نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایتش از حق فلسطین برای طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، مدعی شد: فلسطینی‌ها شایسته این نیستند که به عنوان یک کشور در نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری عضویت کامل داشته باشند.

 

پامپئو در ادامه بنسودا را به این امر متهم کرد که با طرح شکایت جدیدی علیه اسرائیل به اتهام ارتکاب جرائم جنگی، تلاش دارد حاکمیت قضایی خود را بر کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و غزه اعمال کند.

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: دیوان کیفری بین‌الملل یک هیات سیاسی و نه موسسه‌ای قضایی است و بار دیگر این واقعیت تاسف‌بار با تلاش دادستان کل این دادگاه برای اعمال حاکمیت قضایی خود بر اسرائیل ثابت شد. در حالی که اسرائیل در کنار آمریکا از طرف‌هایی در توافقنامه رم نیستند که دادگاه کیفری بر اساس آن تشکیل شد.

 

بنسودا یکم مه گذشته برای فلسطین حقی برای طرح شکایت از اسرائیل به دلیل جرائم و تجاوزهای آن قائل شد.

 

در گزارش ۶۰ صفحه‌ای دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل دلایل و نحوه اعمال حاکمیت قضایی بر جرائم انجام شده در فلسطین بیان شده و محدوده جغرافیایی حاکمیت این دادگاه در اراضی اشغالی تعیین شده و تاکید شد، تحقیقی کیفری درباره این جرائم در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

 

این در حالی است که به گزارش شبکه روسیا الیوم، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق طرح دعوی فلسطین علیه مقامات اسرائیل در این دادگاه استقبال کرد.

 

وی در این باره افزود: دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مهر تایید بر این حقیقت زد که اختیارات قانونی این دیوان شامل سرزمین فلسطین اشغالی که شامل کرانه باختری و از جمله بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه نیز می‌شود.

 

المالکی در ادامه از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که مقدمات اولیه برای صدور تصمیم خود را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

 

در همین حال، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گزارش بنسودا را شجاعانه و مسئولانه خواند.

 

وی تأکید کرد: افتخار می‌کنم که وظیفه دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی برای احقاق عدالتی که این دیوان به خاطر آن تشکیل شده، به فاتو بنسودا واگذار شده است.

کمیسرعالی حقوق بشر: تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را لغو یا تعلیق کنید

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا را برای کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, لیبی, ونزوئلا

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین

هشدار دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه‌اروپا به اسرائیل

«پیتر استاتو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در صورتی که اسرائیل به الحاق غیرقانونی کرانه باختری ادامه دهد، اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین