پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی افغانستان از سر گرفته شد

وزارت بهداشت حکومت سرپرست طالبان اعلام کرد که روند پذیرش دختران فارغ التحصیل پایه دوازدهم افغان در دانشکده‌های پزشکی دولتی برخی شهرهای این کشور آغاز شده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آوا، وزارت بهداشت حکومت سرپرست طالبان روند پذیرش دختران فارغ التحصیل پایه دوازدهم در دانشکده‌های پزشکی دولتی شهرهای ... پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی افغانستان از سر گرفته شد

ادامه

آسیای میانه, افغانستان, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, زنان

رئیس‌جمهور قرقیزستان خطاب به آمریکا: در امور کشورمان دخالت نکنید

به دنبال واکنش ایالات متحده به تصویب یک قانون در قرقیزستان که طبق ادعای آمریکا برگرفته از یک قانون سرکوبگر در روسیه است، بیشکک به شدت از واشنگتن انتقاد کرد و عدم مداخله آمریکا در امور داخلی این کشور را خواستار شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، صدیر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان امروز دوشنبه ... رئیس‌جمهور قرقیزستان خطاب به آمریکا: در امور کشورمان دخالت نکنید

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, اتحادیه اروپا, حقوق بشر, روسیه, قزاقستان, گزارش

سین کیانگ؛ جدیدترین منطقه آزاد تجاری چین/ تولید موتورسیکلت برای آسیای مرکزی

شورای دولتی چین شهر ارومچی، کاشغر و هورگوس در سین کیانگ را به طور آزمایشی به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی کرد که به توسعه طرح کمربند – جاده این کشور و ارتباط با آسیای میانه کمک کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شین هوا، دولت چین در منطقه سین کیانگ به طور آزمایشی ... سین کیانگ؛ جدیدترین منطقه آزاد تجاری چین/ تولید موتورسیکلت برای آسیای مرکزی

ادامه

آسیا, آسیای میانه, اروپا, اقتصادی, چین, شرق آسیا, غرب, کارگران, گزارش

تلاش برای کودتا در قرقیزستان ناکام ماند

ماموران امنیتی قرقیزستان چند تن از افراد مشهور و یک تاجر را به اتهام تلاش برای کودتا و به دست گرفتن قدرت بازداشت کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان از دستگیری حامیان امام الدین تاشوف تاجر و یک فعال با نام تیلیخمت کورنوف که به تلاش برای کودتا و به دست ... تلاش برای کودتا در قرقیزستان ناکام ماند

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, امنیتی, جهان, خبر, قرقیزستان

چین خواستار تعدیل تحریم‌ها علیه افغانستان شد

چین از شورای امنیت سازمان ملل خواست که با توجه به شرایط فعلی در افغانستان تحریم‌ها علیه این کشور را تعدیل کند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل پنجشنبه گفت: افغانستان در مرحله حساسی از بازسازی و احیای آرام است. جامعه بین‌المللی باید تعامل سازنده ... چین خواستار تعدیل تحریم‌ها علیه افغانستان شد

ادامه

آسیای میانه, افغانستان, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

تعیین «سهمیه» توسط نظامیان استرالیایی برای کشتن مردم افغانستان + ویدئو

ویدئوی تازه‌ای که از جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان منتشر شده، تعیین سهمیه بین این نیروها برای کشتن مردم افغانستان را نشان می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این ویدئو یک کماندو دیده می‌شود که نوشیدنی در دست دارد و در اقامتگاه نظامیان می‌چرخد، تصویربردار از او می‌خواهد نظرش را پیش از آغاز عملیات بگوید که کماندو می‌ایستد، خم می‌شود و آرنج خود را روی یک قفسه قرار می‌دهد و از میان رنگ استتار سبز و سیاهی که روی صورتش مالیده شده بود، چشمانش به دوربین قفل شده و با خونسردی می‌گوید «معتقدم به سهمیه می‌رسیم».

 

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، پس از این اظهارات، دو نفر دیگر در پس زمینه با سر دادن صدایی از هیجان این نظامی را تشویق می‌کنند و فیلمبردار نیز تصریح می‌کند: سهمیه! باید به سهمیه برسیم.

 

فیلمبردار در ادامه در گفتگو با دیگر نظامیان استرالیایی گفت: امشب قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ برای عملیات آماده هستید؟

 

یک نظامی به آرامی پاسخ می‌دهد: قرار است قتل اتفاق بیفتد.

 

فیلمبردار به سالن برمی‌گردد و مصاحبه شونده جدیدی را می‌بیند. «ما به تیم کشتار اولیه نیاز داریم. امشب چه اتفاقی می‌افتد؟»

 

نظامی به فیلمبردار می‌گوید: ما سهمیه ۱۰ تایی داریم. سهمیه ۱۰ است.

 

فیلمبردار: آیا به سهمیه خواهیم رسید؟

 

نظامی: بله

 

نظامی دیگری نیز در پاسخ به این پرسش می‌گوید: قطعاً به سهمیه خواهیم رسید، من امشب چند سگ را هم خواهم کشت.

 

پیش از این نیز ای‌بی‌سی نیوز گزارش داده بود نظامیان استرالیایی برخی افراد بازداشت شده را به ضرب گلوله می‌کشتند تا به تعداد کشته‌هایشان بیفزایند، یک کماندوی سابق استرالیایی به این رسانه گفته بود شمارش کشتار از معیارهای موفقیت نیروهای ویژه این کشور در افغانستان محسوب می‌شد.

 

همچنین گزارش «سیدنی مورنینگ هرالد» نشان می‌دهد، «عطش‌ خون‌ریزی» نظامیان استرالیایی سبب می‌شد نیروهای ویژه این کشور، غیرنظامیان افغان و افراد زندانی را شکنجه و اعدام کنند و سپس روی آن سرپوش بگذارند.

 

بر اساس گزارش منتشر شده درباره جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان که پاییز سال ۱۳۹۹ توسط ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس وقت ارتش استرالیا منتشر شد، برخی از نظامیان استرالیایی در افغانستان افراد غیرنظامی و زندانی را یا به ضرب گلوله می‌کشتند یا با چاقو گلوی‌ آن‌ها را می‌بریدند و در موارد زیادی حتی به این کشتارها افتخار می‌کردند.

طالبان: کشت خشخاش در افغانستان به صفر رسیده است

«ملا عبدالحق همکار» معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخلی طالبان گفت که کشت خشخاش درافغانستان به صفر رسیده و در یک سال گذشته نیز بیش از ۷۸ هکتار از کشتزار این ماده مخدر تخریب شده‌ است.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, خبر, سازمان ملل

گاردین: خشکسالی وسقوط اقتصادی میلیون‌ها نفر در افغانستان را به‌گرسنگی کشانده است/ چاره‌ای جز علف خوردن نداریم

روزنامه گاردین در گزارشی با موضع فقر در افغانستان، نوشت که خشکسالی و سقوط اقتصادی میلیون ها نفر در این کشور را به گرسنگی کشانده است .

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, فقر, گزارش

آمریکائی‌ها در افغانستان نیستند و دست‌نشانده‌شان هم سر کار نیست/ انتقال ۴۰۰ تروریست داعش به شمال افغانستان

«ضمیر کابلوف» امروز در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: اینکه آمریکائی‌ها در افغانستان نیستند و دولت فاسد دست‌نشانده‌شان هم دیگر سر کار نیست، از موارد مثبت حکومت یکساله طالبان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شرق اروپا