افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

اسنودن: دمکراسی با حملات امثال ترامپ به آزادی بیان تهدید می‌شود

«ادوارد اسنودن» پیمان کار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) گفت: دمکراسی و مشروعیت سیاسی، با حملات انتقادی سیاستمدارانی همچون «دونالد ترامپ» رئیس حمهوری آمریکا به «اخبار جعلی» و آزادی بیان، بشکل فزاینده ای در معرض تهدید است.

 

 

اسنودن سه شنبه (دیروز) در همایشی در پرتغال درباره حقوق بشر و مهاجرت گفت: هزینه حکومت استبدادی عدم مشروعیت است و هر چند هیچ یک از ما آرزوی این اتفاق را نداشتیم، اما بروز آن بسیار نزدیک است.

 
اسنودن از طریق ارتباط ویدئویی از مسکو در این کنفرانس سخنرانی کرد. وی از سال ۲۰۱۳ و پس از افشای جزییات محرمانه ای از برنامه های جاسوسی سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این کشور پناهنده شده است. بسیاری از فعالان حقوق مدنی وی را به عنوان یک قهرمان قلمداد می کنند، اما در آمریکا به اتهام جاسوسی تحت پیگرد است.

 
وی ادامه داد، جهان در یک «گذرگاه تاریخی» به سر می برد و هشدار داد مسیری که جهان اکنون طی می کند با ترس، ساخت دیوار در آن، دنیای مجازی و حقیقی هموار شده است.

 
اسنودن افزود: برنامه های جاسوسی دولت ها علیه شهروندانشان، «محکوم کردن روزنامه نگاری آزاردهنده به عنوان اخبار جعلی و پیگرد افرادی که از حقایق سخن می گویند نشان از جهانی پر از ترس و عدم مشروعیت سیاسی دارد.

ایرنا

اسنودن: اکنون هم شاهدیم این اقدام NSA چه هزینه‌ای برای جهان دارد

سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پول می کند.   فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در بیانیه ای فیس بوکی که روز یکشنبه ... اسنودن: اکنون هم شاهدیم این اقدام NSA چه هزینه‌ای برای جهان دارد

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر, روسیه

اسنودن: آمریکا پشت حمله سایبری جهانی است

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که تا کنون ۷۴ کشور را مورد حمله قرار داده است.   سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم ... اسنودن: آمریکا پشت حمله سایبری جهانی است

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت پن-کلوب، نمایندگان نروژی این کلوب به ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان سیای امریکا جایزه کارل فون اوستسکی را به خاطر دفاع از آزادی کلام اعطا کردند.   در ماه نوامبر سال گذشته اعضای نروژی این کلوب خبر دادند که مراسم اعطای جایزه به اسنودن را به ماه ژوئن ... اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

ادامه

اسنودن, جهان, خبر, روسیه

اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: تونلی که در افغانستان با بمب قدرتمند آمریکا هدف قرار گرفت با بودجه همین کشور ساخته شده بود و ۳۱۹ میلیون دلار هزینه داشت.   وزارت دفاع آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود ... اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادامه

اسنودن, افغانستان, امریکا, جهان, خبر