پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

پایگاه خبری سی­نیوز ؛ آمریکایی­‌ها کنترل ارتش اوکراین را به دست گرفته‌­اند

فرماندهان اوکراینی به نشریه تایمز لندن و برخی رسانه‌های دیگر غربی اعلام کردند: نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس برای اولین­‌بار از زمان آغاز جنگ، به نظامیان محلی در کی‌یف آموزش داده‌­اند تا از موشک‌های ضد تانک سبک استفاده کنند و مزدوران آموزش دیده تحت حمایت آمریکا نیز در جنگ حضور دارند.

 

به گزارش ایرنا؛ فرماندهان اوکراینی بتازگی به روزنامه انگلیسی تایمز اعلام کردند: نیروهای ویژه انگلیس و آمریکا برای آموزش نحوه استفاده از تسلیحات ضدتانک که انگلیس به اوکراین عرضه کرده است، در «کی‌یف» حضور دارند. به گفته کاپیتان «یوری مایروننکو» که گردان او در «اوبولون» در حومه شمالی کی‌یف مستقر است، مربیان نظامی آمده بودند تا به سربازان آموزش دهند تا از موشک‌های ضد تانک سبک استفاده کنند. این موشک‌ها در فوریه (بهمن) سال گذشته هنگام آغاز جنگ، به اوکراین تحویل داده شد.

 

در واقع سربازان سابق بریتانیایی، تفنگداران دریایی و کماندوهای نیروهای ویژه در اوکراین به عنوان پیمانکاران نظامی و داوطلب مشغول به کار هستند و افسران اوکراینی  اعلام کردند که آموزش آنها در این ماه توسط سربازان انگلیسی انجام گرفته است. به گفته «ژرژ مالبرونو»، روزنامه‌­نگار روزنامه فرانسوی فیگارو، یگان‌های نخبه نیروهای ویژه انگلیس و آمریکا از آغاز جنگ در اوکراین حضور داشته‌اند.

 

ادعای وزارت دفاع روسیه: اوکراین از ۶۳ کشور مزدور خارجی جذب کرده است

 

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته مدعی شد که علاوه بر نیروهای نظامی ویژه انگلیس، آمریکا و مأموران مخفی سیا، تقریباً ۶۸۲۴ «مزدور خارجی» از ۶۳ کشور برای جنگیدن در کنار دولت زلنسکی به اوکراین آمدند که از این تعداد، ۱۰۳۵ نفر کشته شدند اما همچنان، چندین هزار نفر دیگر در حال مبارزه هستند.

 

شهر ماریوپول اکنون با تسلیم شدن تمامی ۵۳۱ سرباز اوکراینی که در کارخانه فولاد بودند، «به طور کامل آزاد» شده است. نبرد برای فتح «آزوفستال» که آخرین سنگر مقاومت نیروهای اوکراینی در ماریوپول بود هفته‌ها ادامه داشت.

 

مقام‌ها در کرمیلین ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) اعلام کردند آخرین گروه از نظامیان باقی‌مانده در آزوفستال هم تسلیم شده‌اند. در بیانیه مسکو آمده اکنون تمامی تونل‌های زیرزمینی آزوفستال، که محل سنگر گرفتن نیروهای اوکراینی بود، در تصرف کامل سربازان روسی هست و همزمان ولودیمیر زلنسکی، گفته به گروه آخر نظامیان باقی مانده در آزوفستال اجازه خروج داده شده است.

 

ارسال سلاح به اوکراین توسط انگلیس قبل از شروع جنگ

 

قبل از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، انگلیس ۲۰۰۰ سامانه NLAW به ارتش اوکراین و ۱۶۱۵ موشک دیگر نیز تا ۹ مارس ۲۰۲۲ تحویل داده است تا نظامیان اوکراین را تقویت کند.

 

علاوه بر موشک ضد تانک اف‌جی‌ام-۱۴۸ جاولین که پیش از این تحویل داده بود، نیروهای اوکراینی گزارش دادند که NLAW ها نسبت به تجهیزات استاندارد دوران شوروی آسیب بیشتری علیه خودروهای زرهی روسی وارد کردند.

 

افشاگری روزنامه‌­نگار فرانسوی از حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی در اوکراین

 

سربازان سابق بریتانیایی، تفنگداران دریایی و کماندوهای نیروهای ویژه در اوکراین به عنوان پیمانکاران نظامی و داوطلب مشغول به کار هستند و افسران اوکراینی اعلام کردند که آموزش آنها در این ماه توسط سربازان انگلیسی انجام گرفته است.

 

به گفته «ژرژ مالبرونو» روزنامه­‌نگار روزنامه فرانسوی فیگارو، یگان‌های نخبه نیروهای ویژه انگلیس و آمریکا از آغاز جنگ در اوکراین حضور داشته‌اند.

 

مالبرونو از این مساله درست زمانی که «بوریس جانسون»، نخست­‌وزیر انگلیس از کی­یف بازدید کرد، پرده برداشت. ژرژ مالبرونو که به همراه سربازان داوطلب از اوکراین باز می­‌گشت به پایگاه خبری سی­نیوز گفت: «من و سربازان زمانی که به اوکراین رفتیم از اینکه آمریکایی­‌ها کنترل ارتش آنها را به دست گرفته‌­اند، بسیار شگفت زده شدیم.»

 

این روزنامه‌نگار با افزودن اینکه او و داوطلبان «تقریباً توسط آمریکایی‌ها دستگیر شدند»، ادعا نمود که  آنها را مجبور کرده‌­اند تا پایان جنگ، برای اینکه جوامع بین­‌الملل متوجه اقداماتشان نشود، تعهدنامه امضا کنند.

