نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

درپی کشته‌شدن سرکردگان طالبان پاکستان؛ در مناطق مرزی با افغانستان «امارت اسلامی» ایجاد می‌کنیم

در پی کشته شدن یک فرمانده تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، این گروه اعلام کرد عملیاتش علیه ارتش پاکستان را از سر می‌گیرد و در مناطق مرزی “امارت اسلامی” ایجاد می‌کند.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از نشریه ۸ صبح افغانستان، طالبان پاکستانی امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده است که در سراسر منطقه مرزی با افغانستان «امارت اسلامی» ایجاد خواهد کرد.

 

در این اعلامیه از عمر خالد خوراسانی فرمانده ارشد این گروه که اخیرا در افغانستان کشته شد، تمجید شده و همچنان کشته شدن یعقوبی باجوری، از دیگر فرماندهان خود را نیز تایید کرده است.

 

عمر خالد خوراسانی از رهبران ارشد تحریک طالبان پاکستان، دو روز پیش با راننده و دو دستیار نزدیکش در انفجار مین کنار جاده‌ای در ولایت پکتیکا کشته شدند.

 

تحریک طالبان پاکستان در حالی از آغاز مجدد عملیاتش علیه ارتش پاکستان خبر می‌دهد که رهبران این گروه در ماه‌های اخیر در کابل به سر می‌بردند.

 

براساس گزارش‌ها، طالبان افغانستان به ویژه شبکه حقانی سعی کردند که میان این تحریک طالبان پاکستان و حکومت پاکستان صلح برقرار کنند.

 

رسانه‌های پاکستانی از کشته شدن سرکردگان طالبان پاکستان خبر دادند

 

رسانه‌های پاکستانی امروز از کشته شدن ۳ نفر از سرکردگان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که طی ماه‌های اخیر وارد مذاکرات صلح با دولت اسلام‌آباد شده بودند، در افغانستان خبر دادند.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری پاکستان، خودروی حامل «عمر خالد خوراسانی» و ۲ نفر دیگر از همراهانش درپی انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت پکتیا واقع در افغانستان منهدم شد.

 

گفته می‌شود، در این انفجار هر سه نفر از سرکردگان طالبان پاکستان کشته شدند. این درحالی است که اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان طی ماه‌های اخیر چند دور مذاکرات صلح با نمایندگان دولت پاکستان و با میانجی‌گری طالبان افغانستان انجام داد.

 

شبکه خبری «جیو نیوز» پاکستان اعلام کرد که منابع نزدیک به رهبران طالبان پاکستان هلاکت اعضای ارشد خود در افغانستان را تایید کردند.

 

تحریک طالبان پاکستان مسئولیت بسیاری از حملات مرگبار تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه پیشاور در دسامبر ۲۰۱۴ که دست کم ۱۲۰ کشته برجای گذاشت را بر عهده گرفته است.

 

دولت پاکستان هشت سال پیش در دوره نواز شریف نخست وزیر وقت این کشور طرح گفت‌وگوهای صلح با شبه نظامیان تحریک طالبان را آغاز کرد و پس از برگزاری چندین جلسه مذاکره میان نمایندگان دوطرف، این روند به دلیل عدم توقف حملات تروریستی و آغاز عملیات نظامی از سوی ارتش پاکستان، به نتیجه‌ای نرسید و دولت اسلام‌آباد تصمیم به ادامه مقابله این گروه گرفت.

حمله داعش به شمال مالی ۲۱ کشته و ۹ مفقودی برجای گذاشت

ارتش مالی دوشنبه شب اعلام کرد، در حمله عناصر وابسته به داعش به شمال این کشور در مرز با بورکینافاسو، ۲۱ نفر کشته و ۹ نفر مفقود شدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, غرب, غرب آفریقا, فرانسه, مالی, نیجر

تاکید نمایندگان روسیه و چین بر خروج نیرو‌های آمریکایی و تروریست‌ها از سوریه

نمایندگان دائم روسیه و چین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل بر خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و بازگرداندن تروریست‌ها به کشورهایشان تاکید کردند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا