اضطراری تامین گاز کمیسیون اروپایی

مخالفت‌ها علیه طرح اضطرای تامین گاز کمیسیون اروپا به اندازه‌ای از طرف اعضای این اتحادیه بالا گرفته که مقامات مجبور شده‌اند برای ایجاد توافق شروط این طرح را بسیار کاهش داده و استثنائات زیادی برای آن را مد نظر قرار دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استونی, اقتصادی, المان, امپریالیسم, بالکان, بلژیک, پرتغال, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لتونی, لیتوانی, مجارستان, یونان

پیام حضور لاوروف در اتحادیه عرب بعد از نشست‌های جده و تهران

سخنرانی وزیر خارجه روسیه در اتحادیه عرب چند روز بعد از نشست جده و نشست سه جانبه تهران حامل پیام‌های متعددی به ویژه برای غرب و آمریکا و اسرائیل است.

ادامه

اتحادیه عرب, اروپا, استونی, اسراییل, الجزایر, امپریالیسم, امریکا, اوکراین, ایران, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, شورای همکاری خلیج فارس, عربستان سعودی, مصر, مقاله

پوشش هوایی آمریکا و رزمایش تایوان برای سفر «نانسی پلوسی»

در حالیکه «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سفر احتمالی خود به تایوان خبر داده، رسانه‌ها از تمهیدات آمریکا و تایوان برای محافظت از مقام ارشد آمریکایی و تامین امنیت تایوان از ترس چین خبر دادند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

روسیه از شکست عملیات ناتو و اوکراین در ربودن جنگنده‌ها و خلبانان روس خبر داد

دستگاه امنیت فدرال روسیه از خنثی شدن عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی اوکراین و ناتو در ربودن جنگنده‌ها و خلبانان روسیه خبر داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو