عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

خامنه‌ای در ملاقات با عمران خان: پایان جنگ یمن تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت

رهبر جمهوری اسلامی در ملاقات با عمران خان گفت ایران انگیزه‌ای برای دشمنی با کشورهای منطقه ندارد. او به طرح چهار ماده‌ای ایران اشاره کرد و افزود اگر جنگ یمن به درستی پایان یابد تاثیرات مثبتی در منطقه خواهد داشت.

 

به گزارش دویچه وله؛ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان که برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان به تهران سفر کرده، روز یکشنبه ۲۱ مهر با آیت‌الله خامنه‌ای ملاقات کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار از دغدغه دولت پاکستان در خصوص استقرار صلح و امنیت تقدیر کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها قبل طرحی چهار ماده‌ای برای پایان جنگ یمن داده است و اگر این جنگ به نحو درستی پایان یابد، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد.»

 

خامنه‌ای عنوان کرده که جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده ولی “اگر کسی شروع کننده جنگ در مقابل ایران باشد، بدون تردید پشیمان خواهد شد”.

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار، منطقه غرب آسیا را بسیار حساس و خطیر خوانده و با تأکید بر مراقبت همگان از بروز حادثه، از نقش مخرّب برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه های تروریستی در عراق و سوریه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن ابراز تأسف کرده است.

 

خامنه‌ای افزوده است: «ما انگیزه‌ای برای دشمنی با این کشورها نداریم اما آنها تحت اراده آمریکا هستند و در جهت خواست آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند.»

 

رهبر ایران همچنین گفته که نگاه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان نگاه به یک برادر در همسایگی است و روابط دو کشور باید بسیار گرم‌تر و بهتر از وضع موجود باشد و امنیت مرزها ارتقاء یابد و برنامه‌های معطل‌مانده مانند خط لوله گاز تکمیل شود.

 

عمران خان نیز در این دیدار بر گسترش همکاری‌های تهران و اسلام آباد تاکید کرده و گفته است: «ما روی روابط با ایران حساب ویژه باز کرده‌ایم چر که ایران را یک شریک مهم بخصوص در حوزه تجاری تلقی می‌کنیم.»

 

هیچ خبری از پیشنهاد یا طرح عمران خان برای تنش‌زدایی از مناسبات تهران-ریاض منتشر نشده‌ است.

 

پیش از ورود نخست‌وزیر پاکستان به تهران، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود که این کشور آماده است برای رفع سوءتفاهم‌ها با همسایگانش از جمله عربستان سعودی، با یا بدون میانجی مذاکره کند.

 

ایران و عربستان به عنوان دو رقیب سیاسی – مذهبی در منطقه‌، یکدیگر را به دخالت در امور داخلی یمن متهم می‌کنند. این جنگ به دلیل حضور و نفوذ هر دو همسایه در یمن، جنگ نیابتی تهران و ریاض شناخته می‌شود. ایران جانب شورشیان حوثی را گرفته و عربستان رهبری ائتلافی نظامی را بر عهده دارد که از دولت قانونی این کشور حمایت می‌کند.

 

رهبر جمهوری اسلامی دو ماه قبل با هیات انصارالله یمن ملاقات کرده بود. خامنه‌ای در این دیدار از هیات یاد شده خواسته بود “با قدرت در برابر توطئه سعودی‌ها و اماراتی‌ها برای تجزیه یمن ایستادگی کنند”. او در همین ملاقات از جمله گفت: «مواضع جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم یمن یک موضع دینی و اعتقادی است.»

 

آمریکا خارج کردن کلاهک‌های اتمی خود از ترکیه را بررسی می‌کند

روزنامه «نیویورک‌تایمز» به نقل از منابع مطلع نوشته است که با افزایش تنش میان واشنگتن و آنکارا، ممکن است آمریکا کلاهک‌های اتمی خود را که در پایگاه «اینجرلیک» مستقرند، از ترکیه خارج کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

کرملین: اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهیم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه ضمن تأکید بر تأمین امنیت مرز سوریه-ترکیه از طریق استقرار نظامیان سوریه در مرز دو کشور، گفت که مسکو اجازه وقوع درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

ترامپ خواستار رویارویی سوریه با ترکیه شد

رئیس جمهوری آمریکا با اذعان به اینکه کشورش هفت هزار مایل دورتر از خاورمیانه است و دلیلی برای حضور در آنجا نیست، خواستار رویارویی سوریه با ترکیه در حفاظت از کردها شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۵۶۰ نفر از نیروهای کرد سوریه خبر داد

وزارت دفاع ترکیه دیشب (دوشنبه شب) از کشته شدن ۵۶۰ نفر از نیروهای کرد “پ ک ک”، “پ ی د” و “ی ب ک” که آنکارا آنها را تروریست می‌نامد، خبر داد.

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه