وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی نهاد قانونگذاری عراق در رابطه با خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور شدند.

این اقدام در پی حملات و تجاوزات مکرر نظامیان آمریکایی علیه سازمان الحشدالشعبی عراق و فرماندهان آن انجام شد که آخرین آن ترور «ابوباقر الساعدی» از فرماندهان این سازمان بود.

« ابوباقر الساعدی» از فرماندهان سازمان الحشدالشعبی چهارشنبه گذشته (۱۸ بهمن) توسط ارتش آمریکا در منطقه «المشتل» در شرق بغداد، پایتخت عراق ترور شد و به شهادت رسید.

رئیس پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، از برگزاری جلسه فوق العاده مجلس این کشور در روز شنبه ( امروز) برای بررسی حملات مکرر و نقض حاکمیت ملی عراق توسط نظامیان آمریکایی خبر داد.

پیشتر مجلس نمایندگان عراق در ۵ ژانویه ۲۰۲۰، مصوبه ای را تصویب کرده بود که دولت را ملزم می کرد تا درخواست نیاز به کمک های امنیتی از نیروهای ائتلاف بین المللی را لغو کند.

این مصوبه از دولت عراق خواسته بود که برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در خاک این کشور و جلوگیری از استفاده آنها از زمین، هوا و آب های این کشور به هر دلیلی، تلاش کند.

این تصمیم ۲ روز پس از آن صادر شد که ارتش آمریکا « ابومهدی المهندس» جانشین وقت فرماندهی الحشد الشعبی عراق و سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در مسیر فرودگاه بین‌المللی بغداد با پهپاد هدف قرار داد و موجب خشم گسترده مردم و سیاسیون عراق شد.

حملات و تجاوزهای آمریکایی‌ها در عراق، طی یک ماه گذشته و در ماه جاری میلادی افزایش یافته است.

آمریکا چهارم ژانویه گذشته « ابوتقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات نیروهای الحشدالشعبی را از طریق حمله هوایی در مرکز بغداد ترور کرد و به شهادت رساند.

همچنین ۲۶ ژانویه، جنگنده‌های آمریکا مقر سازمان الحشدالشعبی در استان های بابل و الانبار را بمباران کرد و در چهارم همین ماه ( فوریه) بار دیگر مقر این سازمان در مناطق القائم و عکاشات را در نزدیکی مرز عراق و سوریه هدف قرار داد و سپس « ابوباقر الساعدی » از فرماندهان گردان های کتائب حزب الله را در مرکز بغداد با پهپاد ترور کرد.

به دنبال جنایات آمریکایی‌ها در حمله به پایگاه های گروه مقاومت و ترور فرماندهان سازمان الحشدالشعبی، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند و بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله ائتلاف آمریکایی به مقر الحشد الشعبی

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به کسانی که سعی در صدمه زدن به خاک و نیروهایش دارند، پاسخ دهد. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای حمله آشکاری را که امروز پنجشنبه یک مقر امنیتی عراق را هدف قرار داد، به شدت محکوم کرد. ... واکنش وزارت خارجه عراق به حمله ائتلاف آمریکایی به مقر الحشد الشعبی

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, گزارش

افزایش نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» به ۶۰۰۰ مستشار و نیروی رزمی

یک منبع امنیتی در استان الانبار فاش کرد که آمریکا تعدادی از نظامیان خود را از پایگاه‌هایش در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به پایگاه عین الاسد در عراق منتقل کرده است. به گزارش ایسنا، این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: آمریکایی‌ها تعداد زیادی از مستشاران و نیروهای رزمی خود را مخفیانه به ... افزایش نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» به ۶۰۰۰ مستشار و نیروی رزمی

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق