استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا در محل استقرار ناو هواپیمابر چینی

بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی ایالات متحده تمرینات دوگانه‌ای را با ناوهای هواپیمابر خود در روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب شرقی اوکیناوا برگزار کرد که در نزدیک محل استقرار ناوگروه هواپیمابر لیائونینگ چین، است.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، رزمایش نیروی دریایی آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای نیروی دریایی چین در منطقه انجام شده و دولت پکن می‌گوید از نزدیک این رزمایش را رصد می‌کند.

 

تحلیلگران می‌گویند، درصورتیکه آمریکا از نظر نظامی در سراسر تنگه تایوان دست به اقدامی نظامی و درگیری احتمالی بزند، این منطقه به یکی از اصلی‌ترین صحنه‌های نبرد مبدل می‌شود. این منطقه از نظر استراتژیک بسیار مهم است و رزمایش‌های آمریکا درست پس از پایان رزمایش سه هفته‌ای ارتش آزادی بخش خلق چین انجام شده که به معنای اقدامی تحریک آمیز است.

 

یک اندیشکده مربوط به تحقیقات استراتژیک در دریای چین جنوبی مستقر در پکن اعلام کرد: ناوگروه آمریکایی آبراهام لینکلن و رونالد ریگان به سمت آب‌های جنوب شرق اوکیناوا حرکت کرده و رزمایش دو گانه‌ای را در روزهای شنبه و یکشنبه انجام دادند.

 

این اندیشکده همچنین اعلام کرد، درحالیکه یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در توئیتر خود برگزاری این رزمایش دوگانه را اعلام کرده بود، اما محل آن را فاش نساخت. اما از آنجایی که یک ماهواره تجاری تصویری را از یکی از این ناوها در منطقه روز یکشنبه گرفته بود، تایید کرد که رزمایش آمریکا در جنوب شرق اوکیناوا انجام شده است.

 

همچنین یک تحلیلگرد دفاعی مستقر در پکن نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: هم آمریکا و هم چین ناوهای هواپیمابر را برای رزمایش به یک منطقه اعزام کردند که این نشان دهنده ارزش بالای استراتژیک این منطقه به شمار می‌رود.

 

این تحلیلگر همچنین افزود: آمریکا با اعزام این دو ناو به منطقه پس از انجام رزمایش چین، تلاش می‌کند تا از نیروهای جدایی طلب و حامی استقلال تایوان و همچنین نظامی گری ژاپن حمایت کند و با این کار، سیگنال‌های نادرست می‌فرستد و می‌تواند اوضاع منطقه را بدتر کند.

کرواسی: بهای تحریم نفت روسیه را شهروندان اروپایی پرداخت خواهند کرد

رئیس جمهور کرواسی روز سه‌شنبه گفت که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه فقط باعث خنده پوتین خواهد شد و بهای این تحریم‌ها را شهروندان اروپایی پرداخت می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, کرواسی, لهستان

هشداری به آمریکا؛ پرواز ۳۰ فرونده جنگنده ارتش آزدیبخش چین بر فراز حریم هوایی تایوان

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در گزارشی به پرواز ۳۰ فرونده جنگنده ارتش آزدیبخش چین در نزدیکی تایوان همزمان با ورود یک سناتور آمریکایی به این جزیره پرداخت و نوشت: این در حالی بود که نیروی دریایی ارتش آمریکا هم در فاصله نه چندان دوری در حال برگزاری رزمایش مشترک با تایوان بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

مخالفت سران اتریش و آلمان با تحریم گاز طبیعی روسیه

صدراعظم اتریش روز سه شنبه با آسان‌تر دانستن جبران نفت خام وارداتی از روسیه، نسبت به گاز طبیعی آن، تائید کرد که تحریم خرید گاز طبیعی از روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, بلژیک, بلغارستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

چین نقض مکرر قوانین بین‌المللی توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که پکن را چالش نظام جهانی خطاب کرده بود ، نقض مکرر قوانین بین‌الملی از سوی واشنگتن را محکوم کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, عراق