خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

افشای آموزش سربازان اوکراینی توسط افسران اسرائیلی

علی‌رغم موضع‌گیری‌های ضد و نقیض مقامات اسرائیل نسبت به جنگ روسیه و اوکراین، یک خبرنگار از حضور نظامیان این رژیم در کنار نیروهای کی‌یف در جبهه جنگ با روسیه پرده برداشت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، “ایتمار آیخنر”، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره نقش اسرائیل در جنگ اوکراین فاش کرد: ده‌ها اسرائیلی اوکراینی الاصل، برای کمک به ارتش اوکراین در مقابل ارتش روسیه، اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

 

در این گزارش آمده است، علی‌رغم مخالفت رسمی و ظاهری مقامات اسرائیل با درخواست‌های اوکراین برای مجهز کردن کی‌یف به تسلیحات ساخت تل‌آویو، تیمی از افسران نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که از کماندوهای زبده ستاد کل ارتش این رژیم و یگان‌های نخبه دیگرهستند، شهروندان داوطلب اوکراینی را برای جنگیدن علیه نیروهای روسیه آموزش می‌دهند.

 

آیخنر ادامه داد؛ افسران صهیونیست فنون جنگی در سطوح مختلف را به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون دریافت هیچ وجهی به داوطلبان اوکراینی آموزش می‌دهند.

 

طبق این گزارش، افراد آموزش دیده اتباع اوکراینی هستند که برخی از آنها در گذشته در ارتش خدمت می‌کردند و برخی دیگر نیز از ورزشکاران سابق یا فعلی هستند. گروهی از این افراد به تمرین تک تیراندازی می‌پردازند و مکان این تمرینات نیز مخفی و محرمانه است؛ چراکه افراد حاضر در مکان تمرینات نمی‌خواهند محل تمرینشان توسط سازمان اطلاعات روسیه شناسایی شود. با این حال، محل تمرینات بسیار بزرگ است و ساختمان‌های صنعتی در غرب اوکراین را شامل می‌شود. هدف از تمرینات و آموزش‌ها واجد شرایط شدن بیشترین تعداد ممکن از اوکراینی‌ها است.

 

این خبرنگار همچنین به نقل از یک مقام امنیتی بلند پایه اسرائیلی آورده است: من می‌دانم که نیاز به این آموزش‌ها وجود دارد و اسرائیل و کسانی که از این یگان‌ها خارج می‌شوند تا چه اندازه می‌توانند کمک کنند، البته همه ما در زمینه حمایت و همبستگی با ملت اوکراین و نظام زلنسکی متحد هستیم، بنابراین ما با آگاهی از این تمرینات، چشم‌مان را بر روی آنها می‌بندیم و از افشای طرف‌های موجود در دستگاه امنیتی اسرائیل که از این رزمایش‌ها اطلاع داشتند و در سکوت از آن استقبال کردند، خودداری می‌کنیم.

اوکراین: روسیه پرتابگرهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در نزدیکی مرز مستقر کرده است

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد روسیه پرتابگرهای موشکی متحرک اسکندر–ام را در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کرده است.

ادامه

اتحاد شوروی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فاشیسم, قزاقستان, ناتو

مسکو: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی آمریکا و ناتو را به تدبیر اقدامات ساختگی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و گفت که آنها وارد فاز نهایی این طرح ساختگی شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, ناتو

روسیه: آمریکا با فضاپیمای فوق سری سلاح کشتار جمعی به فضا حمل می‌کند

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا