روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

اتحادیه اروپا خواستار حفظ پیمان موشکی میان روسیه و آمریکاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان موشکی، بر لزوم حفظ و اجرای کامل توافقات مربوطه تأکید کرده و از اتخاذ تدابیر خاصی در رابطه با وخامت اوضاع در دریای آزوف خبر داد.

 

روزنامه «ایزوستیا» امروز نوشت: “فدریکا موگرینی” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات وزرای دفاع کشورهای عضو این اتحادیه، اعلام کرد که مقامات بروکسل امیدوارند پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط بین ایالات متحده آمریکا و روسیه حفظ و به طور کامل اجرا شود.

 

وی در جمع خبرنگاران گفت: «ما قرار است امروز برخی از چالش‌های امنیتی که با آن مواجه هستیم را بررسی می‌کنیم. من پیش از این درباره وضعیت پیمان موشکی با دبیر کل ناتو تبادل نظر کرده‌ام. ما به شدت نگران آن بوده و معتقدیم که این توافقنامه بسیار مهم است و باید به طور کامل اجرا شود.»

 

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد، اقدام درست آن است که این توافقنامه به طور کامل اجرا نشود، نه آنکه از آن خارج شد. وی افزود: «البته این امیدواری هنوز وجود دارد که این توافقنامه تقویت شود و به موجودیت خود ادامه دهد، چرا که توافقات در این زمینه باید حفظ گردد.»

 

موگرینی تأکید کرد، وضعیت پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط بطور مستقیم امنیت کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که بروکسل در نظر دارد تا اقدامات مشخصی در رابطه با اوضاع وخامت اوضاع در دریای آزوف انجام دهد و در واقع از روسیه خواسته می‌شود تا از تجسس کشتی‌های در حال عبور از این دریا دست بردارد. وی گفت: «اتحادیه اروپا به شدت نگران وخامت اوضاع در دریای آزوف است، چرا که این مسئله نه تنها به اقتصاد اوکراین لطمه می‌زند، بلکه امنیت کشتی‌های با پرچم اروپا را نیز در معرض خطر قرار داده است.

 

پیش از این در اواخر ماه اکتبر پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که در آن از دولت‌های اروپایی خواسته شده بود تا امکان افزایش تحریم‌ها علیه روسیه در صورت تشدید اوضاع در دریای آزوف را مورد بررسی قرار دهند.

 

“میخائیل شریمت” نماینده دومای دولتی روسیه از منطقه کریمه در واکنش به اظهارات خانم موگرینی یادآور شد که مواضع اتحادیه اروپا در رابطه با اوضاع در دریای آزوف عملا دخالت در امور داخلی روسیه است. به گفته وی، قوانین مربوط به آمد و شد در دریای آزوف، تنها در چارچوب توافقات دوجانبه بین مسکو و کی‌یف انجام می‌شود و این مسئله به اتحادیه اروپا مربوط نیست.
تسنیم

هشدار روسیه به‌اوکراین درباره هرگونه ماجراجویی در دریای آزوف

وزارت خارجه روسیه به دولت اوکراین هشدار داده تا از هر نوع ماجراجویی برای تغییر وضعیت دریای آزوف و تلاش برای استقرار پایگاه نظامی در این منطقه خودداری کند،‌ در غیر این صورت، مسئولیت عواقب آن تنها برعهده مقامات کی یف و حامیان غربی آنها خواهد بود.

ادامه

امریکا, بلژیک, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: غرب می‌خواهد بالکان به عرصه جدید مقابله با روسیه تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه معتقد است غرب تلاش مصرانه‌ای از خود نشان می دهد تا منطقه بالکان را به یکی از عرصه‌های مقابله با روسیه تبدیل کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, صربستان