مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

تداوم پیشروی ارتش سوریه در شرق حلب و حومه دمشق

ارتش سوریه به پیشروی های خود در شرق حلب و حومه دمشق ادامه می دهد و مناطق جدیدی را از کنترل گروههای مسلح و تروریستی خارج کرده است.

 

به گزارش مهر به نقل از النشره، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن به طور کامل بر مساکن البحوث العلمیه در حلب مسلط شدند و به پیشروی در السکن الشبابی در شرق حلب در میان فروپاشی گروههای مسلح ادامه می دهند.

 

نیروهای ارتش سوریه ایستگاه آب سلیمان الحلبی که آب شهر حلب را تامین می کند به کنترل خود درآورده اند و تیم های فنی برای راه اندازی آن وارد ایستگاه شده اند تا آن را در نزدیکترین زمان ممکن تعمیر و راه اندازی کنند.

 

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه از آزاد سازی ۴۰ درصد از مناطق شرق حلب به دست ارتش سوریه خبر داد.

 

در همین حال گروه دیگری از افراد مسلح و خانواده های آنها از خان الشیح و زاکیه در غوطه غربی به سوی شهر ادلب خارج شدند. همزمان ارتش سوریه  بر شرکت برق التل در حومه دمشق مسلط شد.

 

این در حالی است که در حومه شمالی حماه، جنگنده های سوری مواضع تروریستها را هدف قرار دادند.

 

مواضع تروریستها در ادلب نیز هدف قرار گرفت.

 

توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع تروریستها را در روستای السمعلیل در حومه شمالی حمص زیر آتش سنگین قرار داد. در حومه شرقی حمص نیز درگیری هایی میان داعش و ارتش سوریه رخ داد.

انفجار در پایگاه نظامی «حسکه» سوریه؛ ۵ نظامی آمریکایی کشته شدند

انفجار در یک پایگاه نظامی مشترک کُردها و معارضان سوری در حومه شهر حسکه در شمال شرق سوریه به کشته شدن هفت تن از جمله ۵ نظامی آمریکایی منجر شد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع میدانی گزارش دادند در اثر انفجار در یک پایگاه نظامی مشترک کُردها و معارضان سوری در منطقه ... انفجار در پایگاه نظامی «حسکه» سوریه؛ ۵ نظامی آمریکایی کشته شدند

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

۱۹ خلبان مصری در پایگاه سوریه مستقر شدند

تسنیم نوشت: در راستای توسعه همکاری‌ها میان دمشق و قاهره، یگانی متشکل از ۱۹ خلبان مصری در پایگاه حماه سوریه مستقر شدند. روزنامه السفیر لبنان در مقاله‌ای به حضور تعدادی از خلبانان مصری در سوریه پرداخت. السفیر در این مقاله نوشت: پیشاهنگ نیروهای مصری در سوریه، همان جهش کوچکی است که روابط سوریه و مصر ... ۱۹ خلبان مصری در پایگاه سوریه مستقر شدند

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, مصر

وزارت دفاع روسیه خطاب به آمریکا: در سوریه مزاحم ما نشوید

زارت دفاع روسیه از ایالات متحده درخواست کرده تا “مزاحم فعالیت‌های نظامیان روسیه در سوریه” نشود. به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر در حوزه اطلاعاتی ارتش گفت که واشنگتن پیش از این با بهانه هایی همچون “اتلاف وقت و کش دادن مذاکرات، عدم انجام ... وزارت دفاع روسیه خطاب به آمریکا: در سوریه مزاحم ما نشوید

ادامه

امریکا, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

قطع کامل مسیر‌های ارتباطی داعش در موصل / محاصره موصل کامل شد

ارتش عراق از قطع کامل مسیر‌های ورود تدارکات داعش به موصل، خبر داد.   به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش عراق امروز – چهارشنبه – از قطع کامل مسیر‌های غرب موصل که توسط عناصر داعش برای جا‌به‌جایی تدارکات به داخل این شهر استفاده می‌شد، خبر داد.   نیرو‌های «حشدالشعبی» بسیج مردمی عراق ... قطع کامل مسیر‌های ارتباطی داعش در موصل / محاصره موصل کامل شد

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, عراق