آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

آخرین جلسات استماع رسیدگی به پرونده جنجالی استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا به جرم افشای اسناد محرمانه پنتاگون در مورد حمله به عراق و افغانستان، امروز (سه‌شنبه) در دادگاه عالی لندن آغاز شد. به گزارش ایرنا، این آخرین فرصت آسانژ ۵۲ ساله برای لغو حکم استرداد وی به ایالات متحده است. ... آخرین فرصت آسانژ برای لغو حکم استرداد به آمریکا

ادامه

آزادی, آمریکا, اروپا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, وکلا, ویکی‌لیکس

همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

همسر موسس ویکی لیکس گفت: وضعیت سلامت همسرم رو به افول است و اگر آسانژ به آمریکا مسترد شود حتما می‌میرد. به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس که اکنون در زندانی در انگلیس به سر می‌برد منتظر جلسه تجدیدنظر نهایی است که ۲۰ و ۲۱ فوریه سال جاری میلادی در دیوان عالی لندن ... همسر آسانژ: اگر موسس ویکی‌لیکس به آمریکا مسترد شود، می‌میرد

ادامه

آزادی, آمریکا, استرالیا, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئیس, ویکی‌لیکس

چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

وزارت خارجه چین با بیان اینکه دولت آمریکا عملیات‌های جاسوسی گسترده‌ای در ژاپن و دیگر کشورها انجام داده، از واشنگتن خواست از اعزام نیروهای سایبری‌اش به سرتاسر جهان دست بردارد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، وزارت خارجه چین اعلام کرد که ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در کشورهای متحد خود تشکیلات هکری ... چین «دزدی سایبری» آمریکا در جهان را محکوم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, ویکی‌لیکس

تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه بر مخالفت قاطع دولتش در برابر اینکه آمریکا جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی لیکس را تحت پیگرد قضایی قرار دهد، تاکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اظهار کرد، دولت او قاطعانه با موضع آمریکا برای پیگرد قضایی جولیان ... تاکید نخست‌وزیر استرالیا بر مخالفتش با پیگرد قضایی آسانژ در آمریکا

ادامه

آمریکا, استرالیا, اقیانوسیه, انگلستان, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

جایزه گونتر والراف آلمان به جولیان آسانژ تعلق گرفت

جایزه گونتر والراف امسال به جولیان آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس اعطا می‌شود. طبق بیانیه هیئت ژوری، آسانژ با افشای اسناد و تصاویر محرمانه به تحقیقات پیرامون جنایات جنگی احتمالی آمریکا در سال ۲۰۱۰ کمک کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ “جایزه گونتر والراف” امسال به جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس اعطا می‌شود. این جایزه را استلا موریس، همسر آسانژ و از فعالان حقوق بشر به نیابت از او تحویل خواهد گرفت. مراسم اعطای جایزه روز پنجشنبه، ۱۹ مه و در چارچوب ششمین همایش “نقد ژورنالیستی” در مرکز رادیو سراسری آلمان (دویچلند فونک) برگزار می‌شود.

 

در بیانیه هیات ژوری جایزه گونتر والراف درباره دلایل اعطا جایزه به جولیان آسانژ گفته می‌شود که او فشارهای زیادی را برای “روزنامه‌نگاری تحقیقی” و گزارش‌های انتقادی خود تحمل کرده است.

 

در ادامه استدلال هیات ژوری آمده است تعقیب و پیگرد بی‌وقفه آسانژ به خاطر فعالیت‌های روزنامه‌نگاری تحقیقی از طرف آمریکا، گزارش‌‌دهی آزاد را مورد تهدید قرار داده است.

 

هیات ژوری به خطر استرداد آسانژ به آمریکا نیز اشاره کرده است.

 

دادگاهی در لندن حکم استرداد موسس ویکی‌لیکس به آمریکا را صادر کرده اما وزارت کشور بریتانیا هنوز به طور قطعی این حکم را تائید نکرده است.

 

“همایش نقد ژورنالیستی” را هر ساله هیات تحریریه رادیو سراسری آلمان در مشارکت با یک نهاد مدنی فعال دیگر در عرصه حمایت از ژورنالیسم مستقل و تحقیقی به نام “ابتکار روشنگری خبری” (INA) برگزار می‌کند. این همایش از سال ۲۰۱۵ جایزه گونتر والراف را به روزنامه‌نگارانی که در کار روشنگری و تحقیق ابتکار و پیگیری و شجاعت به خرج داده‌اند اعطا می‌کند. ارزش مالی جایزه بالغ بر ۵ هزار یورو است.

 

گونتر والراف که جایزه به نام اوست ۷۸ سال دارد و از چهره‌های مشهور ژورنالیسم تحقیقی و افشاگرانه در آلمان است.

کمیسر شورای اروپا از انگلیس خواست از استرداد آسانژ به آمریکا جلوگیری کند

شورای اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که کمیسر حقوق بشر این شورا از دولت انگلیس خواسته است تا اجازه استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده را ندهد.

ادامه

اروپا, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, ویکی‌لیکس

با یک حکم غیرانسانی، دادگاه انگلیس دستور استرداد آسانژ به آمریکا را صادر کرد

با حکم دادگاه انگلیس مبنی بر استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیس به آمریکا، سردبیر این سایت این حکم را امضای حکم مرگ آسانژ دانست.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا

جولیان آسانژ در زندان بلمارش با «استلا موریس» یکی از وکلای خود ازدواج کرد + ویدئو

جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس، امروز در زندان امنیتی «بلمارش» در شرق لندن، با «استلا موریس» یکی از وکلای مدافع پیشین خود ازدواج کرد.

ادامه

اکوادور, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویدیو, ویکی‌لیکس

دادگاه عالی لندن به آسانژ اجازه اعتراض به حکم استرداد به آمریکا را داد

ویکی لیکس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دادگاه عالی لندن به جولیان آسانژ، بنیانگذار این وبسایت افشاگر اجازه داد تا به دادگاه عالی انگلیس در مورد حکم قبلی که استرداد وی به ایالات متحده را تایید کرده بود، اعتراض کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, غرب اروپا, ویکی‌لیکس

رئیس جمهور مکزیک بار دیگر برای اعطای پناهندگی به آسانژ اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهور مکزیک گفت که پیش از اینکه ریاست دونالد ترامپ به اتمام برسد، برای جولیان آسانژ، بنیانگذار ۵۰ ساله‌ ویکی‌لیکس درخواست بخشش کرده بود و مجددا پیشنهاد پذیرش پناهندگی وی را تکرار کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, مکزیک, ویکی‌لیکس