زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

درخواست سازمان ملل از آمریکا برای مجوز کار دیپلمات‌های کشورهای مختلف

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه از آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل خواست تا اجازه کار دیپلمات‌های روسیه و کشورهای دیگر را در سازمان ملل بدهد.

 

به گزارش ایرنا، فرحان حق در گفت و گو با خبرگزاری “تاس” روسیه گفت: ما کشور میزبان را تشویق می‌کنیم که به دیپلمات های معتبر اجازه دهد به کار خود ادامه دهند.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت که آمریکا تعهدات خود در توافقنامه مقر ۱۹۴۷ سازمان ملل را نقض می‌کند و در عملکرد هیات‌های چندین کشور در سازمان ملل اختلال ایجاد می‌کند.

وی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا گام‌های عملی فوری برای رسیدگی به این مساله و قضاوت رسمی علیه آمریکا انجام دهد.

 

پیش از این، سرگئی لئونیدچنکو، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست “کمیته روابط مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کشور میزبان” گفته بود که دیپلمات‌های روسی در سازمان ملل برای دریافت روادید آمریکا با مشکل مواجه هستند.

 

نماینده روسیه از دبیرکل سازمان ملل خواست تا از مکانیسم ویژه داوری برای حل این موضوع استفاده کند.

 

بر پایه این گزارش، نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل ـ که مقر آن در نیویورک است ـ در مواقعی با ایجاد محدودیت از سوی آمریکا برای هیأت‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای برخی از کشورهای مخالف سیاست‌های آمریکا همراه می‌شود. در چند سال گذشته واشنگتن با سوء استفاده از میزبانی خود، اخلال در سفر هیأت‌های خارجی به مقر سازمان ملل به ویژه در رابطه با ایران را دنبال کرده است.

 

در شهریور ماه گذشته نمایندگان دائم ایران، روسیه، سوریه، کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه در نامه مشترکی به دبیرکل سازمان ملل نسبت به نقض توافقنامه مقر ۱۹۴۷ سازمان ملل از سوی آمریکا اعتراض و خواستار ارجاع آن برای حل و فصل به داوری شدند.

 

در نامه این چند کشور آمده است به طور خاص، کشور میزبان (آمریکا) همچنان روادید نمایندگان ما برای شرکت در رویدادهای سازمان ملل یا کار در سفارت‌های دائمی را به موقع صادر نمی‌کند. علاوه بر این، با توجه به تجربه خاص یک هیات، نمایندگان پس از دریافت اعلام صدور روادید، مجبورند به کشور سوم سفر کنند تا روادید خود را دریافت نمایند، اما به دلیل تاخیر در روند دریافت روادید، مجبورند ۱۰ تا ۱۴ روز در این کشور سوم منتظر بمانند.

 

بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل با دولت آمریکا مورخ ۱۹۴۷، دبیرکل اختیار دارد اختلافات در تفسیر و اجرای این توافقنامه بین سازمان و دولت میزبان را برای حل و فصل به بند ۲۱ این قرارداد (داوری)  ارجاع کند.

مسکو: آمریکا نگران از دست دادن نقش خود در جهان است

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری با خبرنگاران به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن درباره «نقش جهانی آمریکا» واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, مذاکرات اتمی

انتشار گزارش سی‌ان‌ان با هدایت سازمان‌های اطلاعاتی امریکایی است؟

براساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، عربستان سعودی پیش‌تر اقدام به خرید موشک‌های بالستیک از چین کرده بود و تاکنون موفق به ساخت این نوع تسلیحات نشده است. چین اعلام کرد همکاری‌ با ریاض ناقض قوانین بین‌المللی نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, عربستان سعودی, گزارش, یمن

پکن: گستاخی سیاستمداران آمریکایی فراتر از تصور شده است

دستیار وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادعای مقام‌های آمریکایی درباره اردوگاه کار اجباری در سین‌کیانگ چین را «صرفا دروغی زشت و بی‌شرمانه» توصیف کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا

سفیر آلمان در کی‌یف: حمله روسیه به اوکراین محتمل نیست

سفیر آلمان در اوکراین اذعان کرد تجمع چشم‌گیری از نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین وجود ندارد و حمله روس‌ها به اوکراین محتمل نیست.

ادامه

المان, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو