اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

عقب نشینی آمریکا در قبال چین: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر وادار شد در پی واکنش چین، توضیحاتش در خصوص سیاست واشنگتن در قبال تایوان را به روز رسانی و به صراحت اعلام کند که از استقلال این جزیره حمایت نمی‌کند.

 

بر اساس گزارش ها، وزارت امور خارجه آمریکا ماه گذشته توضیحات وبسایت خود در مورد تایوان را تغییر داده بود که در آن عبارت‌های مربوط به عدم حمایت از استقلال تایوان و تصدیق موضع پکن مبنی بر اینکه تایوان بخشی از چین است وجود نداشت. این تغییر موضع ناگهانی خشم پکن را به دنبال داشت.

 

پس از واکنش ها، واشنگتن گفت که این تغییر نشان دهنده تغییر سیاست در مقابل تایوان نیست. اکنون عبارت “ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم” به توضیحات سیاست آمریکا در مقابل تایوان بازگشته است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  روز جمعه به وقت محلی گفت که این اطلاعات  برای انعکاس سخنرانی اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین به روز رسانی شده است. بلینکن در این اظهارات خود  گفته بود ایالات متحده آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.

 

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در سفر به شرق آسیا توسل به نیروی نظامی از سوی کشورش برای حمایت از تایوان در برابر چین را رد نکرد اما پس از بازتاب های گسترده رسانه ای و واکنش های فراوان به ویژه واکنش تند پکن، مجبور شد حرف خود را پس بگیرد.

 

به گزارش ایرنا، بایدن که سخنانش به سرعت از سوی مقامات کاخ سفید اصلاح شد، گفت که هیچ تغییری در سیاست ابهام راهبردی نسبت به تایوان تغییری نکرده است.

 

عملیات نظامی چین اطراف تایوان در پی اشاره «جو بایدن» به تغییر سیاست های آمریکا در صورت حمله نظامی چین به تایوان اتفاق افتاد. اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره پاسخ نظامی به چین در صورت حمله به تایوان خشم چین را برافروخت.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: سیاست ما تغییر نکرده است، آنچه تغییر کرده است فشارهای فزاینده پکن مانند تلاش برای قطع روابط تایوان با کشورهای سراسر جهان و ممانعت از مشارکت آن در سازمان‌های بین‌المللی است.

 

بلینکن ادامه داد: رویکرد ما در طول دهه ها و دولت های گذشته آمریکا ثابت بوده است. آمریکا همچنان به سیاست “چین واحد” متعهد است. ما با هرگونه تغییر یک جانبه در وضعیت موجود از سوی هرکدام از طرف ها مخالفیم.

 

پیش (از این) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در خصوص سیاست واشنگتن در قبال تایوان و افزایش تنش‌ها میان تایپه و پکن گفت: سیاست آمریکا در مورد تایوان تغییر نکرده و همچنان متعهد به سیاست قدیمی چین واحد است.

اعلامیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارۀ تحریم‌های جدید اقتصادی اتحادیۀ اروپا

پیامدهای این تصمیم‌ها به‌شکلی غیرقابل تحمل بر دوش کارگران و مردمی می‌نشیند که درآمد خود را در اثر صعود بی‌وقفۀ هزینه‌های زندگی و تورم درهم شکسته می‌بینند. گروه‌های انحصارگر بزرگ غرب در فضای جنگ سرد که به‌طور سیستماتیک در حال تحکیم و تقویت است، با تمام خطرها برای صلح و امنیت جهانی، دوباره به هزینۀ ... اعلامیۀ فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری دربارۀ تحریم‌های جدید اقتصادی اتحادیۀ اروپا

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بیانیه, تحریم, جهان, صلح, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, کارگری, میلیتاریسم, ناتو

«لو فیگارو»: ورود نیروهای خارجی به اوکراین متوقف شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق شده است، با وارد آوردن خسارت سنگین به نیروهای اوکراینی و خارجی‌ها در هفته‌های گذشته، هجوم(ورود) “مزدوران خارجی» را به اوکراین، متوقف کند.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

بلومبرگ؛ شکاف در دولت آمریکا بر سر تحریم‌های روسیه

یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت، تحریم روسیه بابت درگیری‌های اوکراین شکاف جدیدی در میان دولت آمریکا ایجاد کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, کره شمالی, مقاله, هندوستان, ونزوئلا

دیپلمات روس: آمریکا بدون پاسخگویی مرتکب جنایت در سوریه شده است

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که آمریکا بدون هیچگونه پاسخگویی، مرتکب جنایت در سوریه شده و بخش‌هایی از این کشور را نیز همچنان تحت اشغال خود دارد.

ادامه

استعمار, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, مداخله نظامی