افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

اسنودن: اکنون هم شاهدیم این اقدام NSA چه هزینه‌ای برای جهان دارد

سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پول می کند.

 
فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه در بیانیه ای فیس بوکی که روز یکشنبه منتشر کرد، نوشت: سامانه های رایانه ای چند مجموعه دولتی از جمله وزارتخانه های کشور و بهداشت، بانک دولتی اسبر، شرکت راه آهن و شرکت های مخابراتی مگافون و ویمپلکوم روسیه همانند سیستم های بسیاری از کشورها هدف حمله هکری قرار گرفتند.

 
وی افزود: انجام چنین حمله هکری گسترده ای از یک یا چند مرکز که با یکدیگر در ارتباط بودند، بی سابقه و همچنین پدیده ای خطرناک و نگران کننده است. در واقع تهدیدی مستقیم برای مراکز حیاتی جامعه محسوب می شود و بشریت را در برابر تروریسم سایبری قرار داده است.

 
مقام پارلمانی روس نوشت: ابعاد حمله هکری بسیار گسترده است، اما نمی دانیم بعدا چه خواهد شد. همچنین اطلاع نداریم تروریست ها چه خواسته هایی را مطرح خواهند کرد.

 
وی ادامه داد: اگر بشریت علیه این تهدید منسجم نشود و از تکرار آن جلوگیری نکند، مشکلات بسیار بزرگی پیش خواهد آورد.
کارشناسان می گویند، ویروس مورد استفاده در حمله هکری گسترده با پیوست پیشنهادهای شغلی یا هشدار‌های دروغین امنیتی، رایانه ها را آلوده کرده است.

 
شرکت امنیت سایبری «آواست» اعلام کرد که تاکنون ۵۷ هزار هدف حمله این ویروس را در کشورهای مختلفی از جمله روسیه، اوکراین و تایوان شناسایی کرده است.

 
به گزارش خبرگزاری آلمان، شرکت راه آهن آلمان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تائید کرد که رایانه‌های این شرکت از شامگاه جمعه و در طول شب هدف حمله‌های سایبری قرار گرفته‌اند اما حرکت قطارها مطابق برنامه ادامه دارد.

 

 

شب گذشته کاربران شبکه پیام‌رسان توئیتر تصویرهایی را به اشتراک گذاشتند که پیام “داده‌های شما رمزگذاری شده” را روی برخی از تابلوهای نمایش‌گر برنامه حرکت قطارها در شماری از ایستگاه‌های راه آهن آلمان نشان می‌دهند.

 
به گفته‌ی کارشناسان بدافزاری که هکرها از آن استفاده کرده‌اند پس از فعال شدن، به طور خودکار از رایانه‌ای به رایانه‌‌های دیگر سرایت می‌کند و گسترش می‌یابد.

 

 

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز دیروز گفت که این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که تا کنون ۷۴ کشور را مورد حمله قرار داده است.

 
اسنودن در یادداشت توییتری خود نوشت: آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) در حمله سایبری که دستگاههای رایانه در ۷۴ کشور جهان را مورد حمله قرار داده، شرکت داشته است.

 
وی با اشاره به مورد حمله قرار گرفتن بیمارستانی در انگلیس افزود: تصمیم آژانس امنیت ملی آمریکا برای حمله به رایانه هایی که با برنامه پشتیبانی آمریکایی کار می کنند زندگی بیماران در بیمارستان ها را هم تهدید می کند.

 
وی افزود: آژانس امنیت ملی آمریکا به رغم هشدارها، ابزار خطرناکی را برای حمله سایبری ایجاد کرد است که می تواند برنامه پشتیبانی رایانه های غربی را مورد حمله قرار دهد و اکنون هم شاهدیم این اقدام آژانس چه هزینه ای برای جهان دارد.

اسنودن: آمریکا پشت حمله سایبری جهانی است

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت که این آژانس پشت صحنه حمله سایبری جهانی قرار دارد که تا کنون ۷۴ کشور را مورد حمله قرار داده است.   سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم ... اسنودن: آمریکا پشت حمله سایبری جهانی است

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت پن-کلوب، نمایندگان نروژی این کلوب به ادوارد اسنودن مامور سابق سازمان سیای امریکا جایزه کارل فون اوستسکی را به خاطر دفاع از آزادی کلام اعطا کردند.   در ماه نوامبر سال گذشته اعضای نروژی این کلوب خبر دادند که مراسم اعطای جایزه به اسنودن را به ماه ژوئن ... اعطای جایزه دفاع از آزادی کلام به اسنودن

ادامه

اسنودن, جهان, خبر, روسیه

اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: تونلی که در افغانستان با بمب قدرتمند آمریکا هدف قرار گرفت با بودجه همین کشور ساخته شده بود و ۳۱۹ میلیون دلار هزینه داشت.   وزارت دفاع آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد که در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود ... اسنودن: آمریکا تونل ساخته خود را در افغانستان هدف قرار داد

ادامه

اسنودن, افغانستان, امریکا, جهان, خبر

نماینده آمریکا در سازمان ملل: اولویت ما در سوریه، مبارزه با داعش است

نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بر اولویت ‏مبارزه با داعش در خاک سوریه تاکید کرد و از چین نیز خواست که با اقدام علیه کره شمالی، دست به تحریم پیونگ یانگ بزند.‏     «نیکی هیلی»، نماینده دایم آمریکا در سازمان ملل متحد روز ... نماینده آمریکا در سازمان ملل: اولویت ما در سوریه، مبارزه با داعش است

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر, سوریه, کره شمالی