اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

به‌قلم رفیق “جرمی کرونین”، سیاستمدار و رهبر سرشناس حزب کمونیست آفریقای جنوبی یافته‌های دیوان بین‌المللی دادگستری مبتنی بر اینکه یورش هولناک اسرائیل به مردم غزه مورد نسل‌کشی‌ای پذیرفته شده است رویدادی برجسته‌ به‌شمار می‌رود. این حکم، تلاش اسرائیل را برای جلوگیری از آنچه اکنون به رسیدگی قضایی‌ای بنیادی در مورد ارتکاب جنایت علیه بشریت از ... اکنون بیش از هر زمانی دیگر، پایدار باد همبستگی با فلسطین!

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جنایات جنگی, جنوب آفریقا, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, کانادا

سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

«ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پی هشدارهای سازمان ملل درباره وضعیت مردم نوار غزه اعلام کرد که محدودیت‌ها و مانع تراشی رژیم اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه «جنایت جنگی» است. به گزارش ایرنا، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت ... سازمان ملل: محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک به غزه جنایت جنگی است

ادامه

اسراییل, جنایات جنگی, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی

گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به تحقیقات انگلیس درباره جنایات نیروی ویژه این کشور در افغانستان، از نبود نظارت بر عملکرد نیروهای ویژه و خودسری آن‌ها انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، تحقیقات دادگاه‌های انگلیس درباره کشتار ۸۰ افغان توسط سرویس هوایی ویژه انگلیس (اس.ای.اس) در افغانستان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در جریان است. ... گاردین: نیروهای ویژه انگلیس به هیچکس پاسخگو نیستند

ادامه

آسیای مرکزی, افغانستان, جنایات جنگی, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, غرب اروپا, گزارش

شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

شیلی، شرکت‌های اسرائیل را از فهرست شرکت‌کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع شیلی چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی تصمیم دولت شیلی، نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا (FIDAE) که از نهم تا ۱۴ آوریل (۲۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، پذیرای ... شیلی، اسرائیل را از بزرگ‌ترین نمایشگاه هوافضای آمریکای لاتین حذف کرد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, خاورمیانه, خبر, شیلی, فلسطین, مکزیک

خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

نظامی سابق آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن در اعتراض به جنگ غزه دست به خودسوزی زد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنگ علیه غزه و همدستی آمریکا با اسرائیل در جنایت و نسل‌کشی علیه فلسطینیان، مقابل سفارت این رژیم ... خودسوزی نظامی آمریکایی مقابل سفارت اسراییل در اعتراض به جنگ غزه

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, گرسنگی, نسل کشی

جنایات ناتو؛ استرالیا به ارتکاب جنایت جنگی در افغانستان اعتراف کرد

وزیر دفاع جدید استرالیا کشوری که در چارچوب ناتو وارد افغانستان شده بود، با اعتراف به ارتکاب جنایت جنگی سربازان این کشور در افغانستان وعده داد این پرونده را به صورت جداگانه پیگیری کند .

 

به گزارش منابع خبری افغان، ریچارد مایلز؛ وزیر دفاع جدید استرالیا، در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که سربازان این کشور در جریان مأموریت خود در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شرم‌آور شده‌اند و محاکمه مجرمین ادامه دارد.

 

وی جنایات سربازان این کشور در افغانستان را تراژیک‌ترین و وحشتناک‌ترین پرونده در تاریخ ارتش استرالیا خوانده و تأکید کرده است که این پرونده باید به طور کامل بررسی و نهایی گردد و سپس مجرمین محاکمه شوند.

 

رسانه‌های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های تحقیقی را منتشر کرده‌اند که ثابت می‌کند نیروهای استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و حداقل در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند و اسنادی در مورد شکنجه غیرنظامیان نیز منتشر شده بود.

 

قابل‌ذکر  است که استرالیا سال گذشته نیز وعده داده بود که سربازانی که در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده‌اند را محاکمه می‌کند، اما تا کنون گام‌های عملی در این زمینه از سوی محاکم این کشور برداشته نشده است.

جایزه گونتر والراف آلمان به جولیان آسانژ تعلق گرفت

جایزه گونتر والراف امسال به جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس اعطا می‌شود. طبق بیانیه هیئت ژوری، آسانژ با افشای اسناد و تصاویر محرمانه به تحقیقات پیرامون جنایات جنگی احتمالی آمریکا در سال ۲۰۱۰ کمک کرده است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران

روسیه: آمریکا باید دادگاه درباره اوکراین را از یوگوسلاوی و عراق آغاز کند

وزارت خارجه روسیه به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و درخواست وی برای محاکمه ولادیمیر پوتین واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, عراق, ناتو, یوگوسلاوی

مورالس: آمریکا عامل بیشترین جنگ‌ها و کشته‌ها در جهان است

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری سابق بولیوی در واکنش به اظهار نظر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد خطاب قرار دادن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان «جنایتکار جنگی»، ایالات متحده را کشوری دانست که موجب بیشترین جنگ‌ها و کشته‌ها در جهان شده است.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, مکزیک