چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

اسد: جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت

رئیس جمهوری سوریه در سخنانی گفت که جنگ اوکراین نقاب از چهره غرب برداشت و باعث رسوایی کشورهای غربی شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنانی اظهار کرد: کینه و نفرت غرب نسبت به روسیه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

 

وی گفت: سیاستی که غرب به دنبال آن است، سیاست قدرت و تبدیل جهان به جنگل است.

 

وی با بیان اینکه غرب در دروغگویی و فریبکاری مهارت بیشتری پیدا کرده است، افزود: جنگ اوکراین غرب را در مقابل طرفدارانش رسوا کرد.

 

رئیس جمهوری سوریه  ادامه داد: هرآنچه غرب بیان می‌کند، دروغ است و تنها به فکر تسلط و غارت جهان است. غرب ثابت کرد که به حقوق بین‌الملل توجهی ندارد و نهادهای حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و جهان را به جنگل تبدیل کرده است.

 

بشار اسد افزود: جهان به سمت درگیری پیش می‌رود و ما باید به طور جدی درباره چگونگی رویارویی با چالش‌ها فکر کنیم.

 

وی همچنین تاکید کرد: جنگ اوکراین موجب افتادن نقاب غرب و رسوایی کامل آنها شد. کشورهای غربی اجازه ابراز خشونت علیه روسیه در شبکه‌های اجتماعی را دادند و یا همه املاک روسیه در خارج از این کشور که متعلق به دولت یا تاجران روسی بود را مصادره کردند، این اقدام آنها مغایر با آزادی در داشتن مِلک و مستغلات است و در واقع، این حقیقت را روشن کرد که تنها مالکیت غرب بر املاک دیگران از نظر آنها درست است.

 

بشار اسد همچنین اظهار کرد: غرب نژادپرستی و کینه پنهان خود علیه کسانی که مانند خودشان نیستند را نشان داد، این موضوع تنها بر مسلمانان و عرب‌ها صدق نمی‌کند، بلکه شامل همه ملت‌ها می‌شود، کینه‌ای که امروز علیه روسیه مشاهده می کنیم، در تاریخ علیه هیچ کشوری ندیده‌ایم، واین کینه در قبال روسیه و دیگران عمری به درازای چند قرن دارد.

 

وی در این باره به جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: غرب از ورود هیتلر به روسیه شاد بود و اکنون هیچکس از بیش از ۲۶ میلیون قربانی در روسیه سخنی به میان نمی‌آورد.

 

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: ما تردیدی در پیشرفت فناوری، علمی و اداری غرب نداریم اما موضوع این است که غرب سیاسی، از لحاظ اخلاقی در سطح پایینی قرار دارد و این همان تصویری است که دیدگاه ما نسبت به غرب در آینده و نحوه تعامل ما با آنها را شکل خواهد داد.

جنگ سرد بازگشته است، ولی اتحاد شوروی نه!

برآمدن روسیه به منزلهٔ نیروی متخاصم نظامی، هیچ ربطی به هدف‌های اتحاد شوروی ندارد. ما باید به اصول انترناسیونالیستی ضدجنگ پایبند باشیم و با ناتو و پوتین، هر دو، مخالفت کنیم، حتی اگر در این شرایط امری ناممکن به نظر برسد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, جهان, روسیه, سوسیالیسم, عراق, مقاله

کاخ سفید تحت فشار کنگره و زلنسکی برای بررسی تحویل سلاح‌های زمان اتحاد شوروی به اوکراین

بر اساس گزارش سی.ان.ان، با گذشت حدود سه هفته از حمله روسیه به اوکراین، دولت بایدن هنوز در حال ارزیابی موثرترین راه برای رساندن کمک‌های نظامی به اوکراین بدون زدن جرقه یک جنگ گسترده‌تر است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان