پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

“برنی سندرز” انتخاب اول از بین ۲۳ نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا که سابق بر این در رقابتهای درون حزبی دموکراتها برای تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری این حزب شرکت داشته، در میان فهرستی از ۲۳ نامزد احتمالی ریاست جمهوری انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا بالاترین درصد تایید را به دست آورد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، طبق نتایج این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی شرکت “ایپسوس/یو.اس.ای تودی”، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حداقل دیدگاهی تا حدی مثبت نسبت به برنی سندرز دارند، در حالی که ۴۱ درصد گفتند که نظری منفی درباره او دارند.

 

در این نظرسنجی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با کسب نظر مثبت ۴۳ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داد، اگرچه درصد کسانی که او را نامطلوب ارزیابی کردند با رقم ۵۲ درصد به طور قابل توجهی بالاتر از سندرز بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم درصدهایی برابر با درصد کسب شده از سوی جو بایدن داشت.

 

در این نظرسنجی بعد از این سه شخصیت سیاسی، نام چند نامزد بالقوه شناخته شده دیگر به همراه چند رقیب احتمالی کمتر شناخته شده در میان رای دهندگان مطرح شد.

 

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق هر دو دست کم ۴۰ درصد رای مثبت از جانب پاسخ دهندگان دریافت کردند و به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را در بین کل نامزدها در این زمینه کسب کردند.

 

در میان رای دهندگان دموکرات بایدن بیشترین اقبال را با کسب بالاترین رقم رای مثبت یعنی ۸۲ درصد کل رای دهندگان دموکرات کسب کرد در حالی که بایدن در میان جمهوریخواهان تنها رای مثبت ۱۱ درصد از آنها را به دست آورد.

 

بایدن و دستیارانش تاکید دارند که او قصد نامزد شدن برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ را در صورت که وضعیت سلامتش اجازه دهد، دارد.

 

در نظرسنجی مذکور آلکساندریا اوکازیو کورتز، قانونگذار دموکرات ایالت نیویورک آمریکا با کسب رای مثبت ۳۳ درصدی در جایگاه ۱۱ در بین کل ۲۳ نامزد احتمالی قرار گرفت. ۳۸ درصد از پاسخگویان نسبت به کورتز نظر منفی داشتند.

 

این قانونگذار ترقی خواه نزد جمهوری‌خواهان کمترین درصد تایید را داشت و ۱۰ درصد از جمهوریخواهان در مورد نظر مثبت داشتند که یک درصد کمتر از آرای بایدن و هریس بود.

 

ترامپ در بین جمهوریخواهان بیشترین رای مثبت را با رقم ۸۱ درصد کسب کرد. بعد از او هم در این گروه مایک پنس و تد کروز به ترتیب با ۶۹ و ۶۸ درصد رای مثبت جمهوریخواهان قرار گرفتند.

 

گروهی از فرمانداران میانه روی جمهوری‌خواه هم نامشان در این نظرسنجی مطرح شد که شامل لری هوگان، فرماندار مریلند و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر بودند اما آنها درصد آرای مثبت کمتری را به دست آوردند.

 

اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان نشان دادند که با این دو فرماندار ناآشنا هستند، در حالی که چهره های برجسته مانند ترامپ و پنس را اکثر رأی دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی می‌شناختند.

 

این نظرسنجی از ۱۸ تا ۲۲ اوت از طریق مصاحبه آنلاین با ۲۳۴۵ بزرگسال آمریکایی با ضریب خطای ۲.۵ درصد انجام شد.

ماریا زاخارووا؛ جوهر دیپلماسی آمریکا ایجاد کانون‌های تنش در جهان است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که جوهر کار دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از کشور ایجاد کانون‌های تنش در سراسر جهان است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, شرق اروپا

تلفات آمریکا در اوکراین بالا رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که حمایت‌های همه جانبه آمریکا و متحدان از اوکراین و فشارهایشان علیه روسیه ادامه دارد، واشنگتن از مرگ یک شهروند آمریکایی در اوکراین خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

عمران خان: “دولت وارداتی” پاکستان مستاصل است

عمران خان در واکنش به اتفاقات اخیر کشورش از جمله اقدام اخیر دادگاهی در پاکستان در طرح اتهام تروریسم علیه این نخست وزیر سابق پاکستان و تعیین وثیقه برای او تاکید کرد که دولت فعلی پاکستان تمامی اعتبار خود را از دست داده و تلاش می کند او را در عرصه سیاست ممنوع الفعالیت کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, پاکستان, تحلیل, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, روسیه