تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

یک منبع کارگری در شهرداری دزفول به خبرنگار ایلنا گفت: گروهی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری دزفول در ادامه بی‌توجهی کارفرما به وضعیت مطالبات معوقه، اعتراض صنفی برگزار کردند. به ادعای این کارگر؛ پرداخت مطالبات سنواتی، تسریع در اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، به روز شدن حقوق‌ها و تامین امنیت شغلی مجموعه این مطالبات است. وی ... تجمع اعتراضی کارگران شهرداری دزفول، به نامشخص بودن وضعیت معوقات، اجرانشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل و نبود امنیت شغلی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران عملیاتی شرکت نفت فلات ‌قاره در لاوان

جمعه ۳۱ فرودین ۱۴۰۳ اهم مطالبات: حذف نفوذی‌ها و مدیران نالایق و فاسد، حذف سقف حقوق، اصلاح کف حقوق، حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات آن، عودت مازاد مالیات کسر شده، اصلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

استخدام با قراردادهای “حجمی” که تحمیل شرایطی استثماری و وضعیتی دشوار در روند کار به زحمتکشان از ویژگی‌های اساسی‌اش است، در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۱ با این عبارت به کانون صنفی کارفرمایان ابلاغ شد: “بر اساس مادهٔ ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری- به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده می‌‌شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با ... قراردادهای «حجمی» چیست و چگونه استثمار زحمتکشان را تشدید کرده‌ است

ادامه

استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله

تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

مکان؛ میدان راه آهن مقابل اداره کل این تجمع کارگران اراک طی فراخوانی از قبل داده شده انجام گرفته و باید گفت شرکت های قراردادی حاضر نیستند با قرار داد امضا شده با کارگران کار بکنند و باید گفت این تجمعات و اعتراضات و اعتصابات ادامه خواهد داشت یک منبع کارگری در راه‌آهن اراک به ... تجمع اعتراضی پرسنل راه آهن ناحیه اراک به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی …

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران داروگر تهران در اعتراض به نبود امنیت شغلی و عدم پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای

کارگران کارخانه مواد شوینده داروگر تهران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌شان، صبح هشتم تیر ماه در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

 

به گزارش ایلنا؛ یکی از کارگران در مورد دلایل اعتراض همکاران خود گفت: ۴ ماه از حقوق و سه ماه بیمه معوقه کارگران داروگر تهران هنوز پرداخت نشده است. در عین حال کارگران فاقد امنیت شغلی هستند و مرتبا تعدادی تعدیل یا تهدید به اخراج می‌شوند. با کنار گذاشتن پیمانکار، سرویس ایاب و ذهاب نیز حذف و تولید در کارخانه متوقف شده است.

 

او با بیان اینکه در ادامه بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان پرداخت دستمزد کارگران، تعداد ۲۰ تا ۳۰ کارگر با سوابق پایین خودخواسته محل کار را ترک کرده و شغل دیگری پیدا کرده‌اند، افزود: کارگرانی که سوابق بالاتری دارند ناچار شرایط سخت کارخانه را برای بازنشستگی تحمل می‌کنند. آن‌ها برای تامین مخارج زندگی به انجام کارهای ساختمانی، پیک موتوری و رانندگی در موسسات کرایه خودرو دست می‌زنند.

 

این کارگر تصریح کرد: در آخرین تجمع کارگران در خارج از کارخانه در حاشیه جاده مخصوص که در تاریخ ۲۱ تیرماه ماه ۱۴۰۱صورت گرفت، در جلسه‌ای مشترک با مسئولان اداره کار وعده پرداخت معوقات ۴ ماهه به کارگران داده شد که مسئولان کارخانه از انجام آن خودداری می‌کنند.

 

یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز اضافه کرد: مشکل اصلی حال حاضر ما پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی است که به ترتیب ۴ و۳ ماه به تاخیر افتاده است. بسیاری از کارگران با مشکل بی‌پولی امکان تهیه اقلام خوراکی‌شان را ندارند. همچنین با پرداخت نشدن حق بیمه، کارگران از دریافت خدمات درمان رایگان تامین اجتماعی محروم شده‌اند.

 

این کارگر در ادامه گفت: بعد از ۱۵ تا۲۰سال بیمه‌پردازی به دلیل پرداخت نشدن سه ماه حق بیمه، این کارگران و خانواده‌هایشان که در بیمارستان ملکی تامین اجتماعی بستری هستند امکان دریافت خدمات در مانی ندارند و هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنند یا امکان بستری شدن در بیمارستان را ندارند. ما از کارفرما درخواست داریم حداقل مشکلات بیمه درمان کارگرانی که درگیر بیماری و بیمارستان هستند را حل کند.

 

او با بیان اینکه کارگران داروگر خواستار آن هستند تا مسئولان وزارت کار در مقام تنها مرجع قانونی رسیدگی به مطالبات کارگران چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار شرکت داروگر بیندیشد، در خاتمه تاکید کرد: طی چهار ماه گذشته که پیگیر مطالبات خود بوده‌ایم هیچ مسئولی در غرب تهران به مشکلاتمان اهمیت نداد بنابراین تصمیم گرفتیم صدای خود را به مراجع بالاتر برسانیم تاشاید بخشی از مشکلاتمان مرتفع شود.

بار تورم بر دوش کارگران آمریکایی؛ حرص و طمع شرکت‌های تجاری عامل اصلی

شرکت‌های بزرگ آمریکایی از تورم به عنوان پوششی برای افزایش قیمت‌ها استفاده می‌کنند، با این حال فدرال رزرو ایالات متحده در حال افزایش نرخ بهره است که بیشتر به قشر عادی آمریکایی‌ها لطمه می‌زند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

اما و اگرهای «پیشنهاد احمقانه» افزایش سن بازنشستگی

دولت باید اول اصلاح را از خودش شروع کند؛ مهم‌ترین گام برای پایدارسازی صندوق تامین اجتماعی، اصلاح رویکرد دولت و پرداخت بدهی انباشته‌ای‌ست که امروز مرز ۴۲۰ هزار میلیارد تومان را پشت سر گذاشته است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

اعتراض کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT؛ شرکت‌های چندملیتیِ بزرگ حتی یک سنت بابت افزایش دستمزدها خرج نمی‌کنند

CGT اعلام کرده است که در صورت‌ عدم وصول کارگران به مطالبات خود، روز ۲۹سپتامبر در کنار دیگر کارگران در بسیج جمعی اعتراضی به خیابان‌ها خواهد آمد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

جراحی اقتصادی حق مسکن کارگران را کاهش داد!

از زمان به‌قدرت رسیدن ابراهیم رئیسی طبقهٔ کارگر میهن‌مان یورش‌هایی گسترده‌تر و بی‌رحمانه‌تر به منافع خود را زیر عنوان جراحی اقتصادی شاهد بوده ‌است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, مقاله