اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

اتریش: تحریم گاز روسیه غیرممکن است/ مجارستان: اوکراین نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

صدر اعظم اتریش تحریم گاز روسیه را غیرممکن دانست و نخست‌وزیر مجارستان نیز اعلام کرد اوکراین نمی‌تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «کارل نهامر» صدراعظم اتریش روز پنجشنبه گفت، تحریم گاز روسیه بابت جنگ در اوکراین امری غیرممکن است.

 

به نوشته خبرگزاری «تاس»، نهامر در نشست خبری با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت:‌ «موضع اتریش این است که تعریف یک بسته تحریمی علیه صادرات گاز روسیه غیر ممکن است».

 

صدر اعظم اتریش افزود:‌ «نه فقط به این دلیل که اتریش که گاز روسیه وابسته است، بلکه صنعت آلمان نیز به آن وابسته است و اگر صادرات گاز روسیه از بین برود، اتریش نیز دچاز سقوط خواهد شد و با بیکاری گسترده مواجه می‌شویم».

 

او همچنین گفت، وضعیت فعلی اوکراین نشانگر این است که تحریم‌ها به قدر کفایت اثر سریعی ندارند و دلیلش این است که «ارتش روسیه و فدراسیون روسیه به‌خاطر بزرگی و توانایی‌هایی که همچنان دارد، انعطاف‌پذیر است».

 

نهامر با این حال گفت، تحریم‌های هوشمند از جمله ایجاد محدودیت برای اقلام الکترونیکی اثرگذاری خود را در دراز مدت نشان خواهند داد.

 

وی با گلایه از اقدامات ناکافی سران اتحادیه اروپا درباره بحران انرژی گفت: «بیانیه‌های متعددی از سوی کمیسیون اروپا منتشر می‌شود ولی اقدامات بسیار اندکی انجام می‌شوند و نشانه‌ای از اجرای پلتفرم مشترک خرید گاز که از سوی کمیسیون اروپا پیشنهاد شده وجود ندارد».

 

نخست‌وزیر مجارستان نیز خطاب به خبرنگاران گفت، اوکراین در این جنگ قادر به پیروز شدن نیست و راهبردهای ناتو در حمایت از اوکراینی‌ها با تعلیمات و تسلیحات «تا به حال نشان داده که به پیروزی منتج نمی‌شوند».

 

اوربان هشدار داد، بدون رسیدن به صلح در اوکراین، تمام اتحادیه اروپا «به داخل وضعیت جنگی هل داده خواهد شد و بدون تغییر در راهبرد، صلحی نیز در کار نخواهد بود».

 

این مقام اروپایی در ادامه گفت: «در صورتی که جنگ ادامه پیدا کند معلوم نیست چطور از رکود اقتصادی جلوگیری خواهیم کرد».

 

او در تأیید اظهارات نهامر درباره غیرممکن بودن تحریم گاز روسیه گفت: «ما به یک دیوار برخورد کرده‌ایم که همان تحریم گاز است و به اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کنم به این دیوار نکوبد».

 

نخست‌وزیر مجارستان تأکید کرد: «فقط گفت‌وگو میان روسیه و آمریکا می‌تواند به این درگیری خاتمه دهد زیرا روسیه به‌دنبال ضمانت‌های امنیتی است».

 

روز شنبه «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد: «من می‌خواهم صریح باشم. من از سیاستمداران پیشرو در اروپای غربی شنیدم که آنها منابع جایگزینی برای خرید گاز پیدا کرده‌ و به دنبال خلاص شدن از وابستگی به گاز روسیه هستند پس چرا اعلام هشدار کرده‌اند؟»

 

وی افزود که فصل سرما فرا خواهند رسید و سیاستمداران باید بگویند آیا گاز وجود دارد یا خیر و آنها درباره تامین انرژی، نباید خود را پشت واقعیت پنهان کنند.

 

«آنالنا بائربورک» وزیر خارجه آلمان نیز روز جمعه درباره بروز ناآرامی‌های اجتماعی در آلمان در صورت قطع شدن صادرات گاز روسیه به این کشور هشدار داده است.

 

شبکه سی ان ان به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نگران است که کمبود گاز ناشی از کاهش عرضه نفت و گاز و انرژی روسیه به غرب ممکن است اتحاد اتحادیه اروپا علیه مسکو را تضعیف کند.

 

دراین میان، روز دوشنبه، شرکت بزرگ انرژی گازپروم روسیه اعلام کرد که عملیات یک توربین دیگر ساخت زیمنس را به حالت تعلیق درآورد زیرا به نقطه تعمیرات اساسی خود رسیده است. . این منجر به کاهش ظرفیت ایستگاه کمپرسور پورتووایا به نصف – از ۶۷ به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز می شود. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته در این مورد هشدار داده بود.

کارشکنی سنای آمریکا در زمینه خرید انرژی چین از روسیه

سنای آمریکا همزمان با تقویت همکاری‌ها بین مسکو و پکن و ایجاد یک جبهه قوی در مقابل تحریم‌های غرب علیه کرملین، به دنبال اعمال تحریم‌ها بر خرید نفت و دیگر محصولات انرژی چین از روسیه است.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش, هندوستان

لاوروف: جهان مخالف رویکرد استعماری غرب است

وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از اقدامات آمریکا و غرب برای جلوگیری از ایجاد نظم نوین جهانی اطلاع دارند، تأکید کرد: جهان با رویکرد استعماری غرب مخالف است.

ادامه

اتیوپی, اروپا, استعمار, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, ترکیه, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کنگو, مصر, ناتو

چرا عربستان نفت روسیه را می‌خرد؟

“متضررهای اصلی تحریم‌های غرب علیه روسیه در تلاش برای تحت فشار قرار دادن این کشور در حوزه های نفت و گاز همان کشورهای تحریم کننده هستند.”

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, عربستان سعودی, مقاله