خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

هشدار قرمز هواشناسی برای ۹ استان + فیلم

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ۹ استان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل، مسدود شدن جاده‌ها و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

 

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور و فعالیت پدیده جوی «مونسون» در کشور اظهار داشت:‌ امروز با ادامه بارش‌های موسمی در استان‌های فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم و شدت بارش‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و جنوب‌غرب یزد خواهد بود.

 

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه ۶ مرداد در شمال سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، یزد، بوشهر، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، قم، تهران، قزوین، البرز، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و استان مرکزی رگبار و رعد و برق و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنج‌شنبه هفته جاری شدت بارش‌ها درغرب کرمان، شرق فارس، شرق اصفهان و غرب یزد خواهد بود.

 

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه ۷ مرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، شرق خوزستان، شمال سمنان، شرق لرستان، همچنین استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و برخی مناطق استان‌های البرز، تهران، مرکزی، قم، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، مازندران و گیلان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک داریم.

 

وی ادامه داد: روز جمعه شدت بارش‌ها در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب یزد همچنین جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز پنج‌شنبه در غرب کرمان، ‌غرب‌ اصفهان، ‌شمال‌ فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری‌ و همچنین روز جمعه در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، جنوب کرمان و مرکز سیستان و بلوچستان، وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیائیان افزود: در این راستا ضمن تأکید بر ضرورت آماده‌باش همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبروهای منازل، توصیه می‌شود که ‌اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جاه‌بجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها، در دستور کار باشد.

 

وی گفت: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود و از جمعه ۷ مرداد سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در پنج روز آینده در بخش‌هایی از شرق و شمال‌شرق کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، این شرایط امروز و فردا در برخی نقاط استان‌های تهران،‌ البرز، قم، قزوین، اصفهان و مرکزی حاکم است.

 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی باد شدید، گرد و خاک با احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۸ و ۲۶ درجه خواهد بود.

 

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

خیمه سنگین “مونسون” بر۴۰ درصد ایران / تا اوایل هفته بعد فعالیت سامانه ادامه دارد + فیلم

ورود توده بارشی مونسونی به ایران از اوایل روز یکشنبه گذشته تا امروز باعث افزایش قابل توجه حجم بارندگی‌ها در اغلب نقاط جنوب شرق ایران شده و سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت غیرنرمال این توده در ایران در برخی از نقاط ایران هشدار صادر کرد.

ادامه

ایران, خبر, فیلم, محیط زیست

نرود میخ آهنین در سنگ؛ هدررفت “میلیون‌ها مترمرکب آب” در بی‌آب‌ترین استان کشور

بارش‌های «مونسون» حجم قابل‌توجهی روان‌آب در سیستان و بلوچستان جاری می‌کند؛ نعمتی بی‌نظیر که بخش قابل‌توجهی از آن یا از مرزها خارج می‌شود یا به دریا می‌ریزد و بخش استحصال‌شده توسط سدها نیز تقریباً بلااستفاده می‌ماند و تبخیر می‌شود.

ادامه

اجتماعی, ایران, گزارش, محیط زیست

گرمای بی‌سابقه جان بیش از ۱۰۰۰ نفر را در غرب اروپا گرفت + فیلم

طی هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در غرب اروپا جانشان را بر اثر گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی در جنگل از دست داده‌اند.

ادامه

اروپا, اسپانیا, انگلستان, ایتالیا, پرتغال, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فیلم, کرواسی, محیط زیست, یونان