وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

تظاهرات هزاران فلسطینی در تل‌آویو علیه قانون “کشور یهود”

هزاران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی با برگزاری تظاهرات گسترده در تل‌آویو قانون “کشور یهود” اسرائیل را محکوم کردند.

 

به گزارش شبکه خبری المیادین، هزاران فلسطینی ساکن اراضی اشغالی در داخل خط سبز با تجمع در میدان رابین در تل‌آویو قانون “کشور یهود” را محکوم کرده و رژیم اشغالگر اسرائیل را به اقداماتی جدی‌تر تهدید کردند.

 

تظاهرکنندگان با حمل پرچم‌های فلسطین خواهان لغو قانون “کشور یهود” و اتخاذ سلسله تدابیر شدیدتر علیه این قانون شدند.

 

پلیس اسرائیل نیز تعدادی از خیابان‌های اصلی در تل‌آویو را بست.

 

تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل سر دادند.

 

این تظاهرات با حضور هزاران فلسطینی با دو شعار “باید قانون قومی‌گرایی لغو شود” و “بله به برابری” بنا به دعوت کمیته عالی پیگیری وابسته به گروه‌های عربی در داخل خط سبز برگزار شد.

 

گروه‌هایی عظیم از شهرک‌های مختلف فلسطینی برای شرکت در تظاهرات به محل تجمع آمدند و در راس آنها نمایندگان عرب کنست (پارلمان اسرائیل) و فعالان جنبش‌ها و گروه‌های سیاسی و حزبی و مردمی حضور داشتند.

 

شهادت ۱۷۳ فلسطینی از آغاز تظاهرات‌های حق بازگشت

 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که از آغاز تظاهرات‌های حق بازگشت در ۳۰ مارس گذشته تاکنون، ۱۷۳ فلسطینی در جریان تظاهرات‌های نزدیک مرزهای غزه به شهادت رسیده‌اند.

 

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشرف قدرت، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تصریح کرد که در میان این شهدا سه نیروی امدادی نیز دیده می‌شوند.

 

علاوه بر این، در جریان این تظاهرات‌ها نزدیک به ۱۸ هزار جوان دیگر هم زخمی شده‌اند که ۳۷۰ تن از آنها از نیروهای امدادی بودند.

 

تظاهرات‌های حق بازگشت از تاریخ ۳۰ مارس گذشته و به منظور تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی و لزوم لغو محاصره غزه آغاز شده است. گروه های فلسطینی و اقشار مختلف ملت فلسطین در این منطقه تاکید کرده‌اند که این تظاهرات‌ها تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه خواهد داشت.

ایسنا

گاردین: عربستان و اسرائیل با مشارکت انگلیس مردم را می‌کشند

تارنمای روزنامه گاردین نوشت: کشتار مردم غیر نظامی در یمن و سرزمین های فلسطین توسط عربستان و اسرائیل با حمایت و سلاح های انگلیس صورت می گیرد و رسانه ها در برابر آن سکوت کرده اند.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا, فلسطین

روسیه: اتحاد گروه‌های فلسطینی، کشوری مستقل ایجاد می‌کند

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اتحاد گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادی بخش فلسطین را شرط لازم برای تحقق آرمان ملت فلسطین برای ایجاد حکومت مستقل و کشوری یکپارچه براساس قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, فلسطین

تظاهرات ده‌ها هزار دروزی در تل‌آویو علیه قانون “کشور یهود”

رسانه‌های عبری زبان از تظاهرات اعتراض آمیز ده‌ها هزار دروزی، فعال حقوقی و مسئولان سابق نظامی و امنیتی و چهره‌های سیاسی در تل‌آویو علیه قانون جنجالی “دولت یهود” خبر دادند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین