شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

درخواست طالبان از چین: افغانستان را به طرح “یک کمربند یک جاده” اضافه کنید

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان در دیدار با سفیر چین در کابل از این کشور خواست تا افغانستان را در xvp “یک کمربند یک جاده” بگنجاند.

 

به گزارش ایرنا از آوا، معاونت اقتصادی ریاست الوزرای طالبان امروز از دیدار ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا با وانگ یو، سفیر جمهوری خلق چین در افغانستان خبرداد.

 

در این دیدار دو طرف در مورد تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی توافق شده میان افغانستان و چین گفت وگو کردند.

 

ملا برادر دراین دیدار گفت که پکن و کابل روابط تاریخی داشته و طالبان خواهان توسعه بیشتر این روابط است، چین در حال حاضر بهترین موقعیت را در مجمع اقتصادی بین المللی دارد و طالبان از دولت چین می خواهد که در افغانستان سرمایه گذاری کند.

 

وی با اشاره به وجود منابع طبیعی وسیع در کشور تاکید کرد: اکنون محیط امن در افغانستان ایجاد شده است.

 

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزود که طالبان به چین اطمینان می دهد که تمام نگرانی هایی که در مورد تهدید کشور چین از خاک افغانستان وجود دارد را برطرف بسازد.

 

از سوی هم وانگ یو، سفیر چین در این دیدار گفت که پکن می خواهد روابط خود را با افغانستان توسعه دهد.

 

به گفته وی، برای این منظور چین در نظر دارد به زودی کار عملی پروژه هایی را که از سوی این کشور آغاز شده و همچنین پروژه های بزرگ دیگری که از سوی بانک جهانی یا بانک توسعه آسیایی تامین مالی می شود، آغاز کند.

 

سفیر چین در کابل از طالبان خواست تا در مورد پروژه هایی که اولویت آنهاست، اطلاعات را به اشتراک بگذارد تا بتوانند برای سرمایه گذاری در این زمینه برنامه ریزی کنند.

 

سفیر چین افزود که کشورش آماده ادامه همکاری ها و روابط دوجانبه با طالبان است و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

 

چین با طالبان روابط تنگاتنگ داشته و بعد از سقوط دولت پیشین این کشور میلیون‌ها دلار کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان ارسال کرده است.

اعتراض هزاران آلمانی درهمبستگی با اعتراضات اروپا در برابر بحران انرژی

به گفته سازمان دهندگان اعتراضات اخیر در آلمان با اتحادی در بین گروه‌های جامعه مدنی آلمان، حداقل ۲۴۰۰۰ نفر در برلین، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، ماین، هانوفر و اشتوتگارت در اعتراضات شرکت کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

سفیر ریاض در واشنگتن: این عربستان، عربستانِ سابق نیست

سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده، در اشاره به تنش‌های پیش‌آمده کشورش و آمریکا گفت که این عربستان، عربستان پنج یا ده سال گذشته نیست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, عربستان سعودی, لهستان

وال استریت ژورنال: عربستان تهدید به فروش اوراق خزانه‌داری آمریکا کرد

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت، در صورتی که کنگره قانونی مخالف گروه نفتی اوپک پلاس تصویب کند، عربستان اوراقی را که از وزارت خزانه‌داری آمریکا در اختیار دارد، به فروش می‌رساند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی