همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

بیانیهٔ فدراسیون جهانی جوانان دموکرات در همبستگی با مردم ایران

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات شاهد اعتراض‌های فزاینده در سراسر ایران در مخالفت با افزایش ۵۰درصدی قیمت بنزین [سهمیه‌بندی شده] و بی‌توجهی دولت به خواست‌های مردم ایران است. 

 

بر پایهٔ اطلاعات رسیده به ما، قیمت بنزین در سال‌های گذشته ۳۰ برابر شده است و این افزایش اخیر، مردم ایران را بیش از پیش به سوی فقر و رنج بیشتری می‌راند که ناشی از افزایش قیمت مواد خوراکی و هزینهٔ رفت‌وآمد خواهد بود.

 

راه‌حل مسائل پیش آمده، بی‌تردید گسیل نیروهای پلیس و اعمال خشونت نسبت به مردم عادی و قطع کردن اینترنت نیست. تا آنجا که ما می‌دانیم، تا کنون بیشتر از ۱۲ نفر کشته شده و تعداد زیادی از معترضان زخمی و به طور ناروا بازداشت شده‌اند. [این بیانیه بر اساس آمار موجود در صبح روز سه شنبه ۲۸ آبان تهیه شده است]   فدراسیون جهانی جوانان دموکرات بی‌توجهی دولت ایران به خواست‌های مردم و رفتار خشونت‌آمیز پلیس با مردم را محکوم می‌کند. ما برای مردم ایران در پیکارشان در راه تحقق حقوقشان آرزوی توانمندی داریم. ما به همهٔ خانواده‌ها و دوستان کسانی که جانشان را در این پیکار از دست داده‌اند تسلیت می‌گوییم و برای زخمی‌شدگان آرزوی بهبودی سریع داریم.

 

ما برخورد خشونت‌آمیز پلیس و حبس‌های ناعادلانه را قاطعانه محکوم می‌کنیم. ما به رفقای سازمان [ایرانی] عضو فدراسیون، سازمان جوانان تودهٔ ایران، رفیقانه درود می‌فرستیم و برای آنها در راهبرد مبارزه برای پایان یافتن خشونت و ادامهٔ پیکار تا تحقق خواست‌های مردم، رفیقانه آرزوی توانمندی داریم. در عین حال، امیدواریم که سازمان جوانان تودهٔ ایران و حزب تودهٔ ایران چشمان هشیار خود را باز نگه دارند تا از سوءاستفادهٔ مداخله‌گران امپریالیست از وضعیت کنونی کشور جلوگیری کنند.

 

در این لحظهٔ نیاز به همبستگی، ما از همهٔ سازمان‌های ترقی‌خواه در سراسر جهان می‌خواهیم که در پیکار مردم ایران برای دستیابی به زندگی مناسبی که شایستهٔ آنند، در کنار مردم ایران بایستند.

با سپاس‌های رفیقانهٔ،

دفتر مرکزی فدراسیون جهانی جوانان دموکرات

بوداپست، مجارستان

۱۹ نوامبر ۲۰۱۹ [ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸]

سایت حزب توده ایران

رهبران کوبا و ونزوئلا علیه ترامپ؛ “مبارزه با امپریالیسم ادامه یابد”

رهبر حزب کمونیست کوبا، رئیس‌جمهوری این کشور و رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کردند، تحریم‌های آمریکا صرفا باعث نزدیکی بیشتر هاوانا و کاراکاس می‌شود.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی, صندوق بین‌المللی پول, کوبا, ونزوئلا

نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

فراخوان گردهمایی حزب‌های کمونیست و کارگری برای بسیج گستردهٔ جنبش صلح در جهان با هدف جلوگیری از جنگ با ایران- نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, صلح, عراق, فرانسه, قبرس, گزارش, لبنان, همبستگی, هندوستان

بیانیهٔ پایانی گردهمایی حزب‌های کمونیست کشورهای عربی

بیانیهٔ پایانی گردهمایی حزب‌های کمونیست کشورهای عربی سیاست تشنج آفرین آمریکا که هدف آن بی‌ثبات کردن منطقه و به‌طورمشخص تحرکات نظامی و تهدید جنگ بر ضد ایران است را محکوم کرد!

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, عراق, فلسطین, کوبا, کویت, لبنان, مراکش, مصر, همبستگی, ونزوئلا, یمن