ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

افزایش خشونت‌ راست‍گراهای افراطی در آلمان

بر اساس تازه ترین اطلاعات بدست آمده، در سه ماه اول سال میلادی خشونت‌های راست‌افراطی در آلمان افزایش یافته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ طبق داده‌های رسمی که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، در ۳ ماه اول سال جاری میلادی نئونازی‌ها و افراط‌گرایان راست در آلمان ۱۶۹ حمله انجام داده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس آلمان هم براساس گزارش‌های خود اعلام کرده است که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته میلادی، خشونت افراطی در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

در این میان ۳ هزار و ۶۰۵ جنایت با «انگیزه سیاسی» و به دست افراط‌گرایان راستگرا انجام شده است، اما در مدت مشابه سال گذشته این آمار ۳ هزار و ۴۶۷ مورد ثبت شده است.

 

«گسترش تبلیغات نژادپرستانه، اهانت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، تهدید، آتش‌سوزی، و تجاوز جنسی» از جمله مواردی است که در گزارش جاری ثبت شده است.

 

از ژانویه تا مارس گذشته ۱۲۳ حمله خشونت‌آمیز ثبت شده بود که اکنون این آمار ۱۶۹ حمله و بیانگر افزایش است.

 

در شهر برلین هم تاکنون ۲۶ مورد خشونتِ هواداران راست افراطی ثبت شده و در ایالت براندنبورگ ۱۳ مورد، و در جنوب شرقی بایرن هم ۱۳ مورد خشونت گزارش شده است. همچنین گفته می‌شود در سه ماهه اول حداقل ۹۲ نفر مجروح در این حملات گزارش شده است.

 

«نانسی فایزر» وزیر کشور آلمان در این باره گفت: بزرگترین تهدید برای دموکراسی ما و مردم ما راست‌های افراطی هستند.»

 

پیش از این «اولاف شولتس» صدراعظم کنونی آلمان، در ماه مارس یک برنامه اقدام جدید علیه چنین گروه‌هایی اعلام کرده بود و قول داد اقدامات قویتری در مبارزه با چنین گروه‌هایی انجام شود.

«آمریکا ناتو را برای جلوگیری از نظم نوین جهانی نگهداشت و گسترش داد»

۸۰ روز از جنگ اوکراین می‌گذرد و نشریه اسپانیا با بیان اینکه خلف وعده آمریکا در عدم گسترش «حتی یک اینچ» ناتو را از سال ۱۹۹۰ به شکل عضویت ۱۴ کشور شاهد هستیم، به نقل از مورخ آمریکایی می‌نویسد: از نظر جورج بوش رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، برچیده شدن ناتو به معنای نظم نوین جهانی بود.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, المان, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چک, روسیه, سوئد, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فنلاند, لهستان, مجارستان, ناتو

افشای نقش آمریکا و انگلیس در شکست انتخابات لیبی

وکیل سیف الاسلام قذافی فاش کرد که سفیر آمریکا و سفیر انگلیس با دخالت‌های خود باعث تعویق انتخابات ریاست جمهوری لیبی و شکست فرآیندهای انتخاباتی در این کشور شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خبر, شمال افریقا, غرب اروپا, لیبی

توافق جنبش «فرانسهٔ نافرمان» و حزب کمونیست فرانسه برای همکاری در انتخابات پارلمانی

بر اساس بیانیهٔ مطبوعاتی جنبش “فرانسهٔ نافرمان” و حزب کمونیست فرانسه، این دو سازمان چپ در روز سه‌شنبه ۳ مه/۱۳ اردیبهشت برای تدارک انتخابات پیش روی مجلس قانون‌گذاری و همکاری با یکدیگر در آن انتخابات، دیدار و گفت‌وگو کردند.

ادامه

اروپا, جهان, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, فقر, کارگری, محیط زیست, مقاله