تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

جایزه صلح نوبل برای بریگاد پزشکی کوبا

صلح میان ملت‌های جهان برای ادامه سلامت کره خاکی یک ضرورت است. اما برای ادامه حیات، صلح باید با عمل صالح مورد حمایت و مراقبت جمعی و تعهد به سلامت همه انسان‌ها قرار گیرد. بریگاد پزشکی بین‌المللی هنری ریو دقیقاً جلوه‌ای از این ارزش‌ها و اقدامات است.

 

این جمع آموزش‌دیده در عالی‌ترین سطح، و متخصص بلایا و حوادث ناگوار و بیماری‌های جدی همه‌گیر، ۸۰۰ بریگاد برای مقابله با کووید-۱۹ ازجمله به کشورهای آنگولا، ایتالیا، سورینام، جامائیکا، دومینیکن، بلیز، سنت وینسنت و گرنادین، و ونزوئلا فرستاد، و در برخی کشورهای دیگر مانند نیکاراگوئه و افریقای جنوبی مأموریت‌های پزشکی کوبایی موجود را تقویت کرد.

 

درصورتی‌که کشورها قادر به پرداخت هزینه خدمات نباشند، بریگادها به‌رایگان برای جلوگیری از تلفات انسانی و ازکارافتادگی به کار خود ادامه می‌دهند. علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا، تیم‌های پزشکی کوبا به چالش همه‌گیر شدن کووید-۱۹ در جهان پاسخ می‌دهد و آمادگی خود برای خدمت‌رسانی به بزرگ‌ترین نیاز این قرن در هر نقطه از جهان اعلام می‌کند. ورود تیم پزشکی کوبا به ایتالیا در کاهش قابل توجه گسترش کووید-۱۹ به بقیه جهان اهمیت چشمگیری داشت. بریگاد پزشکی کوبا ادامه‌دهنده تاریخ و سنت دموکراتیک نظام سلامتی است که در کشورشان برقرار شده است. آن‌ها نظام سلامت خلاق و مورد احترام کوبا را به جایی برده‌اند که مردم وضعیت بهداشتی پرمخاطره‌ای را از سر می‌گذرانند. خدمات عمده این پزشکان به کشور هائیتی به هنگام زمین‌لرزه و شیوع بیماری ابولا از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۶ در غرب آفریقا بوده است.

 

ما به‌عنوان انسان‌هایی آگاه که معنای اقدامات آن‌ها برای کسانی را که از آن بهره‌مند شده‌اند درک کرده‌اند، آن‌ها را نامزد می‌کنیم. ما می‌دانیم بدون وجود آن‌ها ممکن نبود افراد بسیاری زنده بمانند. نظر به این‌که شاهد این کار فوق‌العاده ارزشمند هستیم، از آنچه درباره ارزش زندگی حتی در هولناک‌ترین وضعیت آموخته‌ایم تا ابد سپاسگزاریم. اهدای کمک‌های کوبا علی‌رغم همه نداشته‌هایش و بذل آنچه ملزم به برآوردن آن نیست، اصالت دارد. در منطقه کارائیب بریگادهای سلامت شبکه‌های منطقه‌ای را، که وارث فقر دوران استعمار، وابستگی به خارج و جدایی زبانی است، تقویت کرده است. از هائیتی تا آفریقای جنوبی، از توگو تا ایتالیا، از ابولا تا کووید-۱۹ پزشکان و پرستاران بریگادهای هنری ریو نشان دادند که حق سلامت یک حق انسانی است و حتی در دشوارترین شرایط باید از آن دفاع کرد. آن‌ها به ما یاد دادند که شیوه برخورد انسان‌ها به بیماری، معنای انسانیت، ارتباط ما با یکدیگر و درستی نظام‌های اجتماعی ما را به ما می‌آموزد.

 

الگوی بریگادهای پزشکی کوبا نمونه خلاق بدیلی به‌جای جریان‌های سنتی منابع و دانش و پذیرش بی‌عدالتی‌های کهنه شمال‌ـ‌جنوب است. برای انجام این کار در دنیایی که به نظر می‌رسد فراموش کرده است جایگزینی برای رده‌بندی و نابرابری وجود دارد، باید برای صلح تلاش کرد. علی‌رغم چالش‌های محاصره اقتصادی طولانی آمریکا، آن‌ها به کار الهام‌بخش خود ادامه می‌دهند؛ سرمشقی هستند که دنیا می‌تواند از آن بیاموزد؛ به همین دلایل است که ما بریگاد پزشکی بین‌المللی هنری ریو را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل کرده‌ایم.

 

سپاسگزاریم کوبا، که بسیاری از منابع خود را، با وجود تحریم‌های فلج‌کننده، صرف ساختن انسان‌های ارزشمند و نظام‌های دانشی کرده‌ای که می‌توانی آن را با دنیا تقسیم کنی و به ما یادآور شوی که زندگی انسان و روابط انسانی تار و پود صلح هستند.

 

برای امضا و پیوستن به کارزار، می‌توانید به این آدرس (https://www.cubanobel.org) مراجعه کنید.

ونزوئلا: ورود ناو جنگی آمریکا به کارائیب اقدامی تحریک‌آمیز است

وزارت خارجه ونزوئلا به ورود ناو جنگی آمریکایی به دریای کارائیب و در نزدیکی آبهای سرزمینی این کشور هشدار داد و آنرا اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.  

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حضور نظامی, خبر, ونزوئلا

مادورو، ادعاهای ترامپ علیه ونزوئلا را واهی نامید

رییس‌جمهوری ونزوئلا با محکوم کردن اتهامات ترامپ و دولت وی درباره این کشور، ادعاها و رفتارخصمانه او را با مداخلات نظامی پیشین آمریکا در ویتنام و عراق مقایسه و این اتهامات را واهی و دروغین عنوان کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

وزیر دفاع ونزوئلا: مخالفان نمی توانند قدرت را در دست گیرند

وزیر دفاع ونزوئلا همزمان با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آینده پارلمانی، به مخالفان دولت هشدار داد که آنها هرگز نخواهند توانست با وجود ارتش ضدامپریالیست، انقلابی و بولیواری قدرت سیاسی را در این کشور در دست گیرند.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, ونزوئلا