حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تظاهرات کارگران برق در لاهور پاکستان علیه تورم و افزایش فقر و بیکاری

نرخ تورم پاکستان در ماه ژوئن به ۲۱.۳۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در بیش از ۱۳ سال گذشته است.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه داون پاکستان، دیروز کارگران صنعت برق پاکستان در لاهور علیه تورم و افزایش فقر و بیکاری در این کشور تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان پرچم‌ها و بنرهای اعتراضی و منقش به پرچم پاکستان را حمل می‌کردند و خواهان کاهش قیمت کالاهای اساسی مورد استفاده روزانه از جمله بنزین، گازوئیل، گاز و برق بودند.

 

کارگران بخش انرژی اصلی‌ترین متضرران در افزایش نرخ سوخت و انرژی پاکستان محسوب می‌شوند.

 

یک گزارش رسانه‌ای در روز جمعه مطرح کرد که نرخ تورم پاکستان در ماه ژوئن به ۲۱.۳۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین میزان در بیش از ۱۳ سال گذشته است. دولت جدید پاکستان که از طریق اقدام مجلس علیه دولت قبل روی کار آمد، در جهت سیاست‌های ریاضتی و افزایش قیمت‌های کلیدی قدم برداشته است.

 

کارگران برق از دولت به رهبری شهباز شریف خواستند افزایش قیمت اقلام مصرفی روزانه را برای حفظ آسایش مردم فقیر پاکستان تعدیل کند. آن‌ها از وزیر دارایی فدرال خواستند که به جای مالیات خاموش در قالب تورم از کارگران و حقوق بگیران، بر اربابان زمین‌دار، سرمایه‌داران مالی بزرگ و نخبگان اقتصادی کشور مالیات وضع کند.

 

اداره آمار پاکستان اعلام کرده است که در ماه می (اردیبهشت امسال)، نرخ تورم اندازه گیری شده توسط شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ۱۳.۷۶ درصد بوده است. روزنامه داون گزارش داد که تورم در ماه ژوئن ۶.۳۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به ۲۱.۳۲ درصد در بازه سالانه رسید.

 

در راهپیمایی روز جمعه خورشید احمد، دبیر کل اتحادیه کارگران برق آبی واپدا پاکستان، حاجی یونس، عثما طارق، نوشر خان، رعنا شکور، حاجی لیاقت، مالک زاهد، لیاقت علی گجار و دیگر نمایندگان اتحادیه، سپیده دم سخنرانی کردند.

 

پیش از این، بالاترین تورم ثبت شده در تاریخ پاکستان در دسامبر ۲۰۰۸ با ۲۳.۳ درصد بوده که به‌دلیل بحران مالی جهانی و همچنین کودتای چندباره به‌صورت موقتی به‌وجود آمد، اما به‌نظر می‌رسد بحران اقتصادی بدتری در انتظار کارگران پاکستانی در قالب تورم تکرار شود.

 

در همین حال، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، قرار است امروز در بحبوحه تشدید بحران اقتصادی در این کشور، یک گردهمایی بزرگ مردمی را در میدان رژه در شهر اسلام آباد پایتخت این کشور برگزار کند.

کارگران و تکنیسین‌های شرکت مخابرات چه می‌خواهند؟! دلال‌های نیروی کار در مخابرات به سپاه پاسداران وابسته هستند!

مبارزه‌ کارگران پیمانکاری شرکت مخابرات به‌ویژه در استان‌های خوزستان، گیلان، و اصفهان دریک سال اخیر برای حذف دلال‌ها و تبدیل وضعیت شغلی خود به قرارداد رسمی ادامه دارد، اما مدیریت شرکت مخابرات باحمایت قاطع رهبری رژیم بر حفظ ساختار کنونی و حضور دلال‌ها تأکید دارد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تظاهرات گسترده در تل‌آویو در اعتراض به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها

صدها نفر از ساکنان تل‌آویو علیه افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی و بهای مسکن دست به اعتراض زدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اوکراین, ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا, عدالت اجتماعی, کارگری

بیانیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری در مورد نشست سال ۲۰۲۲ ناتو

کسانی که اصولاً از صلح و آزادی دفاع می‌کنند، برای انحلال ناتو و همۀ ائتلاف‌های نظامی، برچیده شدن سلاح‌های هسته‌ای، احترام به استقلال و حاکمیت همۀ کشورها مبارزه می‌کنند و نه فقط از کشورهایی که هم‌سو و در خدمت منافع ایالات متحد و متحدانش هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امپریالیسم, امریکا, اوکراین, ایدئولوژیک, بیانیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, روسیه, شمال اروپا, صلح, فاشیسم, ناتو

چرا به مطالبهٔ کارگران بخش دولتی پاسخ داده نمی‌شود؟

هم‌زمان با افزایش قیمت‌ها و رشد تورم افسارگسیخته که به‌کاهش قدرت خرید خانوارهای کارگری منجر شده ‌است، دولت رئیسی یورش به امنیت شغلی و معیشت کارگران را تشدید کرده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری