تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

بیست هزار نیروی خارجی از جمله ۳۰۰۰ انگلیسی برای اوکراین می‌جنگند

شبکه اسکای نیوز در مصاحبه با یکی از فرماندهان گرجستانی ادعا کرد حدود ۲۰ هزار سرباز خارجی در اوکراین حضور دارند که حدود ۳۰۰۰ نفر از آنها اتباع انگلیسی هستند.

 

به گزارش ایسنا، یک فرمانده گرجستانی به اسکای نیوز گفته است که در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ نیروی داوطلب انگلیسی به نفع اوکراین در جنگ علیه روسیه می‌جنگند.

 

این رسانه نوشت که گمان برده می‌شود در حال حاضر ۲۰ هزار سرباز خارجی در اوکراین هستند.

 

این پایگاه خبری این گزارش را در خصوص وضعیت نیروهای خارجی حاضر در اوکراین طی یک مصاحبه با ماموکا مامواشویلی، یک فرمانده گرجستانی کهنه کار منتشر کرد.

 

او ریاست لژیون گرجستان، یک واحد نظامی دیگر تحت فرماندهی اوکراین که عمدتاً از خارجی‌ها تشکیل شده را بر عهده دارد و زمانی که درگیری‌ها در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، آن را تأسیس کرد.

 

او گفت که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از نیروهای داوطلب خارجی ابتدا وارد واحد گرجستان می‌شوند.

 

با این حال، از هر ۱۰ نفری که وارد این واحد می‌شوند فقط یک نفر که به دنبال تجربه رزمی بیشتر است در این واحد باقی می‌ماند و مابقی آنها وارد نیروی موسوم به لژیون بین‌المللی میشوند.

 

گرجستانی‌ها بیشترین تعداد جنگجویان خارجی را در اوکراین تشکیل می‌دهند در حالی که بعد از آنها سربازان انگلیسی دومین گروه بزرگ را تشکیل می‌دهند.

 

این فرمانده گرجستانی معتقد است که در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ داوطلب انگلیسی در سمت اوکراینی می‌جنگند – اما دولت انگلیس به طور رسمی تعداد انگلیسی‌هایی را که به اوکراین می‌روند ردیابی نمی‌کند.

 

ممکن است اوکراینی‌ها رقم واقعی را بدانند، اما مشخص نیست که آیا واقعا ادعای هر فردی که ادعا کند انگلیسی است را بررسی می‌کنند یا خیر.

 

مقامات اوکراینی در مورد نیروهای خارجی که برای جنگ به آنجا سفر کرده‌اند، چیزی نگفته‌اند.

 

در همین حال بر اساس این گزارش نیروهای استخدام شده از سوی آمریکا سومین گروه بزرگ نیروهای خارجی حاضر در اوکراین را تشکیل می‌دهند.

چین: ائتلاف آمریکا و اتحادیه اروپا در جنگ اقتصادی با روسیه شکست خورده است

روزنامه “گلوبال تایمز” چین در تفسیر تصویب بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه نوشت: جنگ اقتصادی براه افتاده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، به دلیل ضررهای اقتصادی فزاینده برای خود کشورهای غربی شکست خورده است و اتحاد متزلزل آنها دوام نخواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

میلیاردها دلار سود فروش تسلیحات آمریکایی به اوکراین

شرکت­‌های تسلیحاتی آمریکایی از اوج­گیری نه تنها جنگ در اوکراین بلکه تمامی درگیری­‌هایی که پای آمریکا وسط است، سود زیادی می­‌برند و آمریکا از آغاز حمله روسیه به اوکراین تاکنون معادل ۳.۴ میلیارد دلار سلاح به کی‌یف تحویل داده است. 

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, میلیتاریسم

تحلیل‌گر سی ان ان: اوکراین شانسی برای بازپس‌گیری قلمرو خود از روسیه ندارد

«جیمز مارک» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در تحلیلی پیرامون جنگ اوکراین که هم اکنون وارد یکصد و یازدهمین روز خود شده است به شبکه خبری سی ان ان گفت: اوکراینی شانسی برای بازپس گیری قلمرو خود از روسیه ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

دبیرکل اتحادیه عرب فاش کرد؛ فشار غرب بر کشورهای عربی علیه روسیه

دبیرکل اتحادیه عرب از فشار غرب بر کشورهای عربی به منظور «رد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین» خبر داد.

ادامه

اتحادیه عرب, افریقا, الجزایر, امارات, اوکراین, برزیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سودان, شرق اروپا, عراق, عربستان سعودی, مصر, مکزیک, هندوستان

رویترز: متحدان اوکراین درباره پایان جنگ اختلاف دارند

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات و دیپلمات‌ها نوشت، مواجهه دولت‌های غربی با تورم افسارگسیخته و هزینه‌های انرژی، برخی کشورهای اروپایی هم‌پیمان با اوکراین را وادار به تقاضای آتش‌بس کرده است و این درحالیست برخی دیگر از کشورها هشدار می‌دهند که آتش‌بس روسیه را جسورتر خواهد کرد.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, بالکان, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, صلح, فرانسه, لهستان, لوگانسک, لیتوانی, مجارستان, ناتو