اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

اوکراین: روسیه پرتابگرهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در نزدیکی مرز مستقر کرده است

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد روسیه پرتابگرهای موشکی متحرک اسکندر–ام را در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر کرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: دشمن با انتقال و تمرکز واحدهای اضافی، بر شمار نیروها در منطقه بلگورود (در نزدیکی مرز اوکراین) افزوده است.

 

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین بدون توضیح بیشتری در مورد موقعیت این سیستم ها افزود: طبق اطلاعات موجود، پرتابگرهای اسکندر – ام در ۶۰ کیلومتری مرز اوکراین مستقر شده اند.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نمی‌تواند صحت این گزارش را تائید کند و هنوز واکنشی از سوی مسکو به این اخبار منتشر نشده است.

 

براساس این گزارش، بلگورود یک شهر و مرکز اداری منطقه بلگورود در شمال مرز اوکراین است.

 

اسکندر یک سیستم موشک بالستیک متحرک است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آن را با اسم رمز «اس اس – ۲۶ استون» می شناسد، سیستمی که جایگزین موشک اسکاد شوروی شده است. دو موشک هدایت شونده این سیستم از برد ۵۰۰ کیلومتری برخوردار است و قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای یا متعارف را داراست.

 

به گزارش رویترز، روسیه روز جمعه اعلام کرد خواستار کنترل بر تمامی مناطق جنوبی اوکراین است.

 

کی‌یف تاکید کرد که این مساله نشان می‌دهد که مسکو اهداف گسترده‌تری از هدف اعلام شده‌اش برای غیرنظامی کردن و فاشیست زدایی اوکراین دارد. اوکراین و غرب تهاجم روسیه را که اکنون وارد سومین ماه شده است، تجاوز غیرموجه خوانده‌اند.

 

 

ارتش روسیه انباری بزرگ از تسلیحات اوکراین را تصرف کرد

 

نیروهای روسی زرادخانه بزرگی از مهمات اوکراین را در منطقه خارکف تصرف کردند. گفته شده علاوه بر مهمات ساخت شوروی، مین‌ها و گلوله‌های ساخت غرب نیز در این زردخانه بدست آمده است.

 

به گزارش مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که نیروهای مهندسی ارتش روسیه کنترل یک زرادخانه ارتش اوکراین را با هزاران تن مهمات در منطقه خارکف به دست گرفته‌اند.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ارتش روسیه در جریان عملیات ویژه خود، کنترل یک زرادخانه ارتش اوکراین را در مساحتی به وسعت چند صد هکتار با انبارهایی حاوی هزاران تن مهمات در منطقه خارکف به دست آوردند.»

 

در این بیانیه گفته شده است که «این‌ها مهماتی هستند که نیروهای اوکراینی برای بمباران محله‌های مسکونی و مناطق پرجمعیت استفاده می‌کردند و جان غیرنظامیان را به خطر می‌انداختند.»

 

روز جمعه همچنین وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای قزاقستانی خود گفت: مذاکرات بین روسیه و اوکراین متوقف شده است و ما تا کنون هیچ پاسخی از کی‌یف به پیشنهادات خود دریافت نکرده‌ایم.

 

سرگئی لاوروف در این نشست خبری تصریح کرد: برنامه‌ریزی غرب برای تبدیل اوکراین به پایگاهی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه شکست خورد.

مسکو: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی آمریکا و ناتو را به تدبیر اقدامات ساختگی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و گفت که آنها وارد فاز نهایی این طرح ساختگی شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, ناتو

روسیه: آمریکا با فضاپیمای فوق سری سلاح کشتار جمعی به فضا حمل می‌کند

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت: احتمالا آمریکا با فضاپیمای فوق سری خود موسوم به «ایکس-۳۷» تسلیحات کشتار جمعی به فضا حمل می کند، چرا که یک حمله فضایی بسیار خطرناکتر از هرگونه حمله از زمین است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

نامه سرگشاده شماری از شخصیت‌های آلمانی به اولاف شولتز برای توقف صادرات سلاح به اوکراین

شماری از شخصیت‌های آلمان طی نامه‌ای سرگشاده از صدراعظم این کشور خواستند تا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کند.

ادامه

اروپا, المان, اوکراین, تحلیل, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب اروپا