جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

یدیعوت آحارونوت؛ دولت نتانیاهو دولت ائتلافی نیست

تحلیل‌گر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل، دولت ائتلافی در اراضی اشغالی را دولت شخص نخست وزیر این رژیم توصیف کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، تحلیل‌گر سیاسی این روزنامه نوشت، دولت اسرائیل که قرار است هفته جاری تشکیل شود نه دولت دو فرد، نه دولت فراگیر و نه دولت فوق‌العاده بلکه دولت یک فرد است و تمامی وصف‌ها پیرامون تشکیل پنجمین دولت بنیامین نتانیاهو، نوعی گمراه کردن و فریب است.

 

زندگی سیاسی ۳۲ ساله نتانیاهو اکنون به اوج خود رسیده است و هیچ کس نه در حزبش نه در نهاد سیاسی نه در دستگاه دولت و نه مردم نمی‌تواند حکومتش را تهدید کند. به عبارت دقیق‌تر هیچ کس حکومت نتانیاهو را نمی‌تواند تهدید کند جز خودش.

 

وی ادامه داد: بنی گانتس (رهبر ائتلاف آبی – سفید) راحت‌ترین شریک برای نتانیاهو در طول دوران حکومتش است. او با ایهود باراک، آویگدور لیبرمن، یائیر لاپید و تزیپی لیونی فرق دارد او وقتی صبح سر کارش حاضر می‌شود جاه‌طلبی‌های شخصی خود را با خود حمل نمی‌کند. بین نظرات سیاسی گانتس و نتانیاهو شکاف خاصی وجود دارد اما این شکاف نباید مزاحمتی برای آن دو داشته باشد.

 

تحلیل‌گر سیاسی یدیعوت افزود: گانتس و گابی اشکنازی، شریکش در رهبری حزب آبی – سفید تلاش خواهند کرد از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری ممانعت کنند. این طرح قرار است با تکیه بر طرح آمریکایی معامله قرن اجرایی شود. وقتی که اشکنازی، وزیر خارجه آینده سعی دارد مایک پامپئو، همتای خود یا جارد کوشنر، داماد رئیس جمهوری آمریکا را قانع کند که از فکر الحاق صرف‌نظر کند در یک آن گانتس و اشکنازی هر دو به یک خائن تبدیل خواهند شد.

 

این در حالی است که نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شده است

 

بنیامین نتانیاهو با کسب حمایت اکثریت قانون‌گذاران اسرائیل، بار دیگر مامور تشکیل کابینه دولت این رژیم شد.

 

روزنامه هاآرتص نوشت: ۷۲ تن از ۱۲۰ قانون‌گذار کنست از جمله اعضای حزب بنی‌گانتس از نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو حمایت کردند؛ حمایتی که ممکن است به بن‌بست سیاسی یک ساله در اسرائیل پایان دهد.

 

روون ریولین، رییس رژیم اسرائیل روز پنجشنبه به طور رسمی نتانیاهو را مامور تشکیل کابینه کرد. بدین ترتیب نتانیاهو ۱۴ روز فرصت خواهد داشت تا تشکیل دولت دهد. در صورتی که او باز هم در انجام این کار ناکام بماند، کنست منحل شده و اسرائیل برای چهارمین بار پیاپی انتخابات برگزار خواهد کرد.

 

رییس رژیم اسرائیل پس از دریافت اسناد مربوط به حمایت اعضای کنست از نتانیاهو در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در دوره بی‌سابقه‌ای هستیم که طی آن دولت سه انتخابات پی در پی را پشت سر گذاشته و در چند ماه گذشته اسرائیل در کنار کل دنیا مجبور به مقابله با ویروس کرونا بوده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که دولت اسرائیل پس از این بحران‌ها بالاخره تشکیل شود تا بتواند بحران‌های پیچیده‌ای را که پیش روی اسرائیل قرار دارد، با موفقیت حل کند.

 

وی معتقد است: هر اقدامی برای مهار رویکردهای دولتی که دوره‌اش تمام شده، بهایی خواهد داشت. رسوایی‌ها پس از دفن شدن رو خواهند شد و رسانه‌ها به سمت این رسوایی هجوم خواهند برد زیرا ما کار دیگری بلد نیستیم.

 

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت: حزب آبی – سفید بین تردیدهای حزب چپ‌گرا و تحقیر حزب راست‌گرا، خرد خواهد شد و بر خلاف دولت شامیر – پرز، دولت نتانیاهو – گانتس با این واقعیت آغاز شد که یکی از دو طرف اردوگاه سیاسی ندارد که بتواند به آن برگردد.

استقبال فلسطین از گزارش دیوان کیفری بین‌الملل درباره محاکمه اسرائیل

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از گزارش دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره حق فلسطینی‌ها برای به محاکمه کشاندن اسرائیل استقبال کرد.

ادامه

اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی

اسراییل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد / فلسطینی‌ها: مصادره درآمد مالیاتی ما دزدی است

دادگاه اسراییل دستور بلوکه ۴۵۰ میلیون شیکل (۱۲۷ میلیون دلار آمریکا) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگران فلسطین را صادر کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

پاپ خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و همبستگی اروپا و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, لبنان, موزامبیک, همبستگی, ونزوئلا, یمن