چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

جزئیات تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ترکیه

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا روز شنبه جزئیاتی از تحریم های احتمالی آمریکا علیه ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاعی روسی “اس ۴۰۰” فاش کرد.

 

به گزارش تارنمای این خبرگزاری، واشنتگتن تنها به حذف ترکیه از برنامه ساخت جنگند های “اف -۳۵” اکتفا نخواهد کرد و ممکن است، براساس قانون آمریکا، ۱۲ نوع تحریم را بر آنکارا اعمال کند.

 

براساس این گزارش، تحریم های آمریکا شامل منع معامله خرید و فروش املاک و مستغلات، محدودیت در سرمایه گذاری ترکیه در اوراق قرضه آمریکا، محدودیت برای شرکت های ترکیه ای برای ورود به بخش مالی آمریکا خواهد شد.

 

بلومبرگ ادامه می دهد: ترامپ همچنین از سازمان های مالی بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول خواهد خواست که هرگونه اعطای وام به نهادهای مالی ترکیه که تحریم می‌شوند، خودداری کند.

 

بر این اساس ترامپ به بانک های آمریکایی نیز اجازه نخواهد داد که به شرکت‌های و بانک‌های ترکیه‌ای که ارزش سرمایه آنها بالغ بر ۱۰ میلیون دلار است، وام بدهد.

 

از سوی دیگر، ممکن است، شرکت های زیای که در بخش صنایع دفاعی ترکیه فعالیت دارند نیز تحریم شوند، این بدان معناست که این شرکت ها نمی‌توانند قطعات آمریکایی را برای تجهیزات نظامی خریداری کنند که در ترکیه تولید می‌شود.

 

از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داد که دولت آنکارا امیدوار است که بتواند در سایه روابط حسنه میان “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه و همتای امریکایی اش، از تحریم ها فاصله بگیرد، چرا که ترامپ اختیار این را دارد که اجرای این تحریم ها به تعویق بیفتد.

 

براساس این گزارش، البته به تعویق افتادن تحریم های ترکیه از سوی ترامپ، مشکل بنظر می رسد، چرا که قانون ویژه تحریم کشورها برای خرید سلاح از روسیه روشن و قاطع است و درصورتی که رئیس جمهوری آمریکا موجب تعویق تحریم ها شود، مجلس سنا می‌تواند حکم ترامپ را با حکمی دیگر رد کند.

 

آمریکا در سال ۲۰۱۷ با تصویب قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان ایالات متحده از طریق تحریم ها)، کشورهای جهان را برای خرید تسلیحات نظامی از روسیه تهدید به تحریم کرده است.

 

انتشار این خبر همزمان با آن صورت می گیرد که چند سناتور آمریکایی ساعاتی پیش از ترامپ خواستند؛ دولت ترکیه را به دلیل نادیده گرفتن هشدارهای واشنگتن تحریم کند.

 

با وجود هشدارهای مکرر آمریکا به ترکیه در صورت خرید “اس ۴۰۰”، اما مقام های آنکارا این موضوع را برای حفظ امنیت خود ضروری می‌دانند و اعلام کرده اند که از این اقدام هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

 

همزمان با این تحولات، روسیه دیروز (شنبه) دومین محموله تجهیزات مورد نیاز سامانه موشکی اس ۴۰۰ را به ترکیه تحویل داد.

 

ترکیه تا پیش از تنش با آمریکا برای خرید سامانه دفاع موشکی “اس ۴۰۰” در تولید برخی قطعات جنگنده های اف ۳۵ شامل سیستم سوخت رسانی، ابزارهای فرود و اتاقک هواپیما با واشنگتن مشارکت داشت.

 

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو از این است که رهگیری جنگنده‌های اف ۳۵ در رادارهای سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ وارد شده و توانایی این جنگ‌افزار در مقابله با روسیه کاهش یابد.

ایرنا

 

کویت اعضای شبکه وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرد

دستگاه امنیتی کویت اعلام کرد که اعضای یک شبکه تروریستی وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرده است.   به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، دادگستری مصر پیشتر، این افراد را محاکمه و برایشان احکام قضایی صادر و برخی از آنها را به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.   وزارت کشور کویت در بیانیه ... کویت اعضای شبکه وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرد

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, قضایی, کویت, مصر

بریتانیا حضور نظامی خود درخلیج فارس را با اعزام دومین ناو جنگی افزایش می‌دهد

بریتانیا برای افزایش و استمرار حضور نظامی خود در خلیج فارس، ناوشکن “اچ ام اس دانکن”* را زودتر از موعد مقرر به منطقه خلیج فارس اعزام می‌کند. این ناوشکن، طی روزهای آینده به ناو حفاظتی”اچ ام اس مونتروز” ملحق می‌شود و با توجه به اهداف عملیاتی، قرار است جایگزین آن شود.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

مخبر سازمان ملل: اسرائیل مایل به اشغال اراضی بیشتری است

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین نسبت به فقدان مسوولیت‌پذیری حقوق بشری در فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت اسرائیل به دنبال اشغال اراضی بیشتری است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

واشنگتن پست: ترامپ مسبب تنش‌ها در خاورمیانه است

واشنگتن پست در دیدگاهی نوشت: تنش‌ها در منطقه خاورمیانه اوج گرفته است و مسبب اصلی آن؛ ترامپ است که هیچ برنامه خوبی هم برای مرتفع کردن آن ندارد.   “فرید زکریا” ستون نویس واشنگتن پست در این نوشتار آورده است: یک نوع از هم گسیختگی عجیبی در استراتژی دولت “ترامپ” در مورد ایران وجود دارد ... واشنگتن پست: ترامپ مسبب تنش‌ها در خاورمیانه است

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی