مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

اعتراض استرالیا به رهگیری هواپیمای گشت دریایی این کشور توسط جنگنده چینی

وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد: یک جنگنده چینی به شکل خطرناکی، هواپیمای گشت دریایی این کشور را در دریای چین جنوبی در تاریخ ۲۶ ماه می رهگیری کرده که این اقدام جان خدمه هواپیمای استرالیایی را در معرض خطر قرار داده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در بیانیه وزارت دفاع استرالیا که یکشنبه منتشر شد، آمده است: یک هواپیمای گشت دریایی «پی-۸» وابسته به نیروی هوایی که در حال گشت زنی معمول خود بود، توسط یک جنگنده «جی۱۶» چینی در فضای بین المللی در ۲۶ ماه می رهگیری شده است.

 

در بیانیه وزارت دفاع استرالیا تاکید شده است: اقدام جنگنده چینی در رهگیری هواپیمای گشت دریایی استرالیا موجب مانور خطرناکی شد که جان خدمه هواپیمای استرالیایی را در معرض خطر قرار داد.

 

«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر استرالیا در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که از کانال های مقتضی، نگرانی کانبرا به مقامات چینی اعلام شده است.

 

اخیرا، ارتش کانادا نیز هواپیماهای جنگی چین را به حملات ایذایی علیه هواپیماهای گشت دریایی سازمان ملل که مرزهای کره شمالی را برای جلوگیری از دور زدن تحریم ها پایش می کنند، متهم کرده است.

 

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «ای بی سی» آمریکا اعلام کرد که جنگنده چینی در فاصله بسیار نزدیک از مقابل هواپیمای گشت دریایی استرالیا پرواز کرده است.

 

وی همچنین تصویری از مقداری پوشال حاوی قطعات ریز آلومینیوم منتشر کرد که در نتیجه اقدام جنگنده چینی، وارد موتور هواپیمای استرالیایی شده است.

 

این مقام استرالیایی، چنین اقدامی را بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

 

استرالیا به همراه آمریکا با چین در مورد جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی اختلاف دارند و امضای توافقنامه های امنیتی و نظامی بین پکن و جزایر سلیمان در منطقه اقیانوسیه، خشم واشنگتن و کانبرا را به همراه داشته است.

 

وزارت دفاع استرالیا با بیان اینکه چند دهه است هواپیماهای این کشور در حال گشت زنی در آب های بین‌المللی در دریای چین جنوبی هستند، این گشت زنی را مطابق موازین بین‌المللی اعلام کرد.

 

برخورد بین هواپیماها و کشتی‌های جاسوسی دولت های غربی و چین در ماه های اخیر افزایش یافته است. در ماه می، همچنین یک کشتی گشت زنی چین در ساحل غربی استرالیا و ۵۰ مایلی یک تاسیسات نظامی حساس مورد استفاده زیردریایی های استرالیا، آمریکا و متحدانشان رهگیری شد.

 

در ماه فوریه نیز، استرالیا اعلام کرد یکی از هواپیماهای گشت زنی دریایی این کشور هدف حمله لیزری ناو ارتش چین قرار گرفته است.

پایگاه خبری سی­نیوز ؛ آمریکایی­‌ها کنترل ارتش اوکراین را به دست گرفته‌­اند

فرماندهان اوکراینی به نشریه تایمز لندن و برخی رسانه‌های دیگر غربی اعلام کردند: نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس برای اولین­‌بار از زمان آغاز جنگ، به نظامیان محلی در کی‌یف آموزش داده‌­اند تا از موشک‌های ضد تانک سبک استفاده کنند و مزدوران آموزش دیده تحت حمایت آمریکا نیز در جنگ حضور دارند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, کانادا, گرجستان, لهستان, نئونازیسم

اعلامیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارۀ تحریم‌های جدید اقتصادی اتحادیۀ اروپا

پیامدهای این تصمیم‌ها به‌شکلی غیرقابل تحمل بر دوش کارگران و مردمی می‌نشیند که درآمد خود را در اثر صعود بی‌وقفۀ هزینه‌های زندگی و تورم درهم شکسته می‌بینند. گروه‌های انحصارگر بزرگ غرب در فضای جنگ سرد که به‌طور سیستماتیک در حال تحکیم و تقویت است، با تمام خطرها برای صلح و امنیت جهانی، دوباره به هزینۀ ... اعلامیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارۀ تحریم‌های جدید اقتصادی اتحادیۀ اروپا

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بیانیه, تحریم, جهان, صلح, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کارگری, میلیتاریسم, ناتو

عقب نشینی آمریکا در قبال چین: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر وادار شد در پی واکنش چین، توضیحاتش در خصوص سیاست واشنگتن در قبال تایوان را به روز رسانی و به صراحت اعلام کند که از استقلال این جزیره حمایت نمی‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

«لو فیگارو»: ورود نیروهای خارجی به اوکراین متوقف شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق شده است، با وارد آوردن خسارت سنگین به نیروهای اوکراینی و خارجی‌ها در هفته‌های گذشته، هجوم(ورود) “مزدوران خارجی» را به اوکراین، متوقف کند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب