روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

به دنبال اقدامات تحریک آمیز ۳ کشتی‌ نظامی اوکراینی، روسیه به شدت تهدید به مقابله کرد

وزارت خارجه روسیه هشدار داد اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین در خلیج کرچ که با هماهنگی آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته، عواقب جدی دارد و مسکو با هر تهدیدی برای تمامیت ارضی و امنیت روسیه با جدیت مقابله خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»،وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه، در بیانیه‌ای در رابطه با اقدامات تحریک‌آمیز طرف اوکراینی در خلیج کرچ در دریای آزوف، اعلام کرد که این کشور هرگونه تحرکاتی که تهدیدی برای تمامیت ارضی و امنیت روسیه باشد با شدیدترین شکل مقابله خواهد کرد.

 

در این بیانیه تاکید شده است: «ما می‌خواهیم به طرف اوکراینی هشدار دهیم که خط مشی مقامات کی‌یف برای تحریک یک درگیری نظامی با روسیه در آب‌های دریای آزوف و دریای سیاه که در هماهنگی با آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته، بدون تردید عواقب جدی برای آنها خواهد داشت. چرا که فدراسیون روسیه قاطعانه هر نوع تهدیدی که تمامیت ارضی و امنیت کشور را به خطر بیاندازد، مقابله خواهد کرد.»

 

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه روسیه با شدیدترین شکل اقدامات تحریک آمیز صورت گرفته از سوی کشتی‌های ناوگان دریایی اوکراین در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر ماه) در نقض حریم دریایی روسیه را مورد اعتراض قرار می‌دهد. علاوه بر این، روسیه خواستار تشکیل فوری نشست شورای امنیت سازمان ملل شده تا اوضاع به وجود آمده در این منطقه بررسی شود.»

 

اوضاع در منطقه دریای آزوف صبح روز جمعه ۲۵ نوامبر (۴ آذر ماه) وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده و به سمت تنگه کرچ پیش رفتند.

 

براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال شبه جزیره کریمه، طرف اوکراینی هیچگونه درخواستی برای عبور ناوگان خود از این تنگه ارائه نکرد. کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجه نکرده و «مانورهای خطرناک» را انجام دادند. در واکنش به این اقدامات تحریک آمیز، قایق‌های نظامی روسی و یک کشتی باری این کشور مانع از ورود آنها به خلیج کرچ شدند. بعد از آن، جنگنده‌های سوخو- ۲۵ روسیه نیز گشت‌زنی در حریم هوایی منطقه را آغاز کردند. در این رابطه دستور داده شد تا تنگه کرچ به روی عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته شود. تا امنیت آنها در معرض خطر قرار نگیرد.

 

بعد از آن، عصر روز جمعه این کشتی‌ها بار دیگر تلاش کردند تا به اقدام غیرقانونی خود ادامه دهند. کشتی‌های اوکراینی به درخواست قانونی کشتی‌ها و قایق‌های نیروهای مرزبانی ناوگان دریای سیاه روسیه برای همراهی آنها پاسخ نداده و شروع به انجام مانورهای خطرناک نمودند. بدین ترتیب نیروهای مرزبانی روسیه برای متوقف کردن کشتی‌های نظامی اوکراینی متوسل به استفاده از سلاح شدند و هر سه کشتی در آبهای ساحلی روسیه توقیف شدند. در جریان این حادثه سه نظامی اوکراینی زخمی شدند که اقدامات اولیه پزشکی برای کمک به آنها انجام گرفته است.

 

تنگه کرچ امروز، بار دیگر برای عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی در منطقه آزاد شده است.

تسنیم

روسیه فرود آمریکایی‌ها روی ماه را راستی‌آزمایی می‌کند

«دیمیتری روگزین» رئیس سازمان فضایی روسیه روز شنبه با اشاره به پروژه سازمان متبوعش برای سفر به ماه گفت : ماموریتی تعریف کرده‌ایم تا حضور فضانوردان آمریکایی در ماه (در جریان پروژه آپولو ۱۱) را راستی آزمایی کنیم.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی، بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافقات مربوطه تأکید کرده و از اتخاذ تدابیر خاصی در رابطه با وخامت اوضاع در دریای آزوف خبر داد.   روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ... اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

ادامه

امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا