فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

رئیس سنای فرانسه به صورت آشکارا از رهبری ماکرون انتقاد کرد و گفت که ارتباط او با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است. به گزارش ایسنا، «ژرار لارشه» رئیس سنای فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لاتریبون گفت: «واقعا ناامید کننده است. ارتباط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با واقعیت قطع شده است.» ... رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

ادامه

تحلیل, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

جانسون: نتیجه آراء انتخابات بریتانیا؛ به معنی تحقق برکسیت است

نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا از پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون حکایت دارد.

 

به گزارش یورونیوز؛ شمارش آراء انتخابات سراسری بریتانیا کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان را توسط حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون قطعی کرد. در حالی که شمارش آراء همچنان ادامه دارد، این حزب تاکنون بیش از ۳۲۶ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام این کشور را تصاحب کرده و در آستانه ثبت بزرگ ترین پیروزی خود در ۳۲ سال گذشته است.

 

آقای جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت:«نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.» در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآوردها نشان می‌دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ‌ترین شکست انتخاباتی در ۸۴ سال گذشته شده، اعلام کرد که از رهبری این حزب کناره گیری می‌کند.

 

در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت:«به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»

 

تشدید شکاف میان اسکاتلند و بریتانیا

 

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که گمان می‌رود حزب متبوعش اکثر کرسی‌های اسکاتلند را کسب کرده باشد، در واکنش به پیروزی حزبش گفت که نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.

 

خانم استورجن سپس از نتایج کلی انتخابات که گویای پیروزی حزب محافظه‌کار است ابراز ناخرسندی کرد و این نتیجه را «تیره و تار» توصیف کرد.

 

او تصریح کرد: «رای رهندگان به حزب محافظه‌کار به آقای جانسون ماموریت دادند که بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند ولی رای دهندگان دولت بوریس جانسون را نمی‌خواهند، آنها خواستار حضور در اتحادیه اروپا هستند.»

 

در مقابل، جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا که حامی برگزاری رفراندوم دوم در مورد برکسیت بود، کرسی خود در مجلس عوام را به نامزد حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد. او با وحشتناک توصیف کردن نتیجه انتخابات، گفت:«عده‌ای از موج ملی‌گرایی استقبال می‌کنند ولی برای بسیاری دیگر این نتیجه ناراحت کننده است.»

 

همچنین ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، ضمن استقبال از پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی هشدار داد که همه‌پرسی استقلال اسکاتلند دیگر نباید برگزار شود.

 

آلمان خواستار توقف مداخله آمریکا در امور اتحادیه اروپا شد

وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد شدید از تصمیم واشنگتن برای تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا، توقف مداخله واشنگتن در امور اتحادیه اروپا را خواستار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

شکایت مدافعان حقوق بشر علیه شرکت‌ها و سیاستمداران آلمانی به اتهام جنایت جنگی در یمن

مدافعان و وکلای حقوق بشر به اتهام مشارکت آلمان در جنایات جنگی در یمن به دلیل صادرات تسلیحات به عربستان از برخی شرکت‌های تسلیحاتی و سیاستمداران این کشور در دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند.

ادامه

المان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, یمن

گسترش اعتصاب‌های فرانسه؛ ۷ پالایشگاه تعطیل شد

اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه در حالی شدت بیشتری یافته که طبق اعلام کنفدراسیون عمومی کار(CGT)، هفت پالاشگاه از مجموع هشت پالایشگاه این کشور به دلیل پیوستن کارکنان آن به معترضان، تعطیل شد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه