بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

بیش از۸۰ درصد ونزوئلایی‌ها مخالف دخالت نظامی آمریکا در کشورشان هستند/ گوایدو از اروپایی‌ها خواست کشورش را تحریم کنند

بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی ‘هینترالیسس’ برگزار شده است، هشتاد و شش درصد از مردم ونزوئلا با دخالت نظامی آمریکا در کشورشان مخالفند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از کاراکاس، بر اساس این نظرسنجی، مردم ونزوئلا آشکار اعلام کرده‌اند که با هرگونه دخالت نظامی آمریکا، کودتای نظامی هوداران آمریکا در داخل کشور و همچنین تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه کاراکاس مخالف هستند.

بر اساس داده‌های آماری این موسسه نظرسنجی که مرکز آن در شهر کاراکاس است، ۸۶ درصد از مردم ونزوئلا اعلام کرده‌اند که با دخالت نظامی آمریکا برای سرنگونی دولت قانونی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشورشان مخالفند.

 

تنها ۱۲ درصد با این موضوع مخالفت کرده‌اند و دو درصد نیز در این خصوص ابراز تردید کرده‌اند.

 

همچنین بر اساس این نظرسنجی، ۸۱ درصد از سئوال شوندگان، مخالفت خود را با تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورشان که به منظور سرنگونی دولت مادورو انجام شده است، اعلام کردند.

 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از مردم ونزوئلا اعلام کرده‌اند که بهترین روش برای پایان‌دادن به بحران سیاسی و اقتصادی این کشور، گفتگو میان دولت ملی و مخالفان است.

 

آمریکا روز گذشته (سه شنبه) تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کرد که این تحریم‌ها صنایع نفت و گاز دولتی ونزوئلا (PDVSA) را مورد هدف قرار می‌دهد و بیش از ۷ میلیارد از دارایی‌های این شرکت‌ها را مسدود می‌کند.

 

تحریم‌ها شامل دولت، تمام ادارات و آژانس‌های سیاسی، از جمله بانک مرکزی ونزوئلا و همچنین هر فردی که به نفع نیکلاس مادورو عمل کند، می‌شود.

 

استفان مونچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خاطر نشان کرد که هرگونه خرید نفت ونزوئلا می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب‌های خریداران شود.

 

وی همچنین یادآوری کرد که با مسدود کردن دارایی های (PDVSA)، آمریکا این شرکت‌ها را برای مردم ونزوئلا ‘حفظ’ می‌کند و اقدامات لازم برای حفاظت از بازار و مصرف کنندگان انجام خواهد داد.

 

اعمال این تحریم‌ها ضد ونزوئلا، بخشی از اقدامات بی‌شماری است که «دونالد ترامپ» برای از بین‌بردن آنچه واشنگتن ‘بحران ونزوئلا’ می‌خواند، به کار گرفته است.

 

به رغم مخالفت مردم ونزوئلا، گوایدو از اروپایی‌ها خواست کشورش را تحریم کنند

 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ‘خوان گوایدو’ گفت: ‘ما از دوستانمان در اتحادیه اروپا می‌خواهیم که مانند آمریکا، مجازات‌های بیشتری علیه دولت سوسیالیستی نیکلاس مادورو اعمال کنند’.

 

گوایدو گفت: ما برای رهایی از حاکمیت رژیم دیکتاتوری حاکم بر ونزوئلا، به حمایت بیشتر اتحادیه اروپا نیاز داریم. اروپا باید فشارهای بیشتری علیه مادورو اعمال کند دقیقا همانند تصمیمی که آمریکا در این زمینه اتخاذ کرد.

 

رئیس پارلمان ونزوئلا در ادامه مدعی شد: در جریان تظاهرات هفته‌های گذشته، دستکم هفتصد نفر بازداشت شده‌اند.

 

تهدید زندان و حتی مرگ همواره بالای سر ما بوده و هست اما این مسئله به هیچ وجه مانع آن نمی‌شود که از مسئولیت خود شانه خالی کنیم.

ایرنا

در صورت حمله نظامی؛ ونزوئلایی‌ها آمریکا و متحدانش را شکست خواهند داد

تحلیلگر معروف بین الملل با اشاره به احتمال ماجراجویی نظامی آمریکا در ونزوئلا از جنگ فرسایشی که واشنگتن به آن گرفتار خواهد شد، خبر داد.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای لاتین, جهان, سوریه, عراق, لیبی

مورالس: تهدید ونزوئلا به حمله نظامی، تهدید آمریکای لاتین است

«ایوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی امروز چهارشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد: تهدید به حمله نظامی علیه ونزوئلا تهدید علیه صلح در سراسر آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, ونزوئلا

موافقت مادورو با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی

به گزارش ایسنا، در حالی که اوضاع سیاسی در ونزوئلا به هم ریخته است، رئیس جمهوری ونزوئلا موافقت کرده تا انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور برگزار شود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کلمبیا, ونزوئلا