روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

افسر سابق سیا: روسیه “امپراتور شر” نیست

افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا شیوه برخورد کشورش با روسیه را به عنوان اینکه “امپراتور شر” است به رغم پایان جنگ سرد از سال‌ها پیش، مورد انتقاد قرار داد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جو وایزبرگ، افسر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، در طول خدمتش در سیا آماده انجام هر چیزی برای نابودی اتحاد جماهیر شوروی سابق بود.

 

وی افزود: دلیل این هیجان او برای انجام این کار این بود که تبلیغ علیه روسیه ادامه داشت هنوز هم بسیاری از نظامیان آمریکایی تحت تاثیر آن هستند به طوریکه به اظهاراتی که حکایت از خصومت روسیه دارند، گوش می‌دهند.

 

این افسر سابق آمریکایی توضیح داد: بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که دیدگاهم درباره امپراتور شر تا حد زیادی سطحی بوده است.

 

او خاطرنشان کرد: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نظرهای دقیق‌تر و متفاوت‌تری نسبت به تاریخ و سیاست شوروی سابق در میان محافل آکادمیک ظهور کردند که به دقت در افکار و دیدگاه‌ها نسبت به روسیه جدید درباره احیای مفاهیم ریشه‌دار درباره جماهیر شوروی سابق وامی‌داشت.

 

طبق گفته او، آمریکا همچنان درگیر گذشته دور است به طوریکه اکنون دشمن، روسیه شده است و به جای تلاش برای فهم دیدگاه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، آن را قدرت شری می‌داند که به کشور ما حمله می‌کند.

 

او اشاره کرد، از طریق پروپاگاندا و تبلیغات دروغ و قرار دادن ملت‌ها در رویارویی با یکدیگر این مساله انجام می‌شود.

 

وایزبرگ تاکید کرد: واشنگتن در سال‌های گذشته تدابیر خصمانه علیه روسیه را لحاظ کرده که از جمله آن اعطای عضویت ناتو به جمهوری‌های جدا شده از شوروی سابق، تشکیل سپر موشکی در نزدیکی مرزهای روسیه و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه است.

 

این افسر سابق تاکید کرد، هر کشوری طبیعتا چنین گام‌هایی را تهدیدی بر امنیت خود می‌داند.

 

این اظهارات در حالی است که غرب مدعی است روسیه نیروهای گسترده‌ای را در مرزهای مشترک با اوکراین مستقر کرده و قصد حمله به آن را دارد در حالی‌که کرملین این مساله را رد می‌کند و می‌گوید، تحرکات نیروهای روس در خاک این کشور است.

 

اخیرا پوتین از همتای آمریکایی خواست روسیه را مسؤول تنش درباره اوکراین قلمداد نکند. او اشاره کرد، ناتو طرفی است که قدرت‌نمایی‌اش را در نزدیکی روسیه افزایش داده است.

 

پوتین خواستار تضمین‌های امنیتی درباره عدم گسترش ناتو در شرق و عدم استقرار سلاح‌های هجومی در کشورهای هم‌مرز با روسیه شده است.

صدها دانشمند از بایدن خواستند که ازحق پیشدستی درحمله هسته‌ای صرفنظر کند

صدها دانشمند از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا رسماً اعلام کند که واشنگتن قصد ندارد در استفاده از سلاح هسته‌ای پیشدستی کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, ناتو, هلند

مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا