روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه فرود آمریکایی‌ها روی ماه را راستی‌آزمایی می‌کند

«دیمیتری روگزین» رئیس سازمان فضایی روسیه روز شنبه با اشاره به پروژه سازمان متبوعش برای سفر به ماه گفت : ماموریتی تعریف کرده‌ایم تا حضور فضانوردان آمریکایی در ماه (در جریان پروژه آپولو ۱۱) را راستی آزمایی کنیم.

 

به گزارش راشاتودی، روگزین که در بازدید از یک کارخانه تولید موتورهای موشکی حاضر شده بود، تاکید کرد که احتمالا در این پروژه، همکاری‌هایی هم با طرف آمریکایی صورت خواهد گرفت.

 

روسیه اخیرا از طرح خود برای فرود نخستین فضانوردان این کشور روی کره ماه در جریان پروژه‌ای ۱۴ روزه در دهه ۲۰۳۰ پرده برداشت.

 

به گفته راشاتودی، انتظار می‌رود این پروژه با بکارگیری پایگاه فضایی روسیه در مدار ماه انجام شود.

 

رئیس سازمان فضایی روسیه ماه گذشته هم گفته بود که این کشور از سال ۲۰۲۵ قصد آغاز ساخت یک پایگاه دائمی در ماه را دارد.

 

به گفته این مقام روس، قرار است در این پایگاه روبات‌ها به کار گرفته شده و فضانوردان تنها در فواصل زمانی معین به آن سفر کنند.

 

توسعه برنامه فضایی روسیه در شرایطی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیرا دستور تدارک زمینه‌های لازم برای تاسیس شاخه‌ای جدید از نیروهای مسلح آمریکا تحت عنوان «نیروی فضایی» را صادر کرده بود.

 

رقابت در عرصه فضایی سابقه‌ای چند ده ساله دارد و از زمان پرتاب نخستین ماهواره به فضا تا به امروز، عمدتا میان آمریکا و روسیه (شوروی سابق) در جریان بوده است.

 

اوج رقابت دو کشور در این زمینه در دهه‌ ۶۰ میلادی بود و به فرود فضانوردان آمریکایی «نیل آرمسترانگ» و «باز آلدرین» روی ماه در سال ۱۹۶۹ ختم شد.

 

با این وجود از همان زمان ادعاهایی مطرح شد که فرود آن‌ها روی ماه جعلی و نتیجه بکارگیری جلوه‌های ویژه بوده است.
ایرنا

اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی، بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافقات مربوطه تأکید کرده و از اتخاذ تدابیر خاصی در رابطه با وخامت اوضاع در دریای آزوف خبر داد.   روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات ... اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

ادامه

امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان