تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

آمادگی ارتش چین نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز امریکا در جریان برگزاری المپیک زمستانی پکن

نیروی دریایی چین با برگزاری یک سری مانورهای نظامی اعلام کرد که آماده مقابله با هرگونه اقدام تحریک‌آمیز حین برگزاری المپیک زمستانی پکن است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که کشورش از برگزاری “امن و باشکوه” مسابقات المپیک اطمینان خواهد یافت و ارتش آزادی‌بخش خلق آماده هر وضعیتی است.

 

سخنگوی وزارت دفاع چین افزود: ارتش چین همچنین آمادگی برخورد با هر نوع تحریک و احتمالی را دارد.

 

این بیانیه وزارت دفاع چین به دنبال مانورهای نظامی آمریکا در دریای چین جنوبی و ورود یک زیردریایی آمریکایی مجهز به موشک بالستیک به گوآم در هفته‌های اخیر مطرح می‌شود. این همچنین در شرایطی است که رسانه‌های چینی درباره مانورهای نظامی بیشتر آمریکا و متحدانش در نزدیکی چین حین مسابقات المپیک که از چهارم فوریه آغاز می‌شود، گمانه‌زنی می‌کنند.

 

سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین با اشاره به برنامه‌های شناسایی ناوشکن آمریکایی ماستین گفت که آمریکا به این تحریک نظامی “افتخار” می‌کرد. او گفت که چین در آوریل گذشته که ناوشکن ماستین، ناو چینی لیائونینگ را در دریای چین جنوبی دنبال کرد، اعتراض شدیداللحن خود را به آمریکا ابلاغ کرد.

 

وو کیان گفت: با این حال آنچه تکان‌دهنده بود، اینکه طرف آمریکایی به جای آنکه خجالت بکشد، به تحریک نظامی خود افتخار کرد. آمریکا مدت‌هاست به سندروم هژمونی و اختلال شناختی مبتلاست.

 

در این حال یک روزنامه چینی از برنامه آمریکا برای خرابکاری در مراسم المپیک زمستانی پکن خبر داده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درحالیکه یک هفته به آغاز بازی‌های المپیک پکن باقیمانده، تنش لفظی میان دو ابرقدرت و رقیب جدی در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی به حوزه ورزش نیز کشیده شده و به نظر میرسد واشنگتن باوجود ادعاهای خود قصد دارد از ورزش برای پیشبرد اهداف سیاسی خود که ضربه به چین است، استفاده کند.

 

در همین رابطه رویترز در خبری گزارش داد که رسانه های چینی معتقدند آمریکا به دنبال آن است تا با تحریک ورزشکاران برای انتقاد از پکن در بازیهای المپیک به اهداف شوم خود دست یابد.

 

چاینا دیلی روز جمعه به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که نیروهای ضد چینی آمریکا به دنبال خرابکاری در المپیک و سیاسی سازی ورزش هستند.

 

با اینحال سخنگوی سفارت آمریکا امروز در پاسخ به رویترز گفت: ما هماهنگ کننده کمپین مرتبط با حضور در المپیک نبوده و نیستیم.

 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: ورزشکاران آمریکایی حق دارند که آزادانه و همراستا با روح و منشور المپیک در این رویدادی شرکت کنند که دربرگیرنده حقوق بشر است.

 

در گزارش روزنامه چینی آمده است: برنامه (آمریکا) تحریک ورزشکاران کشورهای مختلف برای ابراز نارضایتی از چین، حضور منفعلانه در رقابت‌ها و حتی ممانعت از شرکت در برخی مسابقات است.

 

این روزنامه چینی معتقد است که آمریکا در عوض با پرداخت پول زیاد به دنبال جبران لطف ورزشکارانی است که در المپیک پکن مطابق با دستور آمریکا رفتار می‌کنند.

چین نسبت به‌احتمال درگیری نظامی به‌امریکا هشدار داد و گفت “با آتش بازی می‌کند”

سفیر جدید چین در آمریکا، نسبت به احتمال بروز “درگیری نظامی” بر سر تایوان هشدار داده و تایپه را به “قدم گذاشتن در مسیر استقلال‌طلبی” متهم کرد.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

خشم زلنسکی از دولت و رسانه‌های آمریکا درباره تنش‌زایی در اوکراین

رئیس جمهور اوکراین به دولت آمریکا و رسانه‌های غرب درباره افزایش تنش در مرزهای اوکراین از طریق اطلاعات نادرست هشدار داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, اوکراین, بلاروس, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

ائتلاف ضد جنگ؛ آمریکا ناتو را به نیرویی بی‌هدف تبدیل کرده که دستورات نظامی واشنگتن را انجام می‌دهد

هماهنگ کننده ائتلاف ملی ضد جنگ عنوان کرد آمریکا از تنش مسکو و کی‌یف به نفع اهداف ژئواستراتژیک خود استفاده می‌کند.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ضد جنگ, ناتو

اشپیگل از اختلاف بین واشنگتن و برلین بر سر اوکراین خبر داد

رسانه‌های آلمانی از بروز اختلاف بین واشنگتن و برلین به‌دلیل امتناع دولت آلمان از فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه خبر دادند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو