۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, درمان, عدالت اجتماعی, غارتگری, فقر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

زنان شاغل و مبارزه برای پایان دادن به تبعیض جنسیتی و طبقاتی افزایش لگام‌گسیخته هزینه زندگی به‌موازات معوقات مزدی و بیمه‌ای، عدم امنیت شغلی، تبعیض و بیکاری گسترده، ناشی از سیاست تعدیل ساختاری رژیم، معیشت کارگران و زحمتکشان و به‌ویژه زنان کارگر و سرپرست خانوار را با وضعیتی وخیم روبه‌رو ساخته است بدان‌گونه که هر ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, کودکان, کولبری, گزارش, معیشت

از مبارزۀ دلیرانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران حمایت کنیم!

نمایش سالانه شورای عالی کار در اسفندماه ۱۴۰۰ و پس از کش‌وقوس دادن‌ها و امروز و فردا کردن‌ها سرآخر، افزایشی ۵۷٫۴ درصدی دستمزد برای کارگران زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی، شرکت‌ها و کارگاه‌های خصوصی و افزایشی ۱۰ درصدی دستمزد برای کارمندان دولت و بازنشستگان به‌همراه داشت.

 

طی روزهای اخیر در اعتراض به این اجحاف بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سراسر کشور با برپایی تجمع‌های اعتراضی خواستار افزایش عادلانهٔ مزد و مستمری خود شدند. بازنشستگان و مستمری‌بگیران با به‌اصطلاح افزایش ۱۰ درصدی مستمری حتی قدرت مالی برای تأمین ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود و خانواده‌هایشان ندارند.

 

هنگامی که کارگران و بازنشستگان میهن‌مان پس از تعطیلات نوروزی با افزایش قیمت کالاهای ضروری روبه‌رو گردیدند، علیه گرانی، به‌تعویق افتادن و کاهش دستمزدها و افزایش تورم در سال نو، استوارتر از سال گذشته به مبارزات برحق‌شان ادامه دادند.

 

بازنشستگان همراه با کارگران و زحمتکشان میهن‌مان در مبارزه علیه حکومت و سیاست‌های ضد مردمی و ضد کارگری آن، حضور مؤثر دارند. آنان در بسیاری از شهرهای کشور تا کنون نسبت به‌افزایش ۱۰درصدی حقوق و اجرایی نشدن همسان‌سازی تجمع‌های اعتراضی متعددی بر گزار کرده‌اند. در آخرین تجمع اعتراضی که در ۲۲خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید، بازنشستگان با سردادن شعارهایی مانند: “نه‌حاکم نه‌دولت نیستند به‌فکر ملت”، “ظلم‌وستم کافیه سفرهٔ ما خالیه”، سیاست‌های ضد مردمی و ضد کارگری دولت مجری سیاست‌های نولیبرالی را محکوم کردند.

 

با رشد کمی و کیفی اعتراض‌های کارگران، زحمتکشان، و بازنشستگان بر علیه رژیم فاسد موجود و افشای سیاست‌های فریبکارانه تشکل‌های زرد حکومتی در کشور احیای سندیکاهای مستقل کارگری همچون ابزاری نیرومند به‌منظور سازمان‌دهی کارگران در اعتراض‌ها و اعتصاب‌هایشان بیش از گذشته ضرورت پیدا می‌کند. از مبارزهٔ حق‌طلبانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید حمایت و پشتیبانی کرد.

ضمیمۀ کارگری «نامۀ مردم»

مرکز آمار ایران؛ تورم خردادماه برای فقیرترین دهک دو برابر ثروتمندترین دهک است

محاسبات مرکز آمار بیانگر این است که تورم نقطه به نقطه هم برای دهک‌های فقیر جامعه بالاتر از دهک‌های ثروتمند بالایی است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, دهقانی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری

شعارهای اعتراضی هزاران فعال محیط زیستی درآستانه برگزاری نشست گروه هفت در مونیخ

هزاران معترض که اغلب آنها را فعالان محیط زیست و کنشگران تغییرات اقلیمی تشکیل می‌دادند یک روز پیش از برپایی نشست رهبران هفت کشور صنعتی جهان در مونیخ دست به تظاهرات زدند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, ژاپن, سرمایه‌داری, صلح, فرانسه, کانادا, گروه ۷, محیط زیست, هندوستان

شاغلان فقیر ، بحران نا کارآمدی رژیم

به استناد یکی از تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس، حدود ۸۹ درصد از فقرای ایران کارگران و بازنشستگان هستند، به طوریکه طی این سال‌ها با پدیده‌ای به نام شاغلان فقیر مواجه بوده‌ایم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دهقانی, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش

حاشیه‌ی امن رژیم ولایی برای تجاوز به بدیهی‌ترین حقوق کارگران

مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار به تازگی آماری از بیشترین خواسته‌های مطرح شده در هیأت‌های تشخیص دعاوی کارِ مربوط به سال ۱۴۰۰ ارائه داده است که طبق این آمار امسال نیز همچون سال گذشته عمده شکایت کارگران در این دعاوی به حقوق، عیدی و سنوات خدمت مربوط می‌شود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش