تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

فنلاند: قوانین‌مان را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نمی‌دهیم

وزیر خارجه فنلاند روز جمعه تاکید کرد این کشور قوانین خود را برای جلب رضایت ترکیه تغییر نخواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند روز جمعه گفت که کشورش هرگز با ایجاد تغییرات در قوانین خود موافقت نخواهد کرد و این امکان نیز وجود ندارد افرادی که ترکیه خواستار تسلیم آنهاست را بدون «دلایل بسیار دقیق» تحویل دهد.

 

وی که در کنفرانس خبری در هلسینکی و پس از رایزنی با همتای لهستانی خود صحبت می‌کرد، گفت: «اگر شرط تایید ترکیه برای پیوستن فنلاند به ناتو، ایجاد تغییرات در قوانین‌مان است، بعید است که فنلاند چنین امتیازی را بدهد».

 

هاویستو گفت که تفاهم نامه سه‌جانبه میان ترکیه، فنلاند و سوئد، هیچ چیزی درباره تغییر در قانون یا چیزی از این قبیل را نمی‌گوید.

 

وزیر خارجه فنلاند تاکید کرد: «ما چنین تعهداتی را بر عهده نگرفته‌ایم و تمام چیزی که درباره آن توافق شد بر روی کاغذ نوشته شده است».

 

وی افزود که فنلاند در صورتی به خواسته ترکیه برای تحویل افرادی که آنها را تروریست می‌داند تن خواهد داد که دلایل محکمی در این زمینه ارائه کند».

 

این در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) گفت این پارلمان ترکیه است که باید با عضویت سوئد و فنلاند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موافقت کند.

 

اردوغان در پاسخ به سوالی درباره اظهاراتش حول پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو در نشست سران این ائتلاف در مادرید، توضیح داد: «کار برای پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو بدون تصویب پارلمان ترکیه پیش نخواهد رفت و جای نگرانی نیست».

 

رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه نیز به فنلاند و سوئد هشدار داده بود که آنکارا هنوز می‌تواند از عضویت این دو کشور در ناتو جلوگیری کند.

چین: به‌نظر می‌رسد ژاپن قصد دارد حمله ناتو به آسیا-پاسیفیک را هدایت کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ژاپن صرفا سخنان قدیمی خود را در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مادرید اسپانیا تکرار کرد.

ادامه

اروپا, اقیانوسیه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, ناتو, هندوستان

صاحب‌نظران آلمانی خواستار توقف جنگ اوکراین شدند

گروهی از صاحب‌نظران آلمانی با انتشار نامه‌ای از کشورهای غربی خواستند تا حمایت نظامی از کی‌یف را متوقف کرده و شرایطی برای انجام مذاکرات در سریع‌ترین زمان ممکن ایجاد کنند.

ادامه

المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

روزنامه بلژیکی؛ ناتو تنها پوششی برای هژمونی آمریکاست/ اقدام دیگر ناتو برای برهم ریختن جهان

به عنوان اقدامی بی نظیر، ناتو در سند راهبردی مصوب نشست سران خود در مادرید در روز پنج شنبه به چین اشاره کرد و پکن را «چالش سیستماتیک برای اروپا-آتلانتیک» خواند.

ادامه

اروپا, اسپانیا, اسیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, بلژیک, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, سوئد, شرق, شرق آسیا, فنلاند, ناتو

صلح جهانی با طرح‌های بی‌پایان برای گسترش ناتو تهدید می‌شود

در سال ۲۰۱۲ / ۱۳۹۱ باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، برنامه راه‌بردی به‌اصطلاح “گردش به‌سوی شرق آسیا” را اعلام کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, استرالیا, اسراییل, اسیا, اقیانوسیه, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, اوکراین, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فرانسه, لیبی, مداخله نظامی, نئولیبرالیسم, ناتو, هندوستان, ویتنام, یوگوسلاوی

نشانه‌های چالش ناتو همزمان با پیام‌های ضد و نقیض اجلاس گروه هفت

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت به رغم تلاش های جو بایدن برای ایجاد هماهنگی در مواضع کشورهای متحد، خود او نتوانست با توجه به پیام های ضد و نقیض گروه هفت به اهدافش دست یابد؛ موضوعی که نشانه های چالش پیش روی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را بروز داده است.

ادامه

اروپا, اسیا, افریقا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, فرانسه, گروه ۷, مقاله, ناتو