تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

چین: کلید حل بحران اوکراین در دست آمریکا و ناتو است

وزارت خارجه چین با اعلام اینکه کلید حل بحران فعلی اوکراین در دست آمریکا و ناتو است، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن واقعاً برای صلح و عدالت بیشتر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری، امروز جمعه، اعلام کرد؛ کشورش از مذاکرات صلح اوکراین- روسیه حمایت می‌کند و تلاش می‌کند تا بحران اوکراین را به شیوه‌ای مسالمت آمیز حل کند و به ایفای نقش سازنده در این زمینه ادامه خواهد داد.

 

وی در این نشست خبری تاکید کرد؛ کسانی که باعث بحران اوکراین شدند باید به دقت درباره نقش خود در آن بیندیشند، مسئولیت‌های خود را جدی بگیرند و به جای سرزنش دیگران، برای کاهش تنش‌ها و حل مشکلات فعلی، گام‌های عملی بردارند.

 

ژائو گفت؛ تصمیم دولت آمریکا در مورد گسترش ناتو به شرق مستقیماً با بحران کنونی اوکراین مرتبط است.

 

وی افزود: کلید حل و فصل بحران فعلی اوکراین در دست آمریکا و ناتو است و چین امیدوار است که ایالات متحده آمریکا، برای صلح و عدالت در اکثر کشورهای در حال توسعه جهان تلاش کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد؛ موضع چین در قبال مسئله اوکراین منصفانه و عینی است و کشورهایی که واقعاً باید احساس ناراحتی کنند، کشورهایی هستند که فکر می‌کنند در جنگ سرد پیروز شده‌اند و می‌توانند جهان را تحت کنترل خود درآورند.

 

وی اضافه کرد کشورهایی که تفکر پیروزی در جنگ سرد را در ذهن خود دارند، نگرانی‌های دیگر کشورها را نادیده می‌گیرند و به پیشبرد گسترش ناتو از طریق پنج دور توسعه به سمت شرق ادامه می‌دهد.

مورالس: آمریکا عامل بیشترین جنگ‌ها و کشته‌ها در جهان است

«اوو مورالس» رئیس‌جمهوری سابق بولیوی در واکنش به اظهار نظر جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد خطاب قرار دادن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به عنوان «جنایتکار جنگی»، ایالات متحده را کشوری دانست که موجب بیشترین جنگ‌ها و کشته‌ها در جهان شده است.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, مکزیک

رئیس جمهور آفریقای جنوبی: ناتو مقصر جنگ اوکراین است

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در واکنش به جنگ اوکراین و روسیه گفت که ناتو باید به هشدارها درباره عدم گسترش به شرق اروپا توجه می‌کرد. وی همچنین ناتو را به تحریک روسیه متهم کرد.

ادامه

افریقای جنوبی, اوکراین, تحلیل, جنوب آفریقا, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, ناتو

فایننشال تایمز: توافق ۱۵ بندی روی میز مذاکرات روسیه و اوکراین

یک نشریه انگلیسی به نقل از افراد مطلع از مذاکرات روسیه و اوکراین نوشت پیشرفت زیادی در گفت‌وگوها حاصل شده و یک توافق پانزده بندی نیز پیشنهاد شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, ترکیه, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, ناتو