 

پنتاگون نیروهای ویژه به اوکراین اعزام می­‌کند

 

اکثر جنگجویان را مزدوران اهل لهستان (۱۷۱۷ نفر)، آمریکا (۱۵۰۰ نفر)، کانادا، رومانی، انگلیس، گرجستان و مبارزان مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه (۱۹۳ نفر) تشکیل می‌­دهند.

 

این ارقام در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام شد. به گفته او ۱۰۳۵ مزدور توسط نیروهای روسی کشته شدند، ۹۱۲ نفر از اوکراین گریختند و ۴۸۷۷ نفر دیگر در شهرهای کی­یف، خارکیف، اودسا، میکولائیف و ماریوپول فعال باقی ماندند.

 

اکنون ۶ هزار نفر از بزرگترین نیروی مخفی جهان که در سال‌­های گذشته توسط وزارت دفاع آمریکا یا همان پنتاگون ایجاد شد، با هویت و مشخصات فاش نشده برای کمک به ارتش اوکراین وارد عمل شده­ است.

 

مجله آمریکایی نیوزویک در ماه مه ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) سال گذشته گزارش داد، این نیرو که بیش از ۱۰ برابر عناصر مخفی سیا است، وظایف داخلی و خارجی را در پوشش نظامی و غیرنظامی انجام می­‌دهد.

 

ارسال نخستین محموله جدید بسته کمک‌های نظامی به مرزهای اوکراین

 

روز دوشنبه، ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشده نوشت، نخستین محموله جدیدترین بسته کمک‌های نظامی آمریکا به مرزهای اوکراین رسیده است تا به ارتش این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه کمک کند.

 

این بسته کمک‌های نظامی آمریکا شامل ۱۸ «هویتزر» ۱۵۵میلی‌متری،   ۴۰ هزار گلوله توپ، ۲۰۰ نفربر زرهی ام‌۱۱۳، یازده هلیکوپتر ام‌آی ۱۷ ،  و ۱۰۰ خودروی نظامی چند منظوره می­‌شود.

 

عملیات جنگی پنهانی که توسط «ارتش مخفی» پنتاگون در مناطق درگیری در سراسر جهان راه­‌اندازی می­‌شود، نه تنها بخش ناشناخته ارتش آمریکا، بلکه یک عمل کاملاً غیرقانونی است.

 

هیچ کس هدف از اجرای کل این برنامه­ را نمی‌­داند. کنگره هرگز در مورد این موضوع جلسه‌­ای برگزار نکرده است. ده­‌ها سازمان دولتی کمتر شناخته شده و مخفی از این برنامه­ حمایت می­‌کنند و قراردادهای طبقه­‌بندی شده را منعقد می­‌نمایند و بر عملیات غیر رسمی نظارت دارند.

 

در مجموع سالانه بیش از ۹۰۰ میلیون دلار برای خدمات­‌رسانی به نیروهای مخفی خرج می­‌کنند. پیمانکاران نظامی پنتاگون از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۲) به چندین تیپ از نئونازی‌های تحت حمایت نیروهای امنیتی اوکراین در منطقه دونباس آموزش و مشاوره می‌دهند.

 

متحدان ناتو، کانادا و انگلیس سال‌هاست که از اوکراین حمایت می‌­کنند

 

رسانه‌های روسی ماه گذشته اعلام کردند: آژانس‌های امنیتی آمریکا برای اعزام پیمانکاران نظامی خصوصی به اوکراین برنامه استخدامی از جمله مزدوران آموزش‌دیده حرفه‌ای آکادمی، بلک‌واتر (شرکت نظامی خصوصی آمریکایی)، «کیوبیک» و شرکت «داین» را تشکیل داده­‌اند.

 

 «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه هشدار داد که مزدوران خارجی در اوکراین در صورت بازداشت طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه اسیر جنگی محسوب نمی‌شوند، بلکه در بهترین حالت ممکن است تعقیب کیفری داشته باشند.

 

«ینس استولتنبرگ» سیاست­مدار نروژی، نخست‌وزیر سابق این کشور و دبیرکل منتخب ناتو در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان در ۳ آوریل گفت که «متحدان ناتو، کانادا و انگلیس» سال‌هاست که از اوکراین حمایت می‌­کنند.

 

علاوه بر برنامه طولانی مدت سیا با هدف ایجاد شورش ضد روسیه در اوکراین، وزارت دفاع ملی کانادا در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن)، دو روز پس از حمله روسیه به اوکراین، فاش کرد که نیروهای مسلح کانادا «نزدیک به ۳۳۰۰۰ پرسنل نظامی و امنیتی اوکراینی را آموزش داده‌­اند. همچنین، بریتانیا نیز از طریق عملیات اوربیتال، ۲۲۰۰۰ جنگنده اوکراینی را آموزش داده است.

روسیه: تانک‌های ارسالی از اروپای شرقی را منهدم کردیم

در پی حملات موشکی امروز (یکشنبه) روسیه به شهر کی‏‌یف، مقام نظامی روسیه اهداف مورد حمله را تانک‌هایی اعلام کردند که از سوی کشورهای اروپای شرقی در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته بود.

ادامه

اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا

پوتین: تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین را در هم شکستیم

رئیس جمهور روسیه در واکنش به تصمیم واشنگتن برای ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین گفت: ما این سلاح‌ها را له کردیم و ده‌ها مورد از آنها را نابود کردیم.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو

با افزایش حملات ترکیه، فرمانده شبه‌نظامیان کُرد دست به دامان دمشق شد

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه گفت که با مقامات ائتلاف آمریکایی، روسیه و دولت دمشق دیدار کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تجاوز نظامی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا